دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

یک نیروی بومی، ریاست دادگستری لارستان را برعهده گرفت

  به گزارش میلاد لارستان، در آئینی، جلسه تکریم و معارفه دادستانی و روسای دادگستری لارستان برگزار شد. در این مراسم امام جمعه لار در سخنانی با اشاره به اینکه…

 

به گزارش میلاد لارستان، در آئینی، جلسه تکریم و معارفه دادستانی و روسای دادگستری لارستان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه لار در سخنانی با اشاره به اینکه راهبرد دشمنان نظام اسلامی ناامیدی مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است و دشمن از انواع شیوه های خبیثانه استفاده کرده است، اظهار کرد: در نقطه مقابل حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با تقویت امید در جامعه دینی این راهبرد دشمن را ناکام گذاشته و کشتی نظام اسلامی را به شایستگی سکانداری کرده و به سوی اهداف نظام اسلامی پیش ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با بیان اینکه دیروز نخست وزیر اسبق آمریکا خانم رایس گفته است ما خاورمیانه را به ایران نمیسپاریم، افزود: در واقع هدف دشمن این بود ایران را مضمحل کند اما وقتی که اینگونه بیان می کنند یعنی توانمندی و قدرت و اقتدار در ایران دیده می شود.

وی اذعان کرد: با حضور و راهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش و ایستادگی مسئولین و مردم در حال حاضر دارای اقتدار هستیم که باعث افتخار است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز روز تکریم و معارفه رییس و دادستان دادگستری لارستان است، تصریح کرد: آقای روان‌بین و آقای تقی زاده سه ویژگی را همزمان جمع کردند و این افراد قانونمند، قاطع و مردم دار بودند بگونه ای که مردم از هر دو راضی بودند.

امام جمعه لار با بیان اینکه به زعم خود از تلاش ها و فعالیت های هر دو تشکر و قدردانی می کنم، خاطر نشان کرد: ما از زمان حجت‌الاسلام موسوی که در دادگستری لارستان فعال بودند به بعد شاهد یک سیر تحولی در دادگاه لار بوده ایم و پیشرفت ها را دیده ایم.

وی یادآور شد: برای مسئولین جدید دادگاه نیز آرزوی توفیق دارم که در جایگاه خود بخوبی خدمت نمایند.

 

در ادامه نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بنا به سخن حضرت امام(ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر و کربلا و عاشورا داریم، گفت: در واقع این یک واقعیت تاریخ معاصر ما است و در کشورهای مسلمان همسایه ما دیده می شود برای بر پایی حکومت اسلامی شهدای زیادی تقدیم شد اما باز دیده می شود در این کشورها حکومت اسلامی واقعی رخ نداد زیرا حکومت اسلامی یک مسلک سیاسی نیست بلکه یک دستور الهی است و اگر افرادی بر اساس دستورات الهی حکم نکنند کافر و ظالم خواهد بود.

علاءالدین بروجردی با تأکید بر اینکه حکومت جمهوری اسلامی از آنجا که ذیل دستورات الهی اداره می شود یک حکومت اسلامی و الهی نیز هست و بخاطر این نعمت شکرگزار هستیم و باید از این نعمت پاسداری کنیم، افزود: سنت تکریم مسئولینی که در نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند سنت ارزشمندی است.

وی با اذعان به اینکه کار در قوه قضاییه کار مشکلی است اما در لارستان در این بحث فرهنگ خوبی وجود دارد، تصریح کرد: یک رکن قدرت جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه هست و اغلب مردم می ترسند که وارد دادگاه شوند اما آنچیزی که مهم است هدف دادگاه رضایت مردم است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید از دور قوه قضاییه یک قوه قهریه دیده می شود اما باید بگونه ای باشد که مردم این قوه را پناهگاه خود قلمداد کنند و با رضایت به آن وارد شده و از آن خارج شوند، خاطر نشان کرد: در واقع این اتفاق هنرنمایی یک مسئول در قوه قضائیه خواهد بود.

بروجردی با بیان اینکه ما در منطقه دارای پنجاه شهیده زن اهل سنت هستیم که تلاش خواهیم کرد که در یک مراسم با شکوه یاد این شهدا را گرامی بداریم، ادامه داد: وحدت شیعه و سنی در منطقه یادگار علمای تشیع و تسنن منطقه است که به ما رسیده و وظیفه ماست این وحدت و همدلی را حفظ نماییم.

وی اضافه کرد: وحدت یک سبک سیاسی نیست بلکه یک دستور الهی است و امیدواریم که این امانت الهی را نگهداشته و به آیندگان بسپاریم.

 

در این مراسم معاون قضایی رییس دادگستری استان فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بنده پنج سال از بهترین دوران خدمت خود را در دادگستری لارستان کار کرده ام و آن سالها برایم فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: از دوران گذشته کارکنانی که در لارستان فعال بوده و از اینجا رفته یا بازنشسته شده اند به نیکی از لارستان یاد می کنند که نشان از بزرگی و نجابت مردم لارستان است که با حقوق خود نیز آشنا هستند.

سیدابراهیم مرتضوی با تأکید بر اینکه قطعا لارستان بزرگ از قدیم به واسطه علما و مردم بزرگ منطقه مورد توجه بوده و احترام به این شهر و مجموعه برای مسئولین واجب است، افزود: آنچه که در قانون اساسی به عنوان یک قانون مادر به آن توجه شده فعالیت قوه قضاییه به عنوان یک قوه مستقل در جهت اجرای عدالت و تضمین حقوق فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه قطعا این هدف دارای یک نقشه راه است که با عنوان طرح تحولی قوه قضاییه امسال ابلاغ شده و در آن نقشه راه قضات و رعایت عدالت آمده است، تصریح کرد: یکی از اهداف این نقشه راه جلوگیری از اطاله و طول کشیدن پرونده هاست.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهر لار اکثریت پرونده‌ها حقوقی و ملکی هستند که اطاله آنها بیشتر بخاطر عدم داشتن سند رسمی زمین ها است‌، عنوان کرد: اخیرا و با عنایت مقام معظم رهبری قانون الزام به ثبت رسمی معاملات املاک غیرمنقول به تصویب رسیده و اجرایی شده است.

معاون قضایی رییس دادگستری استان فارس با بیان اینکه تریبون های مختلف باید این مورد را به مردم ابلاغ کرده و مردم نیز نسبت به این قانون باید اگاه گردند که از این پس قانون برای قولنامه های تنظیمی املاک در دفاتر معاملات املاک اعتباری قائل نیست و این قولنامه ها سندیتی ندارد، تأکید کرد: باید این قانون برای مردم بیان شود تا مردم نیز معاملات خود را ثبت رسمی نمایند تا دعاوی نیز از این طریق کاهش یابد.

وی با اذعان به اینکه هدف دوم سند دوم قضایی اکرام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی است، خاطر نشان کرد: باید بگونه ای عمل شود که ارباب رجوع نسبت به یک دادگاه دارای اعتماد به نفس بوده و مشکلات خود را براحتی در دادگاه بیان کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه سومین هدف سند تحول هوشمندسازی قوه قضاییه است تا رای و ابلاغ با دقت بیشتری صادر گردد، یادآور شد: خوشبختانه در استان فارس ۹۹ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی صادر می شود و امیدوار هستیم در ادامه دادرسی ها در لارستان نیز به صورت آنلاین و برخط صورت پذیرد که این اتفاق مهمی قلمداد می شود زیرا در دادرسی آنلاین هم سرعت کار بالا می رود و هم اینکه برخی ناملایمات صورت نخواهد گرفت.

معاون قضایی رییس دادگستری استان فارس از آقایان روان بین و تقی زاده که در دادگستری لارستان فعالیت داشته‌اند تشکر و قدردانی و برای رشید جابری بعنوان رییس جدید دادگستری لارستان که یک نیروی با تجربه و بومی است، آرزوی موفقیت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: بزودی پس از تصویب نهایی در کمیسیون های مربوطه در تهران، دادستان جدید لار نیز معرفی شود.

 

در این جلسه فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با اشاره به اینکه یادی می کنیم از شهدای خدمت شهید رجایی، باهنر و رییسی که مقام معظم رهبری در مورد شهید رییسی فرمودند که ایشان خستگی نمیشناخت، گفت: باید تحلیل شود که چرا این افراد و افرادی همچون شهید سلیمانی در ذهن مردم ماندگار شده اند.

داریوش دهقان با اشاره به اینکه اولین دلیل تلاش بی وقفه بوده است، افزود : خیلی اوقات ما تلاش و کوشش می کنیم و حتی به نتیجه هم میرسیم اما در ذهن نمی‌مانیم که دلیل این اتفاق عدم استمرار این تلاش است و آن تلاشی ماندگار است که در سختی ها و ناملایمات نیز مستمر باشد.

وی دومین دلیل ماندگاری این افراد را اخلاق و رفتار نیکو دانست و تصریح کرد: باید به این اعتقاد داشت که کسانی که ارباب رجوع ما هستند یعنی مردم نقش ارباب ما را دارند و باید در مقابل مردم تواضع و فروتنی داشت و حال اگر این تواضع در یک مسئول باشد در ذهن مردم نیز ماندگار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه سومین دلیل ماندگاری، معامله کردن با خدا و جستجوی رضای خداوند است، ادامه داد: شهید سلیمانی با خدا معامله کرد بگونه ای که در قلب افراد ماندگار شد.

دهقان با تأکید بر اینکه باید رفتار یک مدیر بگونه ای باشد که مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ پیدا کنند، عنوان کرد: بنظر من آقای روان بین اینگونه بود و از ایشان و آقای تقی زاده تشکر و قدردانی می کنم که در این مدت مسئولیت ریاست دادگستری و دادستانی دادگستری لارستان را بر عهده داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در کشور مدیران و قضات خوبی داریم اما دشمن برخی اوقات نکات کوچک منفی را استخراج کرده و بر روی آن تبلیغ می کند بگونه ای که ذهن مردم را درگیر ان موضوع می کند، گفت: مردم در لارستان به دستگاه قضایی اعتماد خوبی دارند که نشان از تلاش مسئولین گذشته این دستگاه است.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: توقع می رود که رشید جابری به عنوان رییس جدید دادگستری لارستان نیز در جهت تعالی دادگاه لار تلاش نموده و از خود فعالیت های خوبی به جای گذارد.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این مراسم از تلاش‌های آقایان روان‌بین و تقی‌زاده در مسئولیت‌های ریاست دادگستری و دادستانی لارستان تجلیل و رشید جابری از نیروهای بومی منطقه لارستان بعنوان رئیس دادگستری لارستان معرفی شد.

ف ۱۱۰

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین