جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پيش بيني هجوم شديدتر ملخ ها به منطقه لارستان؛ جهادكشاورزي:اميدواريم كماكان سپر حفاظتي فارس باشيم

سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) طي چند روز گذشته هشدار داد كه تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و جنوب ایران به…

سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) طي چند روز گذشته هشدار داد كه تهدید حمله ملخ ها در شاخ آفریقا و در مرزهای هند و پاکستان و جنوب ایران به شدت جدی است. روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي لارستان در مصاحبه اي با ميلاد لارستان در اين خصوص  اظهار داشت: طبق پیش بینی فائو حمله احتمالی جديد با حجم بیشتر از سری قبل و پراکندگی بیشتر و از مسير ديگري خواهد بود.  مشروح مصاحبه را  با توجه به تجربه قبلي هجوم ملخ ها به مزارع و باغات منطقه لارستان در ادامه مي خوانيم:

۱) شنیده شده ملخ ها مجددا قرار است ميهمان منطقه لارستان (جنوب کشور) شوند؟

بله این هشدار توسط فائو یک ماه بعد از مبارزه قبلی به ما اعلام شده است که مسیر احتمالی از پاکستان و هند و همچنین عربستان، عمان و یمن می باشد. در صورتیکه در حمله قبلی مسیر کشورهای عربستان و از روی دریا صورت گرفت.

۲)زمان هجوم احتمالی ملخ کی خواهد بود؟

به محض ملایم شدن دمای هوا و سبز شدن مراتع پیش بینی می شود که این حمله آغاز شود؛ به علاوه تخم های حاصل در هجوم قبلی که می تواند در مناطقي از شهرستان وجود داشته باشد (به نوعی از سرما و بارندگی جان سالم به در برده باشند) بر حجم آلودگی مي افزايد.

۳) حجم آلودگی به چه میزان است؟

طبق پیش بینی فائو حمله احتمالی با حجم بیشتر از سری قبل و پراکندگی بیشتر خواهد بود.

۴) چه اقداماتي  در خصوص آمادگی مقابله با این آفت انجام شده  است؟

  • آموزش تخصصی نیروها به منظور آسنایی با انواع ملخ، فیزیولوژی (سیکل زندگی)، نحوه استفاده از دستگاههای سمپاشی خصوصا سم پاش هایی که در عملیات کنترل کارایی بیشتری دارند مانند سمپاشی (محل های ورودی)، نحوه پایش، ردیابی و ……
  • شناسایی احتمالی نقاط حمله
  • کمک به بخش های خارج شهرستان و یا استان جهت کوبیدن ملخ در آن مناطق.
  • پیگیری تامین امکانات از جمله خودرو، سمپاش، سم و تعامل با سمپاشی داران منطقه
  • تعامل با نیروهای با نیروهای بسیج و نیروهای بومی مناطق مختلف
  • پیگیری مسائل مالی طرح جهت مبارزه به منظور ترمیم فرودگاههای سمپاشی و اعلام وضعیت آن به استان به منظور انجام احتمالی سمپاشی هوایی.

۵) سخن پاياني

 معاونت سازمان و مديريت جهاد كشاورزي  لارستان با سیج کلیه امکانات موجود در شهرستان، ارسالی از استان و درخواست کمک از سابر ادارات و با تجربه طلایی مبارزه قبل امیدوار است همانند مبارزه قبلی که در کشور زبانزد بود  بتواند به عنوان شهرستان  سپر حفاظتی استان فارس، وظیفه خود را به نحو مطلوب با اولویت حفاظت از مزارع به اجام رساند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین