جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پارک جنگلی لارستان برای مدت ۱۵ سال به شهرداری لار واگذار می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از واگذاری پارک جنگلی این شهرستان به شهرداری لار برای مدت ۱۵ سال خبر داد.

 

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از واگذاری پارک جنگلی این شهرستان به شهرداری لار برای مدت ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، پارک جنگلی شهدا از جمله مناطق تفریحی و گردشگری محسوب می‌شود که در فاصله ۲ کیلومتری شهرجدید لار واقع شده و در ایام تعطیلات از مقاصد اصلی مردم شهر و روستاهای لارستان به شمار می‌رود.

پارک جنگلی لار با وجود اقبال عمومی از آن، از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است و طی سالیان اخیر در زمره مطالبات مردم قرار گرفته است. برای ساماندهی وضع موجود قرار است متناسب با یک قرارداد فی مابین شهرداری لار و اداره‌کل منابع طبیعی استان فارس برای مدت مشخص این مجموعه برای مدتی معلوم در اختیار شهرداری لار قرار گیرد. طولانی شدن روند اجرای این مهم منجر به آن شده تا مخاطبان میلاد لارستان با ارسال مطلبی با تیتر «پاس‌کاری ادارات در آبادانی پارک جنگلی لار» خواستار پیگیری این موضوع هستند.

پارک جنگلی لار از معدود مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی در لارستان است که مورد استفاده اغلب مردم قرار می گیرد این مجموعه بزرگ که چندین هکتار را شامل می شود، دارای کمترین زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی، تفریحی، گردشگری و امکانات است.

از سالهای گذشته مذاکراتی بین منابع طبیعی لارستان و شهرداری لار مبنی بر نحوه واگذاری پارک جنگلی شهر لار و آبادانی آن مطرح بوده اما این تبادل نظر مسوولان فقط روی کاغذ و خبر رسانه ای بوده است.

مردم از این بی‌برنامگی و ناهماهنگی طولانی مدت و بی‌نتیجه مسوولان گله‌مند هستند.

انتظار است مسوولان به دغدغه مردم رسیدگی کنند و نگذارند بروکراسی اداری منجر به زیان مردم شود.

در این زمینه نواز شریفی لاری شهردار لار در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان از تصویب طرح فنی مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی شهدا شهر لار در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس خبر داد و اظهار داشت: فرم ماده ۳ درخصوص واگذاری پارک جنگلی نیز از سوی شهرداری لار امضا شده است.

وی با بیان اینکه طبق رایزنی‌های صورت گرفته پارک جنگلی به مدت ۱۵ سال به شکل محضری در اختیار شهرداری لار قرار می‌گیرد، افزود: اقدامات لازم از سوی شهرداری لار انجام شده و برای تکمیل فرآیند واگذاری نیاز به انجام اقدامات لازم از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس است.

این مسوول با اشاره به اینکه براساس شنیده‌ها، کارشناسان رسمی دادگستری برای پاسخ به استعلامات لازم طی روزهای اخیر از پارک جنگلی بازدید داشته‌اند، تصریح کرد: امید می‌رود با ارائه نظر کارشناسان بتوان در آینده نزدیک به شکل رسمی اقدام شود.

شهردار لار با اذعان به اینکه با توجه به گستردگی پارک جنگلی، شهرداری به لحاظ مالی توان لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها را ندارد که به همین دلیل برای تسریع در روند فراهم‌سازی امکانات نیاز به ورود سرمایه‌گذاران خصوصی است، خاطر نشان کرد: با توجه به جذابیت پارک جنگلی و اقبال عمومی در استفاده از این مکان تفریحی، به طور قطع سرمایه‌گذاری در این مجموعه بازخوردهای مثبتی در پی خواهد داشت.

شریفی لاری با بیان اینکه شهرداری با تایید شورای شهر نسبت به صدور فراخوان در راستای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی اقدام می‌کند، ادامه داد: پس از تعیین سرمایه‌گذاران، کار اجرایی پروژه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی درباره پروژه‌های پیش‌بینی شده در زمینه ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در پارک جنگلی لار، اضافه کرد: طرح کلی این مجموعه توسط اداره کل منابع طبیعی استان فارس ترسیم شده و سرمایه‌گذاران می‌بایست طبق طرح مصوب پروژه‌ها را به اجرا درآورند.

همچنین در ادامه پیگیری‌های خبرنگار میلاد لارستان، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان درباره علت طولانی شدن روند واگذاری پارک جنگلی شهدای لارستان به شهرداری لار گفت: مطالبه‌گری در این زمینه از سوی مردم به حق است و علت آن طی مراحل اداری این موضوع بوده است.

مسعود لادنی با بیان اینکه تشریفات اداری واگذاری پارک جنگلی لار صورت گرفته است، افزود: در روزهای اخیر کارشناسان رسمی دادگستری برای قیمت‌گذاری عرصه و اعیان اقدامات لازم را صورت داده‌اند و گزارش آن به اداره‌کل منابع طبیعی استان فارس ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از تایید اداره‌کل منابع طبیعی استان فارس، قرارداد واگذاری پارک جنگلی بشکل رسمی با شهرداری لار منعقد می‌شود، تصریح کرد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، پارک جنگلی به مدت ۱۵ سال تحویل شهرداری لار داده می‌شود.

این مسوول با اذعان به اینکه طرحهای پیشنهادی از سوی شهرداری لار در طرح فنی مدیریت و بهره‌وری گنجانده شده است، ادامه داد: پس از واگذاری، شهرداری لار با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی و رفاهی را پارک جنگلی لار از قبیل پیست دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی، اتراق خانوادگی، ساخت رستوران، افزودن سرویس‌های بهداشتی، ایجاد آبشار مصنوعی و غیره اقدام کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان درباره زمان نهایی انعقاد قرارداد و واگذاری پارک جنگلی به شهرداری لار، اضافه کرد: امید می‌رود تا انتهای آبان‌ماه جاری با توجه به پیگیری‌های مستمر مدیرکل منابع طبیعی استان فارس و شهرداری لار این مهم به نتیجه برسد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین