پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نوع دوستی مردم لارستان باعث نشود که تکدی گری در شهرستان گسترش یابد

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: نوع دوستی مردم لارستان باعث نشود که تکدی گری در شهرستان گسترش یابد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و…

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: نوع دوستی مردم لارستان باعث نشود که تکدی گری در شهرستان گسترش یابد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان که با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، در محل اورژانس اجتماعی هاشمی شهر لار برگزار شد؛ گفت: کار فرهنگی و اجتماعی کاری بسیار سخت و پیچیده است و خیلی هم نمایان نیست و متاسفانه کمتر هم در سطح کشور بر این موضوعات در قالب جلسات اهمیت می دهند.

 وی افزود: اگر بناست که کار فرهنگی بصورت اصولی، ریشه ای و همه جانبه حل شود، باید احساس مسئولیت در تک تک لایه های مختلف جامعه و مسئولین ایجاد بشود، آن هم در زمانی که همه چیز آنلاین و به روز است و ممکن است هر گونه اقدام و برنامه فرهنگی ما بوسیله هجمه های تبلیغی و دیجیتالی و موبایل و اینترنت خنثی شود.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: کار فرهنگی کردن باید بصورت متوازن و متناسب در همه شهرها و روستاها برای مقابله با ناهنجاریها و آسیب ها اقدام شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: ما هم بعنوان دستگاه هایی که در میدان عملیاتی هستیم، باید متناسب با شهرستان اقداماتی را انجام بدهیم.

حسنی با بیان اینکه جلسات کارگروه های ازدواج، طلاق، کاهش آسیب های اجتماعی و ساماندهی متکدیان در سطح شهر بایستی بصورت مستمر با حضور دستگاه های ذیربط برگزار گردد؛ گفت: البته وضعیت تکدی گری در شهرستان لارستان نسبت به جمعیت و نسبت به جایگاه استراتژی که در مسیر اتصالی مرکز به جنوب قرار گرفته است و به نسبت حضور خیرین و نوع دوست بودن مردم این خطه از جایگاه بهتری برخوردار است اما این موضوع باعث نشود که از آن تعداد از متکدیان خارجی و ایرانی که درشهرستان حضور دارند و چهره شهر را نازیبا کرده اند؛ غافل شویم، بلکه بایستی در این مورد تصمیم گیری ، اقدام فوری و برنامه ریزی مناسبی کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام این کارگروه در خصوص جمع آوری تکدی گرایان از سطح شهر این است که بایستی آنها را شناسایی کرد، چرا که در حال حاضر مشخص نیست آنهایی که در شهرستان حضور دارند، چه تعداد واقعا نیازمند، چه تعداد متکدّی و چقدر کلاهبردار، سارق و یا معتاد هستند و در این خصوص یک بانک اطلاعاتی نیز باید ایجاد گردد که چه تعداد  ثابت و چه تعداد متغیر هستند.

حسنی تاکید کرد: نوع دوستی مردم لارستان باعث نشود که تکدی گری در شهرستان گسترش یابد و از روی احساسات تصمیم گیری نکنند، چرا که بسیاری از این افراد حرفه ای و یا خطرناک هستند.

رییس شورای تامین شهرستان لارستان گفت: روحانیون، علما، ائمه جمعه و جماعت هم از محل تریبون هایی که در اختیار دارند به یک نوعی با مردم صحبت کنند که به هر تکدی گری کمک مالی نکنند، چون بسیاری از این متکدیان تهدیدهای امنیتی و بهداشتی را در بر دارند و در شکل و ظاهر یک متکدی وارد یک شهرستان می شوند و دست به کارهایی می زنند که ممکن است یک منطقه ای را به خطر اندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ادارات شهرستان بایستی در راستای در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات اداری خود به ارگان های فرهنگی شهرستان برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همکاری لازم را بکنند تا این برنامه ها در راستای پر شدن اوقات مردم، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام گردد.

حسنی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات و ضروریاتی که بایستی در شهرستان اجرایی شود، بحث نشاط اجتماعی است؛ اضافه کرد: معتقدم بسیاری از مشکلات، آسیب ها و بسیاری از ناهنجاریها با اجرای همین برنامه های فرهنگی، هنری و نشاط آفرین در جامعه قابل حل است.

فرماندار لارستان اظهار داشت: اگر انسان رفتار، اخلاق، فکر و جسمش سالم باشد، یقیناً جامعه هم سالم خواهد بود و در ادامه فعالیت ها هم سالم خواهد بود، چون خروجی های جامعه بستگی به عملکرد انسان است.

حسنی افزود: نشاط اجتماعی یعنی اینکه برنامه های هنجارمند و منطبق بر احکام اسلامی در شهرستان اجرا گردد تا رضایت مندی درونی حاصل شود چرا که نحوه عملکرد، برخورد و رفتار ما در جامعه، منطبق بر رضایت مندی جامعه طراحی می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر برنامه اجتماعی در جامعه اجرا شود و فعالیت ها منطبق بر اعتقادات، آرمانها باشد، می تواند رضایت مندی اجتماعی و نشاط اجتماعی را ببار بیاورد؛ گفت:  نشاط اجتماعی همان رضایت مندی خود و افراد جامعه هست و هر روز می توانیم نشاط اجتماعی را در جامعه داشته باشیم و هم افزایی را در بدنه مدیران شهرستان ایجاد نماییم.

پیش از این نیز اعضاء کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیز هر کدام جداگانه پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه ارائه کردند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین