چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مشکلات تکراری پارک جنگلی لار همچنان لاینحل!!

به گزارش میلاد لارستان، سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده بدر) روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات…

به گزارش میلاد لارستان، سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده بدر) روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند که در روز سیزده بدر باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند.

همزمانی با رمضان، سیزدهم فروردین امسال را کمی متفاوت کرد و بیشتر مردم روزه‌دار لارستان، سیزده بدر خود را این بار از عصر آغاز کرده و آن را با لحظه‌های شیرین افطار در طبیعت پیوند زدند.

پارک‌ها، دشت‌وصحرا، باغ‌های شهری، پارک جنگلی و غیره از بعدازظهر دوازدهم فروردین و سیزده‌بدر شلوغ و شلوغ‌تر می‌شد تا اینکه در لحظه افطار و پس از آن جمعیت حاضر در طبیعت به اوج خود می‌رسید.

طبق رویه سال‌های گذشته، پارک جنگلی یکی از مقاصد اصلی مردم در شهر لار جهت گذران لحظات خوش سیزده‌به‌در خانوادگی و جمعی محسوب می‌شود.

این مکان به دلیل سرسبزی، نزدیکی به شهر، معدود امکانات روشنایی، سکو و سرویس بهداشتی و غیره، همیشه مورد تمایل شهروندان و محلی جذاب برای همگان بوده و هست اما نکته حائز اهمیت درباره این مکان و البته تکراری، مشکلات و کمبودهای پارک جنگلی است و هرسال به سال بعد می‌رسد و خبری از رفع نواقص نیست.

کمبود سکو، خاکی و ناهموار بودن بخش اعظمی از راهها، نور کم، کمبود سرویس بهداشتی، ورودی و خروجی مشترک و باریک و غیره منجر به آن شده تا مردم در سختی بیافتند و در محیطی متراکم بنشینند.

هر چند در سال ۱۴۰۱ وعده‌هایی درخصوص واگذاری پارک جنگلی به شهرداری و رسیدگی به وضع موجود مطرح شد اما همچنان سنگ بر روی سنگی گذاشته نشده است.

امیدواریم در سال جاری برای ارتقاء شرایط کنونی پارک جنگلی از همین ابتدای سال برنامه‌ریزی شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “مشکلات تکراری پارک جنگلی لار همچنان لاینحل!!”

  1. ناشناس گفت:

    واقعا باید برای مسولین شهر لار گریست که حتی عرضه بهینه سازی پارک جنگلی رو ندارند.

  2. لاری گفت:

    بوستان وحدت فقط

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین