سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

شهرداری لار پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری معرفی می‌کند/برای میدان بار قدیم سرمایه گذاری پیش قدم نشده است

  شهردار لار با اعلام اینکه طرح میدان بار قدیم توسط شهرداری آماده شده و چون در یک منطقه تاریخی قرار دارد باید شرایط میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته…

 

شهردار لار با اعلام اینکه طرح میدان بار قدیم توسط شهرداری آماده شده و چون در یک منطقه تاریخی قرار دارد باید شرایط میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شود، گفت: بزودی پروژه‌هایی که آماده سرمایه گذاری هستند توسط شهرداری معرفی خواهند شد تا بصورت مشارکتی و با رعایت شرایط قانونی شروع به کار شود و فعلا برای میدان بار قدیم سرمایه گذاری پیش قدم نشده است.

به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری شهردار لار با خبرنگاران در محل تالار هتل جهانگردی برگزار شد. در این جلسه اصغر فرودی پس از ارائه گزارشی، به سوالات پرتعداد خبرنگاران پاسخ داد.

این مسئول با اشاره به اینکه کار خبرنگاران کمک به مجموعه شهرداری است زیرا سوال خبرنگار در واقع سوال مردم است، اظهار داشت: به نظر من حتی انتقادات رسانه ها از شهرداری یک کمک به ماست زیرا این موارد از سر دلسوزی و در جهت بهبود جامعه است.

وی با بیان اینکه از زمانی که بنده سکاندار شهرداری لار شدم تلاش کرده ام که برای تمام ساختمان های کوچک و بزرگ حتماً پارکینگ  تامین شود، افزود: یکی از دلایلی که درآمد شهرداری افزایش پیدا کرده ملاقات مردمی است که روزهای یکشنبه صورت می پذیرد و مردم بهتر به شهرداری اعتماد می کنند.

شهردار لار با اذعان به اینکه یکی از معضلات عدم وجود پارکینگ در مطب های خیابان سی متری هلال احمر است، تصریح کرد: در گذشته مطب ها جزو بخش تجاری نبوده به همین خاطر. نیاز به احداث پارکینگ نداشته اند.

این کارشناس مسائل شهری از تخصیص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احداث یک پارکینگ در شهرقدیم سمت مسجد فضل الله خانی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در موضوع پارک بانوان لار این پارک نیمه‌تمام بود و با حضور بنده در شهرداری و با بازدید از این پارک تقریبا محوطه سازی آن تکمیل شده، وسایل بازی در آن نصب و امسال پایه های برق آن نصب خواهد شد و همچنین آبیاری و گلکاری در پارک بانوان صورت پذیرفته و تا حدی بصورت غیر رسمی مورد استفاده قرار گرفته است. امیدواریم در ادامه با تامین اعتبار پارک بانوان به اتمام رسیده و تکمیل شود.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه با ارتقا درجه شهرداری بودجه ما از محل ارزش افزوده به صورت چشمگیری افزایش داشته است، یادآور شد: در کنار آن درآمدهای شهرداری از فروش پروانه های ساختمانی، فروش املاک و مستقلات، نوسازی، پسماند و … است.

فرودی با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه برخی‌ها کم لطفی کرده و داشته‌های شهر لار را ضعیف جلوه می دهند در حالیکه بسیاری از افراد از شهرها و روستاهای اطراف برای تفریح به لار می آیند، بیان کرد: شاید برای مردم لار استفاده از فضاهای تفریحی شهری تکراری شده و کمتر برایشان به چشم می آید از طرفی معتقد هستیم باز هم باید این فضاهای تفریحی افزایش یابد.

شهردار لار با بیان اینکه خوشبختانه تخلفات ساختمانی در شهر لار نسبت به برخی جاهای دیگر خیلی کمتر است که این نشان از قانونمندی و رعایت حقوق شهروندی است، ادامه داد: یکی از نکات منفی شهر بحث بودجه و کمبود فضاهای تفریحی است و از طرفی اموال شهرداری توسط برخی افراد که عمدتاً غیربومی هستند تخریب می‌شود که در این خصوص اقداماتی هم صورت داده ایم.

وی با اشاره به اینکه نشست های بسیار خوبی با اعضای شورای شهر یزد داشته ایم و دیدارهایی از هر دو طرف صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: همین که نام لار ۶۰ هزار نفری در کنار نام یزد ۸۰۰ هزار نفری می آید این خود یک افتخار است.

فرودی با اعلام اینکه تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی با شهر یزد امضا شده اما جهت تکمیل آن نیازمند زمان و رویدادهایی است که باید اتفاق بیافتد تا این تفاهم نامه هایی و به نتیجه برسد، گفت: یک تیم سرمایه گذاری از یزد در لار مستقر شده‌اند که در حال رایزنی با آنها برای سرمایه گذاری هستیم.

 

شهردار لار با طرح این موضوع که سوال شده که تفریحات شما در شهر چیست؟!، عنوان کرد: تفریح من کار کردن است. از وقتی که وارد شهرداری شدم بسیاری از تفریحات من گرفته شده است و سعی من کار کردن بوده است و باید برای تحقق بودجه کار و تلاش کرد. عمده تفریح من در کنار خانواده با حضور در پارک شهر است. برخی اوقات نیز به استخر و مجتمع منیری رفته یا به شهر خود می روم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اصلاح هندسی میدان امام خمینی(ره) که بحث در مورد آن زیاد است و پیشنهادات مختلفی نیز داده شده و برخی پیشنهادات نیازمند هزینه زیادی است که تامین آن در توان شهرداری نخواهد بود، افزود: طرح اصلاح ترافیک میدان امام(ره) را توسط مشاور با بررسی تمامی ابعاد و برگزاری جلسات متعدد تهیه کرده‌ایم و تصویب آن را از شورای ترافیک اخذ کردیم.

فرودی با بیان اینکه برای این طرح تامین بودجه و تعریف پیمانکار شد اما از استانداری به ما اعلام شد که به دلایلی فعلا این کار را متوقف کنید، تصریح کرد: هدف ما از این طرح کاهش تصادفات و استفاده از میدان امام به عنوان یک محل تفریحی است. پیگیر این موضوع هستیم تا در صورت امکان به نتیجه برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه بافت تاریخی شهر لار ۱۲۹ هکتار است، عنوان کرد: جلسات متعددی در تهران با مسئولین ستاد بازآفرینی داشته ایم که مبلغ ۸ میلیارد تومان برای این کار تامین شده و باید یک سازوکار برای این کار تعریف شود زیرا علاوه بر شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و خود مردم نیز در مرمت بافت های تاریخی مشارکت خواهند داشت.

وی با اذعان به اینکه بودجه این اتفاق توسط شورا نیز تصویب شده و طرح آماده است و امیدواریم که به انجام برسد، خاطر نشان کرد: اغلب افرادی که از بیرون وارد لار می شوند نسبت به این شهر و تمیزی آن نگاه مثبتی دارند و این نشان می‌دهد پاکبانان واقعا بخوبی عمل کرده و با وجود گرمای زیاد شهر را تمیز نگهداشته اند.

شهردار لار با بیان اینکه نگهداری فضای سبز کار سخت و هزینه بری است و سعی کرده ایم با آبیاری نوین تاثیر بهتری را رقم بزنیم، عنوان کرد: در بحث تملک خانه‌های تاریخی قبل از حضور بنده دو خانه توسط شهرداری و شورای شهر تملک شده که این کار وظیفه دولت است ولی بواسطه دلسوزی و خیرخواهی در شهر لار شهرداری پیشقدم شده است.

 

فرودی با بیان اینکه امسال بودجه ای برای بازسازی خانه محمودی قرار داده ایم و پیشرفت خوبی می داشته اما خانه نجف زاده بسیار تخریب شده بود و باز هم سعی خواهیم کرد تا جای امکان این خانه را نیز بازسازی کنیم، ادامه داد: شهر مطلوب شهری است که شهرداری و شهروند نسبت به تکالیف خود مسئولیت پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه لار منطقه گرم و خشکی است و شهرداری در تلاش است با کاشت درخت نسبت به ایجاد یک زندگی سالم عمل نماید و از مردم نیز توقع میرود بی جهت درختی را قطع نکنند، بیان کرد: در بحث سگ های ولگرد که یک معضل بزرگ برای همه شهرها قلمداد می شود باید گفت که ما حق تلف کردن سگ های ولگرد را نداریم و شهرداری لار یکی از محدود شهرداری هایی است که سایت نگهداری سگ های ولگرد را ایجاد کرده و موضوع سگ های ولگرد دارای یک کارگروه است و در آن کارگروه جلسه گرفته شده و تکالیف ادارات مرتبط مشخص می شود.

شهردار لار با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی تواند این موضوع را کنترل کند و باید ادارات و خود مردم نیز همکاری کنند، افزود: مردم نیز نباید با دادن آب و غذا به سگ ها موجب گسترش آنها شوند. مبارزه با گسترش سگ ها یک کار هزینه بر است.

فرودی با اعلام اینکه طرح میدان بار قدیم توسط شهرداری آماده شده و چون در یک منطقه تاریخی قرار دارد باید شرایط میراث فرهنگی نیز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: بزودی پروژه هایی که آماده سرمایه گذاری هستند توسط شهرداری معرفی خواهند شد تا بصورت مشارکتی و با رعایت شرایط قانونی شروع به کار شود و فعلا برای میدان بار قدیم سرمایه گذاری پیش قدم نشده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه استحفاظی شهرداری تا آخرین خانه ای است که به سمت شیراز در شهرقدیم وجود دارد و از آن به بعد جزو حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است، عنوان کرد: شهرداری اجازه هزینه در خارج از محدوده خود را ندارد و اگر هزینه ای کند تخلف کرده، با این حال در بحث تامین روشنایی و کاشت درخت فعالیت های مستمری صورت داده ایم.

شهردار لار با بیان اینکه رودخانه پیرپنهان که یک رودخانه متروکه است و تقریبا پر شده، بنا بر نظر کارشناسان فنی شهرداری یک مسیر جایگزین برای دفع آبهای سطحی ایجاد شده است، افزود : پیمانکار طرح مشخص شده و بزودی شروع بکار خواهد کرد.

فرودی با بیان اینکه در باغ ملی لار افزایش روشنایی و وسایل بازی داشته ایم و مرتب در حال فعالیت هستیم، گفت: در مورد پارک جنگلی نگهداری آن تا حد زیادی توسط شهرداری در حال انجام است اما پارک توسط منابع طبیعی به ما واگذار نشده و درگیر مسائل قانونی است.

وی با اشاره به اینکه قبلا قرار بود پارک جنگلی ۱۵ ساله تحویل شهرداری شود اما الان عنوان شده که ۱۰ ساله واگذار می‌شود که به همین خاطر سرمایه گذار ممکن است برای بهسازی پارک جنگلی وارد نشود، خاطر نشان کرد: ما اعلام آمادگی می کنیم که در صورت تحویل دادن پارک جنگلی به شهرداری لار بهسازی آن را صورت دهیم.

شهردار لار با اذعان به اینکه در خصوص اقدام ملی مسکن تا انجا که توانسته ایم همکاری کرده ایم، تصریح کرد: هنوز ساخت اقدام ملی به مرحله ای نرسیده که نیاز به حضور شهرداری و شورا باشد.

فرودی اضافه کرد: بنده تمام توان خود را در شهرداری صادقانه گذاشته ام و علیرغم برخی ناملایمات دلسرد نشده و فعالیت خود را ادامه داده ایم.‌

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین