چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نشست نخبگان کنکوری لارستان با مسئولان+تصاوير

نخبگان کنکور سراسری سال ۹۷ لارستان با مسوولان شهرستان به گفتگو نشستند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مديريت آموزش و پرورش لارستان…

نخبگان کنکور سراسری سال ۹۷ لارستان با مسوولان شهرستان به گفتگو نشستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مديريت آموزش و پرورش لارستان نشست هم انديشي مشترک ۲۸ نفر از برترين هاي کنکور سال ۹۷ در رشته هاي مختلف تحصيلي که رتبه زير هزار را کسب کرده اند با حضور نماينده لارستان ،خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي، معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان، معاون مدير کل و مدير آموزش و پرورش لارستان فرمانده ناحيه سپاه لارستان، تعدادي از مديران متوسطه دوم برگزار شد و اين نخبگان علمي نکته نظرات و مطالبات خود را پيرامون کنکور امسال به استحضار مسوولان رساندند.

در اين جلسه نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با تبریک به این برگزیدگان،  موفقیت آنها را در ابتدا مدیون همراهی خانواده ها و تلاش مربیان و دبیران آنها و سپس پشتکار خود شان برشمرد و تاکید کرد بخشی از مشکلات مطرح شده در این جلسه مربوط به مجموعه مدیریت آموزش و پرورش است که باید در جلسات شورای معاونین اداره و مدرسه حل و فصل شود،  بخشی به مسوولان شهرستان و بخشی نیز فرا منطقه ای و ملی است که باید هرکدام علاج و چاره جویی شوند و باید به ایجاد انگیزه ها در دانش آموزان توجه شود چراکه داشتن انگیزه تمام محدودیت ها را از پیش رو خواهد برداشت.

جعفر پور خطاب به این نخبگان گفت: از هم اکنون برای آینده برنامه داشته باشید و به عنوان یک دانشجوی لارستانی باید هویت لارستانی و منطقه ای خود را حفظ نموده و همچون یک جوان متعهد و انقلابی با داشتن برنامه در مواجهه با فضای دانشگاه دچار خودباختگی نشوید.

فرماندار ويژه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه ترقی، توسعه و پیشرفت آینده جامعه در دست نخبگان علمي است تاکید کرد که امروزه یکی از مولفه های اساسی در کشور ما، دانش بنیان شدن همه فعالیت های اجتماعی است و هرچه فعالیت های ما بر اساس علم و دانش صورت گیرد در تمامی جنبه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی ارتقا خواهیم یافت. جلیل حسنی یکی از عوامل مهم بی انگیزگی در سالهای اخیر نسبت به بحث کنکور، عدم آمادگی بستر ها در بازار کار در مواجهه با سیل تحصیل کرده ها  حتی با داشتن مدارج عالی دانشگاهی دانست و گفت دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی روی آورند تا در نسل جوان انگیزه ایجاد شود و از حاضرین خواست نقص ها و ایراداتی که در بحث کنکور شناسایی و مطرح میشود به دانش آموزان سال های آینده منتقل کنند تا شاهد تکرار افت رتبه ها نباشیم.

معاون مدير کل و مدير آموزش و پرورش لارستان نیز در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک به افتخار آفرینان ماراتن علمی امسال، هدف از برگزاری جلسه هم انديشي مشترک، بیان نقطه نظرات از سوی برترين هاي کنکور در جهت رفع مشکلات و نقایص دانست. وی همچنین گزارشی از جزییات برگزاری کنکور سراسری در حوزه لارستان که توسط آموزش و پرورش برگزار شد ارائه داد و اذعان کرد به گفته ناظر  اعزامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، روند برگزاری کنکور در حوزه های تحت مدیریت آموزش و پرورش لارستان در سطحی مطلوب و قابل تقدیر انجام گرفت.

مهدی اسماعيلي با اشاره به رتبه نوزده ام استان فارس در کنکور امسال، آن را رتبه ای ضعیف و غیر قابل قبول دانست به نحوی که اعتراض بسیاری از خانواده ها در پی داشته و این در حالی است که برای خانواده ها، استان فارس یکی از پرهزینه ترین استانها برای امر کنکور بوده است و حتی  برخی استان های غیر مطرح نیز از فارس پیشی گرفته اند.

اسماعيلي با تقدیر از حوزه بسیج دانش آموزی که سال گذشته برنامه تقدیر از برترين ها را اجرا نمود گفت: به علت تداخل برخی برنامه ها و مناسبت ها فعلاً جلسه‌ای ساده برگزار شد و ان شا الله به طور مفصل و با حضور خانواده ها در دهه فجر آتی از نخبگان کنکور تجلیل خواهد شد.

فرمانده ناحيه سپاه لارستان دیگر سخنران جلسه نیز از همکاری این نهاد در تجلیل از برترين هاي کنکور در سال های اخیر و در قالب همایش جوان و اندیشه گفت و تاکید کرد تجلیل از نخبگان را وظیفه خود می دانیم چون طبق فرمایش مقام معظم رهبری تجلیل از نخبگان یک فریضه و واجب است. وی همچنین از راه اندازی پایگاه ویژه علمی در در این راستا در لارستان خبر داد که توانسته دستاورد های علمی و عملی مهمی در سطح شهرستان وحتی کشور کسب کند.

در بخشی از برنامه نیز تعدادی از نخبگان کنکور سراسری امسال ،  نظرات،  پیشنهادات و مطالبات خود را در حضور مسوولان بیان کردند که مهمترین آنها عبارت بود از :

عدم توجه برخی مديران مدارس به امر کنکور،

تمایل بیشتر خانواده ها برای ورود فرزندانشان به رشته تجربی،

عدم وجود مشاور شایسته و متخصص در زمینه کنکور،

برگزاری جلسات هم انديشي با دانشجویانی که در دانشگاه حضور دارند جهت تبادل تجربیات،

کاهش انگیزه دانش آموزان نسبت به کنکور  و ورود به دانشگاه که از علل مهم افت رتبه ها نیز بوده،

عدم آموزش کافی در مدارس باعث حضور در کلاسهای بیرون و صرف هزینه های بالا میشود،

رشته های انسانی و ریاضی زیاد پشتوانه و اطمینان برای اشتغال نداشته و به همین علت دانش آموزان بیشتر به رشته تجربی تمایل دارند،

در رشته انسانی تخصص کافی در دبیران شهر وجود ندارد،

امسال در رشته انسانی سوالات کنکور بسیار متفاوت بوده و به نوعی به داوطلبان این رشته شوک وارد که باعث افت رتبه ها در این رشته نیز شد .

 

 این برنامه که به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش لارستان در سالن کنفرانس مهمانسرای جهانگردی برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدیه به این افتخار آفرینان و ضیافت شام پایان یافت.

 

تصاوير: دفتر نماينده مردم

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین