شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پل انوه و اهمیت استراتژیک محور بستک – لار

وجود راههای دسترسی مناسب و ایمن از مهمترین زیرساخت های هر شهرستانی می باشد و نبود یا بی کیفیت بودن راههای مواصلاتی شهرستان ها باعث بوجود آمدن مشکلات و معضلات…

وجود راههای دسترسی مناسب و ایمن از مهمترین زیرساخت های هر شهرستانی می باشد و نبود یا بی کیفیت بودن راههای مواصلاتی شهرستان ها باعث بوجود آمدن مشکلات و معضلات فراوانی خواهد شد که شاید دامنگیر همه اقشار جامعه شود.

از چندی پیش کارشناسان راهداری تشخیص دادند به دلیل عمر بالای پل روستای انوه(درمسير لار-بستك) این پل تعمیر شود که بعد از گذشت حدود ۴ ماه عملا پیشرفتی نداشته است و اما داستان معطلی این پروژه چه بوده است!؟

داریوش باقرجوان در تیرماه سال جاری در مصاحبه ای با رسانه ها از شروع بازسازی و تعمیر پل انوه خبر داد و قول بازگشایی این پل تا ۲۰ مهرماه را به مردم داد. از چند روز قبل از مصاحبه مدیرکل ، عملیات اجرایی بازسازی این پل توسط پیمانکار آغاز شده بود و تخریب و برداشتن قسمت های خراب این پل نیز به اتمام رسیده بود اما بعد از گذشت حدود یک ماه و نیم مردم عملا کار اجرایی بر روی این پل حیاتی مشاهده نکردند. به گزارش ميلادلارستان به نقل از بستک نیوز در همان روزها این قضیه پیگیری شده و مشخص شد که پیمانکار این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز تعمیرات و افزایش قیمت آهن آلات از ادامه پروژه صرف نظر کرده است که حال و روز این پروژه به این شکل مانده است.

و اما پیگیریها ادامه داشت : بستک نیوز حدود ده روز قبل با پرس و جو از فرماندار وقت [احمدی دولخانی] وضعیت پل انوه را جویا شد، که وی قول مساعد شروع عملیات اجرایی این پل و دو طرح دیگر راهسازی شهرستان را در چند‌ روز آینده داد.

رئیس راهداری بستک و حمل و نقل جاده ای بستک نیز طي چند روزگذشته بعد از مسدود شدن این راه  گفت : به دلیل انصراف پیمانکار اول و طی شدن مسیر مناقصه و جذب پیمانکار جدید این پروژه معطل مانده است ولی خوشبختانه پیمانکار جدید اخذ و به زودی عملیات اجرایی این پل آغاز خواهد شد.

با بارش چند ساعتی باران طي روزهاي اخير عملا رفت آمد در مسیر حیاتی و استراتژیک بستک – لار با اختلال حدود ۱۵ ساعته روبرو شد و چندین خودرو در پشت رودخانه پرآب و پل نیمه کاره انوه منتظر پایین رفتن آب برای رفت آمد معطل ماندند.

بنا به نظر اکثر کارشناسان هواشناسی ، منطقه جنوب کشور و علی الخصوص هرمزگان سال پر بارشی را پیش رو خواهد داشت که نیازمند این است مسئولان بستك علی الخصوص فرماندار ، با پیگیری هایی چندین برابر پیگیریهای گذشته ، اتمام این طرح مهم را با قید چندین فوریت در دستور کار قرار دهند زیرا ممکن است به دلیل معطلی در پشت این پل ، مریضی از دست برود و یا مشکلات و معضلات دیگری برای منطقه ایجاد کند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین