شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رشد 90 درصدی صادرات کالا از گمرک لارستان

رئیس اداره گمرک لارستان با بیان اینکه از لحاظ ریالی میزان صادرات از لارستان در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: به لحاظ ریالی شاهد رشد…

رئیس اداره گمرک لارستان با بیان اینکه از لحاظ ریالی میزان صادرات از لارستان در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: به لحاظ ریالی شاهد رشد ۹۰ درصدی و از لحاظ ارزی رشد ۴۷ درصدی در گمرک لارستان را نشان می دهد.

محمدرضا امینی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در لارستان با اشاره به اینکه در ۴ ماهه نخست سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۲ تن کالا از گمرک لارستان صادر شده است، اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست سال جاری به میزان ۱۵ هزار و ۲۱۶ تن کالا صادر شده که ۲۲ درصد افزایش را به ما نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از لحاظ ریالی در ۴ ماهه اول سال گذشته میزان صادرات از لارستان ۵ میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است و در سال جاری به بیش از ۱۰ میلیارد ریال رسیده، افزود: با این حساب به لحاظ ریالی شاهد رشد ۹۰ درصد در گمرک لارستان بوده که این میزان از لحاظ دلاری نیز نشان دهنده رشد ۴۷ درصدی است.

رئیس اداره گمرک لارستان تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست سال گذشته ۱۲۲ فقره اظهارنامه صادراتی صدور و در مدت مشابه امسال به ۲۳۶ فقره رسیده است.

این مسئول بیان کرد: اقلام صادراتی اغلب شامل سیمان سفید، زعفران، ماکارونی و خرما و شیرینی جات به مقاصد عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی درباره مراحل صادرات کالا، گفت: با تسهیلاتی که برای تجار در جهت صادرات در نظر گرفته شده کارها نسبت به گذشته آسان تر شده است و امروزه صادرکنندگان از طریق سیستم رایانه ای اظهارنامه صادراتی خود را پر می کنند.

امینی با بیان اینکه سه نوع بازرسی در حالت کلی و بصورت رندوم وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر سیستم به کارشناس وضعیت سبز را نشان دهد همان لحظه مجوز صادرات داده می شود، در وضعیت زرد کارشناس از لحاظ اسنادی موارد را چک می کند و در وضعیت قرمز کلیه مراحل صادرات کالا تحت نظارت کارشناس ما صورت می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه گمرک لارستان به صورت ۲۴ ساعته آماه ارائه خدمات است، افزود: حتی برای پرونده های قاچاق نیز دیگر نیاز به حضور خود فرد در گمرک نیست و پرونده ها پس از بررسی از طریق سامانه به فرد اطلاع رسانی می شود و مراحل کار به فرد اطلاع داده می شود.

رئیس اداره گمرک لارستان یادآور شد: در استان فارس ۴ گمرک فعالیت دارد که گمرک شهرهای لار و جهرم صادراتی ولی گمرک لامرد بدلیل منطقه ویژه بودن واردات و صادرات را دارد و گمرک شیراز هم که دارای امکانات خاص است.

امینی با بیان اینکه گمرک لارستان دارای ۲۶ نفر نیروی کار در خود ساختمان مرکزی و فرودگاه لار است، ادامه داد: جذب نیروی جدید از طریق تهران صورت می گیرد اما با ساخت ساختمان جدید با جذب ۴ نیرو از شهرهای دیگر موفق شده ایم مشکل کمبود نیرو را مرتفع کنیم.

وی با اذعان به اینکه پیگیری ها برای استقرار باسکول با توجه به آماده بودن مکان در گمرک لارستان در حال انجام است، تصریح کرد: برای صدور مجوز واردات کالا در گمرک لارستان نیاز به امکانات خاص است که برای فراهم سازی زیرساخت ها تلاش می کنیم و امید می رود با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری لارستان این مهم صورت پذیرد.

رئیس اداره گمرک لارستان عنوان کرد: مدت زمان ترخیص کالا از گمرک لارستان برای وضعیت سبز تقریبا ۲ ساعت، مسیر زرد حدود ۶ ساعت و مسیر قرمز حداکثر ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد اما ما سعی کرده ایم کمتر از این مقدار زمان صرف شود.

وی با بیان اینکه برخی اقلام مانند تنباکو که جز مواد اختصاصی به حساب می آیند از لار صادر نمی شود، افزود: نامه نگاری های لازم برای اخذ مجوز صادرات اقلام مخدر انجام شده تا بتوان این خدمات را نیز در گمرک لارستان ارائه کنیم.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین