سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

پرداخت هزینه میلیاردی به جهت شکایت علیه شهرداری لار/احداث پروژه گردشگری ۳۸ هکتاری امسال آغاز می‌شود

شهردار لار با اشاره به اینکه پروژه بزرگ مجموعه ۳۸ هکتاری گردشگری و تفریحی در ورودی شهر از سمت شیراز با بودجه ۱۰ میلیارد تومان پس از تعیین پیمانکار، امسال…

شهردار لار با اشاره به اینکه پروژه بزرگ مجموعه ۳۸ هکتاری گردشگری و تفریحی در ورودی شهر از سمت شیراز با بودجه ۱۰ میلیارد تومان پس از تعیین پیمانکار، امسال شروع بکار می‌شود، گفت: مهمترین معضل پیش‌رو، شکایت‌های متعدد علیه شهرداری به جهت تملک‌های صورت گرفته در سالیان گذشته بوده که طبق قانون باید جوابگو باشیم و فقط در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه پرداختیم و بعبارتی بودجه‌ها را بلعید.

به گزارش میلاد لارستان، در شامگاه سه‌شنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۳ نشست خبری شهردار و معاونین و رئیس شورای شهر با حضور اصحاب رسانه در تالار هتل جهانگردی شهر لار برگزار شد.

این نشست که طبق اعلام قبلی مقرر بود در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه آغاز شود، بدلیل قطعی برق، با ۴۵ دقیقه تأخیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شهردار لار در سخنانی ضمن تبریک هفته دولت، از اصحاب رسانه به جهت طرح مسائل، پوشش اخبار، بیان پیشنهادات و انتقادات و ارتباط این نهاد با مردم تشکر کرد و اظهار داشت: جشنواره‌های حلوا مسقطی‌لاری و برگزاری برنامه‌های عیدانه و هفته لارستان، با تلاش مجموعه همکاران در ابعاد ملی با بُرد رسانه‌ای خوب در قالب ابعاد فرهنگی و گردشگری برپا شد.

اصغر فرودی از تصویب ایجاد دبیرخانه دائمی فرهنگی و گردشگری در صحن شورای شهر لار خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۱۲۰ درصدی و تحقق بودجه ۱۹۴ میلیارد تومانی بودیم.

 

وی با اعلام این خبر که مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۳ شهرداری لار مصوب که تا پایان پنج ماهه اول سال ۵۲ درصد یعنی معادل ۱۰۹ میلیارد تومان محقق شده و خوشبختانه بیش از حد انتظار بوده است، تصریح کرد: متمم بودجه ۹۴ میلیارد تومانی به شورای اسلامی شهر لار درخواست داده شده که درصورت تصویب، سقف بودجه سال ۱۴۰۳ به ۳۰۵ میلیارد تومان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز بکار تلاش شد تا پروژه‌های راکد به جریان انداخته شود خاطر نشان کرد: ساختمان جدید شهرداری لار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مرحله نخست تسهیلات به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان واریز شده و امید می‌رود اوایل سال جدید فاز اول به بهره‌برداری برسد.

فرودی با اذعان به اینکه اختمان ترمینال شهر لار مدت‌ها رها شده بود که در نشست با شورا بر اساس متمم ۱۵ میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم و پیمانکار در مرحله انتخاب است، ادامه داد: احداث پیاده راه جنب مجتمع نیلی واقع در بلوار ولایت با اعتبار ۵ میلیارد تومان احداث ‌می‌شود که در سال جاری ۳ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته و در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال تی افتتاح می‌شود.

شهردار لار به ساخت سیل بند محله پیرغیب با پیشرفت ۷۰ درصدی اشاره کرد و یادآور شد: خانه تاریخی محمودی ظرف یک سال تزریق اعتبار شده و بالای ۵۰ درصد بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد باغ وحش مصنوعی در شورا تصویب شده و قرار داده آن در مرحله تنظیم است عنوان کرد: در این باغ وحش حیوانات وحشی و اهلی مصنوعی نگهداری می‌شوند که قرار است در پارک شهر لار اجرا شود با هزینه ۴ میلیارد تومان ایجاد خواهد شد.

این کارشناس مسائل شهری با اذعان به اینکه عمده کارهای زیرساختی پارک سرداران نظیر؛ احداث سرویس بهداشتی، خرید وسایل بازی، تامین روشنایی و کاشت درخت به اتمام رسیده است افزود: موضوع دفع آب‌های سطحی از مطالبات هم شهروندان محسوب می‌شود که پیمانکار آن مشخص و با بودجه ۲ میلیارد تومانی انجام می‌شود.   

 

فرودی با اعلام این خبر که نورپردازی پارک‌ها، معابر و ورودی شهر در حال انجام است گفت: ورودی محلات دهگانه شهرقدیم نیز با اِلمان زیبا تهیه و در حال نصب است.

شهردار لار با اشاره به اینکه پروژه بزرگ مجموعه ۳۸ هکتاری گردشگری و تفریحی در ورودی شهر از سمت شیراز با بودجه ۱۰ میلیارد تومان پس از تعیین پیمانکار، امسال شروع بکار می‌شود، تصریح کرد: مهمترین معضل پیش‌رو، شکایت‌های متعدد علیه شهرداری به جهت تملک‌های صورت گرفته در سالیان گذشته بوده که طبق قانون باید جوابگو باشیم و فقط در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه پرداختیم و بعبارتی بودجه‌ها را بلعید.

وی از اضافه شدن چندین دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی و خدماتی نظیر؛ ۲ دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله، یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک خودرو امداد و نجات و همچنین خریداری ۲ دستگاه کمپرسی برای ناوگان شهرداری خبر داد و بیان کرد: ۲۰ شیر آتش‌نشانی با همکاری آبفا در راستای خدمات‌رسانی سریعتر و کنترل بحران در زمان وقوع حوادث در نقاط پرتردد و حساس شهر لار نصب شده است.

فرودی اضافه کرد: ۸۰۰ میلیون تومان برای بهسازی کشتارگاه دام در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، نمایندگان رسانه‌های حاضر در جلسه، به طرح موضوعات و سوالات در زمینه‌های مختلف پرداختند و سپس شهردار و رئیس شورای شهر لار پاسخگوی مطالبات مطرح شده بودند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین