شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رتبه نخست لارستان در استقبال از طرح جنگل کاری اقتصادی در فارس

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه لارستان، پاسارگاد، سپیدان، استهبان و شیراز از نقاطی است که استقبال بیشتری برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی داشته‌اند، گفت: از سال ۹۴ تاکنون…

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه لارستان، پاسارگاد، سپیدان، استهبان و شیراز از نقاطی است که استقبال بیشتری برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی داشته‌اند، گفت: از سال ۹۴ تاکنون به طور متوسط سالانه ۱۵۰۰ هکتار در جنگل‌های فارس طرح جنگل‌کاری اقتصادی اجرا شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، طرح جنگل‌کاری اقتصادی پروژه‌ای اقتصادی – زیست محیطی است که از سال ۹۳ کلید خورده و با کمک سازمان جنگل‌ها و مراتع در استان‌های مختلف اجرا شده است. کاشت انواع درختان میوه‌دار هم به اقتصاد خانواده‌های بومی کمک کرده و هم احیای جنگل‌ها را در پی داشته است.

مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره اجرای این طرح در این استان اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون به طور متوسط سالانه ۱۵۰۰ هکتار در جنگل‌های فارس طرح جنگل‌کاری اقتصادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در دستور کار است، گفت: کشت گونه‌های بومی به ویژه کنار، انجیر، ارژن و دیگر گونه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در زمینه چوب نیز درختان گز نهال‌کاری و بذرکاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس درباره اینکه چه نقاطی این طرح اجرا می‌شود، افزود: در اغلب نقاط استان فارس این طرح اجرا می‌شود اما انتخاب گونه گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه است.

بوستانی بیان کرد: لارستان، پاسارگاد، سپیدان، استهبان و شیراز از نقاطی است که استقبال بیشتری برای اجرای طرح جنگل‌کاری اقتصادی داشته‌اند.

وی درباره افرادی که از صرفه اقتصادی این طرح بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: بهره‌بردار خاصی پیش‌بینی نشده اما بخشی از مردم بومی منطقه و کسانی که برای توسعه فضای سبز تلاش می‌کنند از صرفه اقتصادی این طرح بهره‌مند می‌شوند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین