جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

روند رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی اوز از ابتدا تاکنون

تیر ۱۳۸۶ با صدور ابلاغ مسئول راه‌اندازی موقت و رئیس کنونی، فعالیت برای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا،…

تیر ۱۳۸۶ با صدور ابلاغ مسئول راه‌اندازی موقت و رئیس کنونی، فعالیت برای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، هیأت امنای سازمان مرکزی دانشـگاه آزاد اسلامـی مجوز راه‌اندازی مرکز آموزشی اوز این دانشگاه را دوم دی ۱۳۸۲ به تصویب رساند. البته در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۸۲ تلاش هایی برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در اوز صورت گرفته بود که در آخرین حرکت سال ۱۳۸۵ و مصمم‌تر سال ۱۳۸۶ با همراهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، شورای اسلامی شهر، انجمن علمی فرهنگی، جمعی از شخصیت‌ها و حمایت مقامات اداری محلی، پیگیری جدی انجام شد.

پس از ابلاغ مسئول راه‌اندازی موقت، فعالیت‌های اداری در محل یک کتابخانه، تمرکز یافت و بعداً در یک آموزشگاه به اجاره درآمده از آموزش و پرورش و با مدد کارکنان اندک و هیأت امنای مردمی دانشگاه با وجود موانعی که بیشتر ناشی از ضعف اطلاعات کارکنان بود، کار پیش می‌رفت.

همزمان سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی کارکنان در دستور کار قرار گرفت. فداکاری کارکنان در وقت گذاشتن همراه با مشارکت مردمی، مسیر حرکت به سوی رشد و توسعه را هموار کرد.

با وجود فراهم نبودن اعتبار مالی کافی، اما با پشتوانه اعتماد نیکوکاران، گرفتن زمین از یک نیکوکار همراه با ساخت و ساز آغاز و برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت های عمرانی گام به گام و با مشارکت همگانی محقق شد و هر سالی که به قدمت دانشگاه افزوده می شد، نظر خیراندیشان به مشارکت در این دومین مرکز آموزش عالی شهر اوز نیز بیشتر می‌شد.

اکنون نقش ارتباطات، رفت و آمدهای درون و برون شهری و دیدار با مردم و مسئولان از آغاز تاکنون و بدون توقف در راستای تببین جایگاه دانشگاه، همچنان جاری بوده و هست که به تکامل این مؤسسه علمی انجامید. وجود دو رسانه «پایگاه خبری پیام دانش» و فصل‌نامه «با پیام دانش اوز» گواه بر نقش عموم در ساختار دانشگاه است.

وجود هفت تالار بزرگ و مجهز که به تازگی تالارهای سینما و کف تئاتر نیز بر آن افزوده شده‌اند و بزودی آزمایشگاه و تجهیزات فنی نیز به مجموعه امکانات فیزیکی اضافه خواهد شد، همه در راستای تقویت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تأمین نیازهای دانشجو است.

ایجاد بولوار دانشجو، میدان‌های دانشجو و نیایش، اختصاص ۶ هکتار زمین به فعالیت کشاورزی در راستای حرکت اقتصادی، تجاری و تبدیل بخشی از محوطه به بوستان برای ایجاد تفرجگاه، افزایش ظرفیت‌های دانشگاه، خدمت‌رسانی به جامعه و حرکت در راستای درآمدزایی است.

تیر سال ۱۳۹۷ برگی دیگر به صفحات تاریخ راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی اوز اضافه می شود تا تحولات را در شروع دوازدهمین سال فعالیت در خود جا دهد. با وجودی که توجه بر تقویت زیرساخت های اصلی چون ایجاد خوابگاه دانشجویان، استادسرا و ورزشگاه کماکان صورت خواهد گرفت ولی با پایان کامل ساختمان ۵۰۰۰ متر مربعی که در سه ماه آینده محقق می‌شود.

با لحاظ این انتظار از مقامات دانشگاه آزاد اسلامی استان و سازمان مرکزی برای توجه و کمک بر تقویت جایگاه خدمات آموزشی تحصیلی با دادن رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد، فرصت مناسبی به وجود می آورد تا روی امور آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رفاهی بیشتر تمرکز شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین