یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

700 نوع آسیب های اجتماعی در کشور ایران شناسایی شده است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس مسائل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی را از آسیب های اجتماعی کشور طی سال های ۹۵ و…

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس مسائل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی را از آسیب های اجتماعی کشور طی سال های ۹۵ و ۹۵ برشمرد و گفت: بیشتر از ۷۰۰ نوع آسیب های اجتماعی در کشور ایران شناسایی شده است.

به گزارش میلادلارستان بتول معلم عصر امروز در کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان لارستان با بیان اینکه توجه مسئولان به مسائل فرهنگی بیشتر به بخش سخت افزاری بوده تا نرم افزاری، اظهار داشت: یکی آسیب های مورد تهدید در کشور ایران اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه نتایج یک پیمایش علمی از دیدگاه مردمی نشان می دهد که عموم مردم از امنیتی که در کشور وجود دارد احساس رضایت کرده اند اما در ابعاد اقتصادی و بیکاری متأسفانه رضایت ندارد، افزود: ۳ موضوع سرمایه اجتماعی، توسعه پایدار و سلامت اجتماعی از چالش های پیش روی کشور ایران است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس با ابراز تأسف از کاهش اعتماد اجتماعی، تصریح کرد: بی اعتمادی عمومی و بی تفاوتی به مشکلات هم نوع از دیگر معضلات در سطح جامعه است.

این مسئول با ابراز تأسف از گسترش فضای منفی یأس و ناامیدی در جامعه، خاطر نشان کرد: نباید به موضوعات منفی دامن زد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به آسیب های اجتماعی بسیار خوب است اما نباید همه مسائل را از این دریچه نگاه کرد، ادامه داد: در جامعه ای که سرمایه اجتماعی آن بالا برود، نشاط و امید اجتماعی هم قطعاَ بیشتر می شود و در پی آن رضایتمندی و امنیت بالا می رود و در ادامه آن آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

معلم با بیان اینکه آمارها باید دقیق و براساس واقعیت باشد، عنوان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به زنجیره کاهش آسیب های اجتماعی توجه شود.

وی یادآور شد: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی چهار جزء سلامت اجتماعی است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس با اشاره به اینکه به آسیب های مخرب و منفی فضای مجازی در اجتماع، تصریح کرد: باید از نظرات و توانمندی نخبگان استفاده و برنامه ریزی کرد.

این کارشناس مسائل اجتماعی برای استفاده از ایده نخبگان قول مساعد داد و افزود: اولویت اول کشور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مشارکت اجتماعی و تقویت سازمان های مردم نهاد اجتماعی است.

وی مسائل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق حاد و بحرانی را از آسیب های اجتماعی کشور طی سال های ۹۵ و ۹۵ برشمرد و گفت: بیشتر ۷۰۰ نوع آسیب های اجتماعی در کشور ایران شناسایی شده است.

معلم با بیان اینکه اذیت و آزار جنسی کودکان، متکدیان و غیره از مشکلات دیگر اجتماعی در برخی شهرهاست، افزود: باید برای حل آسیب های اجتماعی راهکار ارائه شود.

این مسئول با اعلام آمادگی برای ثبت سازمان های مردم نهاد، تصریح کرد: در لارستان ۱۳ سازمان مردم نهاد ثبت شده وجود دارد.

وی با اشاره به برخی وظائف دفتر امور اجتماعی، عنوان کرد: کنترل آسیب های اجتماعی مثل خودکشی، تکدی گری، کودکان کار و خیابانی، توسعه و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد، نظارت بر بحث حقوق شهروندی، آموزش در سطح های مختلف و غیره است.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین