سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ساز ناکوک برق و کلافگی مردم در لارستان

قطعی مکرر برق خانگی بدون اعلام قبلی ساکنان لارستان را کلافه و صدای اعتراض آنان را بلند کرده است. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، قطعی ناگهانی و البته مکرر برق…

قطعی مکرر برق خانگی بدون اعلام قبلی ساکنان لارستان را کلافه و صدای اعتراض آنان را بلند کرده است.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، قطعی ناگهانی و البته مکرر برق در هفته‌های اخیر بسیاری از شهروندان لارستانی را در مناطق مختلف غافلگیر و کلافه کرده است.

آنها معتقدند قطعی‌های مکرر و روزانه برق موجبات ایجاد مشکلات عدیده و آسیب رسیدن به وسایل و لوازم خانگی آنها را فراهم کرده و از آنجا که شهروندان از برنامه این خاموشی ها اطلاعی ندارند با مشکل عدیده ای رو به رو شده‌اند.

تماس‌های متعدد با تحریریه میلاد لارستان، حاکی از آن است که در دو هفته اخیر، قطعی برق خانگی در شهر لار هر روز تکرار شده و با وجود کاهش نسبی دمای هوا بدلیل بارش‌های تابستانی، نه تنها کاهش نیافته بلکه قطعی برق به دو بار در روز افزایش یافته است.

یک شهروند از منطقه بلوار دانشجو به خبرنگار میلاد لارستان گفت: تقریبا هر روز بین یک تا دو ساعت برق نداریم اما قطع برق زمان مشخصی ندارد و گاهی صبح، گاهی ظهر و گاهی بعد از ظهر برق می‌رود.

این شهروند ادامه داد: روز دوشنبه ۲ بار و هر بار برای نزدیک به ۲ ساعت برق قطع شد بدون این‌که کوچک‌ترین اطلاعی به شهروندان داده شود.

شهروند دیگری از منطقه بین دو شهر لار هم با تایید قطعی برق خانگی بدون اعلام قبلی گفت: قبلا حداقل می‌گفتند که چه روزی و چه ساعتی برق نداریم و این اعلام، مشکل را قابل تحمل می‌کرد اما امسال از اطلاع‌رسانی هیچ خبری نیست.

وی می‌گوید: امسال گرمای هوا به شدت آزاردهنده است و قطعی‌های نابهنگام برق نیز به این معضل دامن زده و این مشکل را دوچندان کرده؛ متأسفانه هیچ تدبیر اساسی در این زمینه اتخاذ نمی‌شود، اگر در جریان قطعی برق قرار بگیریم قطعا تمهیداتی برای گرمای هوای خانه و یا جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خاموشی‌های احتمالی خواهیم اندیشید.

یک جوان دیگر نیز درخصوص قطعی‌های مکرر برق به خبرنگار ما گفت: روز گذشته نیز برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه رفتم اما با قطع ناگهانی و پیش‌بینی نشده برق برای تسویه حساب از طریق کارت خوان با مشکل مواجه شدم، اگر این قطعی‌ها با برنامه از پیش تعیین شده و با اطلاع رسانی قبلی باشد، کسبه نیز ساعات کارشان را بر اساس همین برنامه تنظیم می‌کنند و دیگر مشکلی نه برای خودشان نه برای مشتریانشان ایجاد نمی‌شود.

او یادآور شد: ما در خانه یک بیمار داریم که در طول روز نیاز به استفاده از دستگاه تنفس اکسیژن مصنوعی دارد و با قطعی برق خطر بسیاری او را تهدید می‌کند؛ خطری که می‌تواند حتی منجر به مرگ او شود، لذا نیاز است مسئولان تصمیمی اساسی برای حل این مشکل بگیرند.

غیر از شهر لار، از بخش‌ها و روستاهای لارستان هم خبر می‌رسد قطعی برق خانگی از زمان‌های متعارف فراتر رفته است.

بدون شک قطعی‌های پی در پی برق موجب اختلال در امور اصناف، کسبه، مراکز درمانی و بهداشتی ، حوزه های کشاورزی و ادارات خدمات‌رسان می‌شود، لذا ضرورت دارد تدابیر لازم برای کاهش قطعی‌ها و ارائه برنامه خاموشی اتخاذ شود تا مردم بیش از این در رنج بی‌برقی آن هم در گرمترین روزهای سال نباشند.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین