پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

استان فارس زیرساخت مناسبی برای ایجاد منطقه ویژه فناوری دارد

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس با اشاره به ایجاد ۷ منطقه ویژه فناوری در کشور گفت: استان فارس نیز زیرساخت مناسبی برای ایجاد منطقه ویژه فناوری…

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس با اشاره به ایجاد ۷ منطقه ویژه فناوری در کشور گفت: استان فارس نیز زیرساخت مناسبی برای ایجاد منطقه ویژه فناوری دارد.

به گزارش میلاد لارستان، سید مهدی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: ۷ منطقه ویژه فناوری در کشور طراحی و اجرایی شده است و امیدواریم این منطقه در استان فارس نیز بررسی، طراحی و اجرا شود البته ذکر این موضوع ضروری است که استان فارس زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد این مناطق دارد.

وی افزود: استان فارس علاوه بر دارا بودن نیرو انسانی قوی، پتانسیل‌های بسیار زیادی در تهیه و تجاری‌سازی محصولات فناورانه دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس در خصوص شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان فارس که به طراحی محصولات نانو می‌پردازند، بیان کرد: ۸ شرکت در پارک علم و فناوری استان فارس به طراحی محصولاتی بر پایه نانو می‌پردازند که این شرکت‌ها نیازمند حمایت بیشتر مردم و مسئولین هستند زیرا محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل تازگی و مبتنی بودن بر فناوری نسبت به سایر محصولات درون بازار، ناشناخته است و معمولا مصرف‌کننده کمتر به سمت کالاهای ناشناخته می‌رود.

نصیری افزود: بر همین اساس این شرکت‌ها امکان رقابت با سایر تولیدکنندگان بازار را نخواهند داشت زیرا هم هزینه تولید در این شرکت‌ها بالا است و هم عدم استقبال مشتری سبب شده است که هزینه‌های بیشتری به این شرکت‌ها تحمیل شود پس باید شهرداری‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی از این شرکت‌ها حمایت کرده و برای توسعه تولیدات تسهیلاتی را به این شرکت‌ها اختصاص دهند.

وی درباره مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عنوان کرد: عدم توسعه بازار و عدم امکان تجاری‌سازی دو مشکل بزرگ این واحدهای فناور است پس یکی از راه‌های کمک به این شرکت‌ها تسهیل در روند صدور مجوزهای مرتبط با بازریابی و تجاری‌سازی است که می‌تواند کمک شایانی به این شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات فناور کند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین