سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پاسخ میراث فرهنگی به تخریب یک آب انبار در اوز

میراث فرهنگی در خصوص تخریب عجیب یک آب انبار در شهر اوز پاسخ داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضایی مسئول روابط عمومی اداره کل…

میراث فرهنگی در خصوص تخریب عجیب یک آب انبار در شهر اوز پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضایی مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارگفت: با توجه به انتشار خبری با عنوان تخریب عجیب یک آب انبار در شهر اوز، به منظور آگاهی و ضرورت شفاف سازی اذهان عمومی به اطلاع می‌رساند، پیرو بازدید مسئول یگان حفاظت شهرستان لارستان در ۹ تیر ۹۷ از آب انبار محمد قنبر (حاجی قنبر) در بخش اوز، طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، این اثر چند روز قبل توسط عده‌ای از خیران و با هماهنگی بخشداری اوز، به علت فرسایش و با هدف تعمیر و نوسازی بدون مکاتبه و تحقیق از اداره میراث فرهنگی شهرستان تخریب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به مساله پیش آمده، طی مذاکره صورت گرفته با اداره اوقاف شهرستان و بخشداری اوز، مقرر شد از این پس مرمت، بازسازی و احیای همه آب انبار‌های منطقه چه دارای ارزش تاریخی و شماره ثبت و چه آن‌هایی که بدون ارزش تاریخی و ثبت هستند با تحقیق و استعلام از اداره میراث فرهنگی صورت گیرد.

رضایی نیا اضافه کرد: آب انبار مذکور ارزش تاریخی نداشته است و بنا به اظهارات کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت آن متعلق به ۴۵ سال پیش است.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین