شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

بخشی از مشکلات بانوان لارستان، ناشی از عدم خودباوری و مطالبه گری آنان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان بانوان در جلسات مختلف نظرات و ایده های خود را ارائه و از حق و حقوق خودشان دفاع کنند، گفت: مشکلات بانوان، ناشی از…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان بانوان در جلسات مختلف نظرات و ایده های خود را ارائه و از حق و حقوق خودشان دفاع کنند، گفت: مشکلات بانوان، ناشی از عدم خودباوری و مطالبه گری آنان است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جمع بانوان روستای چاه نهر در فرمانداری ضمن تبریک دهة کرامت، گفت: بنده با مشکلات، تنگناها، محدودیت ها و محرومیت های دختران در روستاها آشنا هستم و می دانم، البته این مشکلات در اکثر روستاهای کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات در سطح شهرستان ناشی از کمبود منابع و امکانات و زیر ساخت های لازم در روستا است، اما بخشی از مشکلاتی که مربوط به دختران و بانوان این مرز و بوم است، ناشی از عدم مطالبه گری و مشارک داوطلبانه خود بانوان است.

حسنی با بیان اینکه محرومیت ها  و محدودیت ها در روستاها خاص بانوان نیست؛ گفت: ممکن است کل روستا و یا کل یک بخش، از یک سری زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات محروم باشند و این مهم در اکثر روستاها هست و زن و مرد هم نمی شناسد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه توان فکری، علمی و ایده و نظرات بانوان اگر بیشتر از آقایان نباشد، کمتر نیست؛ افزود: عدم خودباوری و عدم اعتماد به نفس و این که در طول تاریخ چنین نگاهی هم از برون بوده است و هم خود بانوان نخواسته اند که این نقش تاریخی خودشان را ایفا کنند، باعث شده است که این عدم اعتماد به نفس همچنان در وجود بانوان باشد.

 وی ادامه داد: علی رغم اینکه بعد از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه حضور بانوان در عرصه های مختلف بویژه در مدارس، دانشگاه ها و در سیستم مدیریتی و اداری و غیره را بیشتر از گذشته فراهم کرده است و در برخی از ادارات می بینیم که کارمندان زن بیشتر از مردان و قبولی دانشجویان دختر در دانشگاه ها بیشتر می باشد، اما هنوز دختران ما از این ظرفیتی که نظام ایجاد کرده است، نتوانسته اند خوب استفاده کنند.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه دین اسلام حق و حقوقی را برای زنان در نظر گرفته و اگر آن ظرفیت اسمی را اعمال کنیم می بینیم که ظرفیت و میدان گسترده ای را برای زنان تعریف کرده است؛ افزود: قسمت اعظمی از مشارکت خانم ها در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ناشی از ایجاد روحیه مطالبه گری آنهاست که می توانند در جامعه نقش اساسی را ایفا کنند و در این خصوص ظرفیتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زنان ایجاد کرده است بایستی از آن استفاده کرد.

فرماندار ویژه لارستان اضافه نمود: البته این خودباوری یک لازمه ای دارد و آن این است که اول باید ذهن فرد خود بارور شود و در جهت های مختلف،  باروری ذهنی و فکری و علمی ایجاد گردد و اگر این مهم اتفاق افتاد، خودباوری هم ایجاد می شود و وقتی انسان به توانمندی خودش اعتقاد پیدا کرد، خودباور می شود و وقتی خود باور شد، اعتماد به نفس بالا می رود که در این خصوص احقاق حق آسان تر می شود.

وی با بیان اینکه همیشه این فکر غلط در ذهن افراد بوده است که بایستی در یک جلسه و یا یک همایش و یا یک سمینار باید اول مردان و بعد بانوان صحبت کنند ؛ افزود: در حقیقت این مهم اینطور نیست و نبایست فرق گذاشت. چون ممکن است ایده ها و نظرات زنان بهتر از مردان باشد و حتی یک دختر روستایی هم این حق را دارد که اظهار نظر کند، حرف خودش را بزند و مشارکت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: در راستای تثبیت این اعتماد به نفس که یقیناً تأثیرگذار بر اعتماد عمومی و تأثیرگذار بر اقتدار روحیة دختران جامعه خواهد شد، اعتماد ملی و اقتدار ملی را در پی خواهد داشت. چون اقتدار ملی و اعتماد ملی سر جمع اعتماد به نفس تک تک افراد جامعه خواهد بود و می تواند در راستای سر زنده بودن و هم در راستای باورهای فکری خود بانوان و نهایتاً هم اعتماد عمومی و ملی به پیش رفت.

 حسنی خطاب به بانوان حاضر در این نشست گفت: لازمه مشارکت در جامعه و لازمة فعال و پویا بودن در جامعه این است که در نشست های مختلف بانوان، داوطلبانه نظرات و ایده های خود را ارائه و از حق و حقوق خودتان دفاع کنید و اگر هم نظری در خصوص مسائل اجتماعی و مسائل مربوط به خانواده ها دارید ابراز دارید و دفاع کنید.

وی در پایان سخنانش در خصوص  نداشتن مدرسه از پایه نهم به بعد در روستای چاه نهر هم گفت: این موضوع را به جدّ با حضور مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و کارشناسان مربوطه پیگیری می نماییم.

پیش از این نیز جمعی از دختران چاه نهری مسائل و مشکلات خود را همچون نداشتن مدرسه از مقطع نهم به بعد، نداشتن اماکن ورزشی، تفریحی و نبود کتابخانه و غیره را مطرح و خواستار رفع این موارد شدند.

همچنین علی پیروز بخشدار مرکزی لارستان و داریوش الهامیان دهیار روستاه چاه نهر هم به ایراد سخن پرداختند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین