یکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

چرا لارستان همچون سایر نقاط کشور 2 اداره کل نداشته باشد؟!

ارتقاء اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان به اداره کل و تنزل جایگاه سازمانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به مدیریت واکنش‌های بسیاری را در میان مردم…

ارتقاء اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان به اداره کل و تنزل جایگاه سازمانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان به مدیریت واکنش‌های بسیاری را در میان مردم این شهرستان به دنبال داشت.

به گزارش میلاد لارستان در روزهای پایانی هفته گذشته اعلام همزمان یک خبر خوب و یک خبر بد مردم شهرستان لارستان شوک زده کرد. خبر خوب ارتقاء اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان به اداره کل و خبر بد تنزل جایگاه سازمانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان  به مدیریت بود.

دیدن این اخبار در فضای مجازی دارای بازخوردهای بسیار زیادی در بین اقشار مختلف مردم بود و همین دغدغه مردم باعث شد تا مسئولان نیز در اسرع وقت واکنش نشان دهند.

اغلب نگرانی ها و البته دغدغه به حق مردم، آن بود که اداره کل راه و شهرسازی لارستان پس از ۳۵ سال سابقه چرا باید یک درجه تنزل یابد؟! دیگر موضوعی که بسیار بحث برانگیز شد، آن بود که چرا قانونی که برای اغلب سایر مناطق کشور مبنی بر تشکیل ۲ اداره کل مجزا از هم یعنی اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در لارستان تشکیل نمی شود؟!

در میان این مباحث، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار داشت: اینکه طی ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در لارستان شروع به کار و هر دو اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل جاده ای فعلا تمام وظائف محوله را به صورت مستقل و مستقیم زیرنظر وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد داد.

محمدرضا باقری فرد افزود: هرگونه تغییر و تحول در چارت سازمانی نیازمند به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی است و از این تاریخ تمام مکاتبات اداری و اقدامات تحت عنوان اداره کل راه و شهرسازی لارستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان با مدیرکلی اینجانب انجام می شود.

این موضع گیری نیز واکنش های زیادی را در بین عامه مردم لارستان در پی داشت چرا که استفاده از واژه «فعلا» هر دو اداره کل در لارستان می ماند و تشکیل می شود، به معنای موقتی بودن موضوع بود و از طرفی بخش پایانی مدیرکل مبنی بر انجام اقدامات هر دو اداره کل تحت عنوان لارستان امیدها را همچنان در دل شهروندان زنده نگه می دارد تا با اتخاذ تصمیمی منصفانه از تضییع حق مردم جنوب فارس جلوگیری کنند.

از طرفی دفتر نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش با صدور اطلاعیه ای موضع خود را چنین بیان کرد که؛ بر اساس این تصمیم علاوه بر حفظ یک اداره کل لارستان، یک مدیریت مستقل به شهرستان اضافه خواهد شد که مستقیماً در مسائل بودجه ای و اداری با وزارتخانه راه و شهرسازی در ارتباط خواهد بود و در مجموع سطح اداری شهرستان نسبت به ماقبل از امتیاز جدیدی برخوردار خواهد گشت.

هر چند بنا به متن ذکر شده نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی وقوع این رخداد به معنای چوب دو سر برد است اما انتشار این اطلاعیه نیز بازتاب های بسیاری در پی داشت که مهمترین آن تقاضای مردم برای حفظ اداره کل راه و شهرسازی و همچنین تشکیل اداره کل جدید بود و متفق القول خواستار پیگیری جدی نماینده مردم و مسئولان در این خصوص هستند.

در این میان عده ای از کارشناسان معتقدند براساس نوع وظائف اداره کل راه و شازی که احداث راه هاست، پس بسیار بهتر است تا اداره کل لارستان تنزل پیدا نکند که در پی آن بودجه ها و اختیارات آن کاهش یابد. از طرفی وظیفه اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، حفظ و نگهداری راه هاست و این کارشناسان معتقدند اگر نهادی قوی برای ساخت راهها وجود نداشته باشد، کدام جاده حفظ و نگهداری شود؟!

در پی بالاگرفتن نگرانی های مردم، معتمدین و دلسوزان لارستان جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی و فرماندار ویژه لارستان برگزار و پس از طرح تشکیل اداره کل جدید، کارشناسان و معتمدین بطور مبسوط پیرامون ابعاد راه اندازی اداره کل راهداری و حمل ونقل صحبت کردند ودر پایان جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با جمعبندی مباحث مطرح شده بیان داشت : نظرات کارشناسی ودیدگاه اقشار جامعه را در جلسه وزارتخانه مطرح وابهامات موضوع را بمنظور شفاف سازی ارائه و در جهت جلب رضایت مردم پیگیری لازم صورت می گیرد و نتیجه را به اطلاع مردم شریف خواهم رساند.

به گزارش تسنیم طبق اطلاعات ارائه شده د ر پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي و سازمان حمل و نقل جاده ای در سطح کشور ۳۴ اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد که ۳۱ مورد آن در مراکز استانها و ۳ اداره کل در شهرهای جیرفت کرمان، ایرانشهر سیستان و بلوچستان و لارستان در استان فارس قرار دارد. همچنین در مجموع ۳۲ اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده اي در کشور وجود دارد که ۳۱ مورد آن در مراکز استانها و یک اداره کل در جیرفت در جنوب استان کرمان قرار دارد.

طرح جداسازی مديريت راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی در اکثر مراکز استانها و حتی شهرستان جیرفت انجام شده و مردم لارستان از تصمیم گیرندگان انتظار دارند هر ۲ اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای به شکل مستقل و بدون هرگونه تنزل جایگاه سازمانی با در نظر گرفتن سابقه طولانی، فاصله زیاد تا مرکز استان، وسعت جغرافیایی تحت پوشش، جمعیت بالای منطقه و غیره انجام شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۷:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “چرا لارستان همچون سایر نقاط کشور 2 اداره کل نداشته باشد؟!”

  1. حرف دل گفت:

    جناب دکتر جعفرپور جنابعالي چند بار پيگير وضعيت نيروهاي کارمند لارستاني در اين اداره کل بوده ايد ؟درست است اين اداره کل در لارستان بوده ولي ارزش نيروهاي فيروزابادي و لامردي و برخي شهرستانها بدليل نفوذديگرنمايندگان شهرستانهاي اطراف به مراتب بيشتر بوده و هيچ نيروسازي بومي چه در بخشهاي معاونتي ،رياستي ،ذيحسابي انجام نشده و همه تو سري خور هستند،اين حرف بسيار مهم است و به ان توجه نماييد

  2. شهروند لاری گفت:

    درجیرفت بیش از ده ادارکل وجود دارد وعلت انهم اینستکه در اطراف جیرفت شهرستانهای تازه تاسیس درجنوب واطراف جیرفت بوجود امده که برای دولت صرورت پیدا کرده است که این ادارات کل را در جیرفت دایر نماید تا کار همه شهرستانها ومردم زودتر از مرکز استان انجام شود حدود ۷ شهرستان در اطراف جیرفت بوجود امده است اما درمنطقه لارستان با ارتقای بخشها بزرگ مخالفت میشود وبا شهرهای جدید هم رابطه خوبی وجود ندارد وعلت انهم تنگ نطری مسولان لارستان است گه نتوانستند رابطه ای خوب ایجاد کنند بنابرین یک نیروی گریز از مرکز ایجاد شده که باید اینده نگر باشبم وانرا رفع کنیم هر چه شهرستان اطراف لار بیشتر شود در اینده برای مرکزیت لارستان بهتر است

  3. ناشناس گفت:

    با سلام
    انشاالله که خیر باشه ولی من تو این موضوع موندم که چرا شهرستانهای دیگه بدون دغدغه هر چیزی بخوان به راحتی آب خوردن میگیرن نمونش فرمانداری ویژه فسا و جهرم با معاونت های اداره کل منطقه ویژه اقتصادی و … ولی مال ما همه چیز باید به زور باشه بعد هم باید به اون افتخار کنیم و تازه چشن هم بگیریم بعد هم بگن مجلس محترم طبق قانون اون و لغو کرده چطور همون سازمان شدن جیرفت در همان زمان اجرا و لی لار حذف شد خواهشمندم فردا رئیس محترم مجلس تشریف می آورند توضیح دهند یک بام و دو هوا را خواهش مردم این است که عدالت را جایگزین روابط کنیدو کمی هم خدا را در کارهایتان ببینید نقشه چند صد ساله که برای اثبات خلیج فارس را بزرگ کنید تا آقایانی که تشریف می آورند در همان زمان اثبات ایالت لار و ببین شاید کمی بیدار بشن دیگه نمیگم بسه و … خداحافظ

نظر سنجی

به نظر شما مهمترین موضوع در راستای توسعه اقتصادی اجتماعی منطقه گدام می باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین