جمعه ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

واکنش علوم پزشکی به مطلب میلاد لارستان؛ پرداخت اینترنتی ۲ هزار تومانی برای رعایت نوبت است

نبود پرداخت اینترنتی باعث شده بود که بسیاری از افراد نسبت به نوبت گیری اقدام کنند و در زمان مقرر مراجعه نکنند. در پی درج مطلبی با عنوان «هزینه ۲…

نبود پرداخت اینترنتی باعث شده بود که بسیاری از افراد نسبت به نوبت گیری اقدام کنند و در زمان مقرر مراجعه نکنند.

در پی درج مطلبی با عنوان «هزینه ۲ هزار تومانی نوبت پزشکان برای چیست؟!» دانشکده علوم پزشکی لارستان جوابیه‌ای از سوی دکتر غفارپور رئیس درمانگاه هاشمی زاده برای پایگاه خبری میلاد لارستان ارسال کرده است که در زیر می‌خوانیم:

رابطه با پرداخت های اینترنتی کلینیک هاشمی زاده به استحضار میرساند در جهت بهبود و افزایش رضایتمندی مراجعین به کلینیک، پرداخت اینترنتی فعال شده است.

نبود پرداخت اینترنتی باعث شده بود که بسیاری از افراد نسبت به نوبت گیری اقدام کنند و در زمان مقرر مراجعه نکنند و باعث شوند نوبت به افرادی که واقعا نیازمند ویزیت پزشک هستند نرسد، و حتی میتوانست باعث سواستفاده برخی افراد سودجو قرارگیرد. لذا لزوم نوبت گیری همراه با پرداخت اینترنتی روز به روز افزایش میافت.

با توجه به این مورد تصمیم گرفته شد که به صورت گام به گام پرداخت های اینترنتی شروع گردد تا مشکلات پرداخت های اینترنتی به صورت گام به گام مشخص و برطرف شود.

درهمین راستا ابتدا تصمیم گرفته شد سامانه پرداخت برای نوبت گیری چند پزشک با مبلغ ۲ هزار تومان فعال شود و به تدریج تعداد پزشکان بیشتری در این طرح قرارگیرند، البته این مبلغ پس از مراجعه بیمار از هزینه ویزیت کسر میگردد.

همانگونه که مستحضرید پرداخت اینترنتی با پیچیدگی های بسیاری همراه است، زیرا سیستم باید به صورت آنلاین فردی که برایش نوبت گیری میگردد را شناسایی کند و همچنین مبلغ ویزیت را بر اساس اینکه فرد تحت پوشش چه بیمه ای قرار دارد را مشخص کند، و همچنین بعد از آن معتبر بودن پوشش بیمه در زمان ویزیت بیمار نیز باید مشخص گردد.

درحال حاضر برای جلوگیری از متضرر شدن مراجعین، درگام نخست مبلغ دوهزارتومان برای نوبت دهی اینترنتی اخذ میشود و پس از مراجعه ی بیمار به کلینیک مابقی هزینه براساس نوع بیمه و بررسی اعتبار ان، اخذ میگردد.

این درحالی است که علاوه بر نوع بیمه و اعتبار ان، در مواردی نیز با توجه به قوانین کشور، استثنا هایی نیز وجود دارد که باید لحاظ گردد، برای مثال اطفال با پوشش بیمه تا سن ۷ سال در کلینیک هاشمی زاده به صورت رایگان ویزیت میشوند، با توجه به این مورد پرداخت مبلغ فوق درگام نخست برای متخصصین اطفال لحاظ نگردید، و برای حل این گونه موارد درحال به روز رسانی سیستم نوبت دهی هستیم تا خود سیستم براساس کد ملی ثبت شده بتواند برای ان کدملی هزینه ویزیت را براساس نوع بیمه و اعتبار ان و موارد خاص را تعیین کند و یا ان رایگان کند و نسبت به تعیین نوبت اقدام کند.

درنهایت به اطلاع میرساند درگام های بعد پس از رفع مشکلات و موانع ، کل مبلغ ویزیت به صورت اینترنتی اخذ خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین