سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مردم لارستان مدافعان ارزش‌های دینی و انقلابی هستند

میلاد لارستان: رئیس‌کل دادگستری استان فارس، مردم لارستان را مدافعان ارزش‌های دینی و انقلابی و حامی ولایت‌فقیه در تمام دوره‌ها خواند و گفت: سابقه تاریخی مردم لارستان در مقابله با…

خبرگزاری فارس: شوراهای حل اختلاف امکان ایجاد مصالحه در سخت‌ترین پرونده‌ها را فراهم می‌کنندمیلاد لارستان: رئیس‌کل دادگستری استان فارس، مردم لارستان را مدافعان ارزش‌های دینی و انقلابی و حامی ولایت‌فقیه در تمام دوره‌ها خواند و گفت: سابقه تاریخی مردم لارستان در مقابله با استکبار بیانگر این حقیقت است که مردم منطقه از برجستگی‌های ویژه‌ای برخوردارند.

به گزارش میلاد لارستان؛ علی القاصی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به برجستگی دینی، اخلاقی و اعتقادی مردم لارستان اظهار داشت: اهتمام مردم در این منطقه از استان در احداث زیرساخت‌های اعتقادی و دینی به‌ویژه احداث مسجد و حسینیه نشان‌گر اعتقاد عملی و پایبندی دینی مردم است.

وی وجود همدلی بین برادران اهل تشیع و تسنن در سطح شهرستان لارستان را نشانه وحدت مردم در این خطه ارزیابی کرد و افزود: خدمت مردم لارستان به اسلام از پرورش و معرفی چهره‌های خدوم مانند حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی، حضرت آیت‌الله موسوی‌لاری نمایان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس مردم لارستان را مدافعان ارزش‌های دینی و انقلابی و حامی ولایت‌فقیه در تمام دوره‌ها خواند و تصریح کرد: سابقه تاریخی مردم لارستان در مقابله با استکبار بیانگر این حقیقت است که مردم منطقه از برجستگی‌های ویژه‌ای برخوردارند.

القاصی خدمت به مردم این منطقه را افتخار و یک توفیق اللهی دانست و خاطرنشان کرد: باید به متولیان عرصه خدمت در لارستان به لحاظ خدمتگزاری به چنین مردمان باصلابت و دین‌داری تبریک گفت.

وی وجود فضای صمیمی بین مسئولان را از دیگر ویژگی‌های این شهرستان خواند و تأکید کرد: در این بازدید شاهد فضای همکاری و هم‌افزایی مناسبی بین مسئولان به‌ویژه اعضای شورای تأمین این شهرستان بودیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه شوراهای حل اختلاف گفت: امروز فعالیت شوراهای حل اختلاف چنان جایگاه رفیعی را یافته است که امکان ایجاد مصالحه در سخت‌ترین پرونده‌ها ازجمله پرونده‌های قتل را دارد که امروز شاهدیم با تلاش شعبه ویژه این شورا و اقدام کریمانه خانواده‌های اولیای دم قلم عفو بر خطای بزرگ آنان کشیده شد.

القاصی بابیان اینکه ارزش معنوی اقدام این سه خانواده در آیات و روایات بسیاری تبیین شده، خطاب به اولیا دم گفت: شما باخدا معامله کردید و هیچ معامله‌ای سودمندتر از معامله باخدا نیست.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با تقدیر از مساعی ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف که زمینه مصالحه در این سه پرونده را فراهم کردند، افزود: این اهتمام و جدیت باید نزد مسئولان نیز در مسیر خدمت‌رسانی افزایش یابد تا با ایجاد فضای همدلی بتوانیم معضلات، ناهنجاری‌ها و انحرافات را از جامعه بزداییم.

وی در ادامه بابیان اینکه در طرح موضوعات باید انتظارات و توقعات مردم در اولویت رسیدگی قرار گیرد افزود: امنیت در تمام ابعاد آن به‌یقین یکی از اولویت‌های مهم مسئولان است که با هم‌فکری و تعامل مناسب تمام مسئولان در ادارات و نهادهای این شهرستان محقق می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان فارس در شورای اداری لارستان با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: دشمن تمام توان خود را در ایجاد شکاف و انشقاق به‌کار بسته که این نقشه شوم با وحدت مردم و مسئولان خنثی خواهد شد.

القاصی عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: ایشان با فرمایشات خود مسیر پیش روی ما را مشخص می‌‌کنند که باید با شناخت عمیق خط‌مشی‌های ترسیم‌شده؛ بر بصیرت خود بیفزاییم.

وی بر تشکیل نهادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی و همکاری تمام ادارات و نهادها و عمل به وظایف قانون تأکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اجرای مناسب دستورالعمل مدیریت پرونده‌های مهم در تمام حوزه‌های قضایی این استان گفت: با اجرای این دستورالعمل تمام جرائم مهم و خشن در این استان تحت مدیریت ویژه قضایی رسیدگی می‌شود که با اجرای این طرح ضمن سرعت عمل در مجازات مجرمان جرائم خشن و برخورد قاطع قضایی شاهد کاهش چشمگیر این جرائم در فارس هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد زندان جای مجرمان مهم و خطرناک است، بنابراین باید زمینه آزادی زندانیانی که به خاطر جرائم مالی و غیرعمد در زندان به‌سر می‌برند را فراهم کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این جلسه از سه اولیای دم که از قاتلان نزدیکان خود گذشته بودند، با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر شد.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین