جمعه ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری مراسم تجلیل از آزادگان لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه در لار

مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه به میزبانی شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، مراسم تجلیل از آزادگان…

مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه به میزبانی شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه در گلزار مطهر شهدا لار با حضور سردار راستی معاون پژوهشی نیروی دریایی سپاه پاسداران، نبی الله زارعی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان فارس، داریوش هقان فرماندار لارستان، موسوی امام جمعه لار و مسئولین ادارات و رزمندگان و آزادگان و خانواده آنها برگزار شد.

در این مراسم، امام جمعه لار در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره مورد تحقیق محققین بوده درس های عاشورا بوده است، اظهار داشت: در فرمایشات و سخنرانی های رهبر معظم انقلاب و شهید مطهری به بحث درس های عاشورا پرداخته شده است و نیاز است که این درس ها را هر ساله بروزرسانی و انتقال به نسل های دیگر دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با بیان اینکه عاشورا به ما این درس را می دهد که جبهه دشمن با همه شکوه و هیبت خود، نفوذپذیر و شکست پذیر است، افزود: در روز عاشورا نیروی کم در مقابل یک نیروی عظیم و چند هزارنفری ایستاد و به ظاهر لشکر امام حسین (ع) در یک صبح تا ظهر کشته شدند اما چیزی نگذشت که از عصر عاشورا حرکت دیگری به سمت کوفه شروع شد و تا شهر شام ادامه یافت و نتیجه آن این شد که یزید از دشمنان حاضر در کربلا تبری جست و اعلام کرد این اتفاقات دستور او نبوده است.

وی با اذعان به اینکه در واقع در یک مقطع کوتاه آن شوکت و تجهیزات ظاهری از بین رفت، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز دیده می شود که این تاثیر مثبت در بین آزادیخواهان دنیا نقش بسته است مثلاً گاندی رهبر هندوستان بیان می کند که با الگوگیری از واقعه عاشورا قیام خود را شکل داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ما نباید از هیبت و تجهیزات دشمن بترسیم، عنوان کرد: اگر کسی فرهنگ عاشورا را درک کرده باشد از تجهیزات دشمن هیچ هراسی نخواهد داشت.

امام جمعه لار با بیان اینکه درس دیگر حادثه عظیم عاشورا این است که افرادی که دارای بصیرت نیستند ناخواسته در صف دشمن قرار خواهند گرفت، خاطر نشان کرد: افرادی در عاشورا بودند که قربت الی الله فرزند پیامبر را شهید کردند و در واقع این افراد آمدند فرزند پیامبر را کشتند تا شرمنده رسول خدا نباشند.

وی با اذعان به اینکه مقابله کنندگان با حضرت سیدالشهدا علیه السلام بصیرت و تحلیل نداشتند، ادامه داد: اگر ما نیز دارای بصیرت و تحلیل نباشیم ناخواسته در صف دشمن قرار خواهیم گرفت و راه اشتباه را طی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اشاره به اینکه حتی برخی اوقات باید به این فهم رسید که سکوت هم جایز نیست، تصریح کرد: بنا به فرمایش امام علی (ع) در مواجهه با باطل باید انسان صبور باشد. این مواجهه حق و باطل همیشه از زمان حضرت آدم وجود داشته و باید انسان دارای دو ویژگی صبر و بصیرت باشد.

امام جمعه لار درس دیگر عاشورا را ایثارگری در مواجهه با باطل دانست و افزود: امام حسین (ع) همه خاندان خود را برای شهادت و اسارت با خود برد و امان نامه دشمن را نپذیرفت و با این کار درس عاشورا را به تاریخ آموختند.

این کارشناس مسائل دینی با طرح این موضوع که حادثه صبح عاشورا مصداق یک نبرد و جهاد سخت است و در آن شمشیر بود، اما از بعد از ظهر عاشورا با حضور حضرت زینب کبری (س) بعنوان قافله سالار اسرا بحث دیگری آغاز شد، بیان کرد: انسان باید این را بداند که نسبت به میدان تحلیل داشته و بر اساس عنوان خود در آن مقطع تاثیر خود را بگذارد.

وی با اشاره به اینکه اگر خطبه های غرای حضرت زینب سلام الله علیها نبود واقعه عاشورا تاثیر خود را نشان نمی داد، اضافه کرد: رزمندگان زمانی رزمنده بودند و حتی برخی عنوان آزاده را به خود گرفتند و حال باید رزمندگان تحلیل کنند و ببینند که امام مسلمین رهبر معظم انقلاب چه می گوید و در راه آن در جامعه دینی تلاش نمایند تا تأثیرگذاری خود را القا کنند.

 امروز در جنگی هستیم که دشمن را در خاک خودش به اسارت گرفته ایم

در ادامه این مراسم، سردار راستی جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه امروز در جنگی هستیم که دشمن را در خاک خودش به اسارت گرفته ایم، گفت: داستان های زیادی از زمان جنگ است که دشمن بعثی با تمام خشونت غیر قابل تحمل خود در مقابل آزادگان ما سر تعظیم فرود آورد و در این خصوص های مختلفی حتی از زبان عراقی ها نوشته شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده که دو ناو هواپیمابر را به منطقه روانه کرده است تا در دل ما وحشت بیافریند اما امروز با وجود اینکه کشورهای متخاصم غربی ائتلاف دریایی ایجاد کرده اند اما دیده می شود که در مقابل یکی از بازوان مقاومت یعنی انصارالله یمن شکست خورده اند، افزود : اینها نشان از فرهنگی عاشورایی است که در کشور ما بوده و به کشورهای دیگر صادر شده است.

این کارشناس مسائل نظامی با اذعان به اینکه زمانی رژیم غاصب صهیونیستی ظرف شش روز چندین کشور عربی را شکست داد اما امروز همه را واسطه کرده که جنگ فلسطین گسترده نشود، تصریح کرد: در عملیات اربعین حزب الله لبنان دیده شد که مقرهای مهم رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفته است و حتی پس از ترور مذبوحانه اسماعیل هنیه اسراییل همه را واسطه کرده است که سطح انتقام را کمتر کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز سیادت ما در خلیج فارس به حدی است که کشتی های خارجی از هر جایی که بگوییم باید عبور کنند و با زبان فارسی پاسخ ما را بدهند، عنوان کرد: فیلم های متعددی از اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی است که ما دشمن را وادار به عقب نشینی کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه امروز قدرت دریایی ما با گذشته قابل قیاس نیست، گفت: جمهوری اسلامی هنوز تمام توان دریایی و زمینی خود را ارایه نکرده است.

سردار راستی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ما بخاطر آزادگی است، تصریح کرد: جنگ دارای قاعده خود است اما اسراییل تمام خط قرمزها را رد کرده و با کودکان و زنان و افراد غیرنظامی می جنگد. با این اتفاق ها اما نظام سلطه از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و در واقع این است دموکراسی دروغین غربی که در مقابل ظالم نمی تواند چیزی بگوید. در واقع غربی ها دموکراسی را در جهت منافع و اهداف خود می خواهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن بخاطر اینکه جمهوری اسلامی یک خط جدید را در نظام عالم ارایه کرده مخالف است، بیان کرد: جمهوری اسلامی بدنبال نظامی است که نه ظلم می کند و ظلم را خواهد پذیرفت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نه استعمار می کند و نه استعمار خواهد شد، ادامه داد: تمام اینها نتیجه ای از حوادث عاشورا است که توسط حضرت زینب (س) تبیین شد.

سردار راستی با بیان اینکه وقتی حضرت زینب (س) می فرماید که من هیچ چیز جز زیبایی ندیدم در واقع این زیبایی آزادگان ما در زمان جنگ هستند که پس از اسارت به خانه بازگشتند، اضافه کرد: حتی دشمن تلاش کرد با استفاده از فضای حقیقی و مجازی مردم را از انتخابات و رای دادن دور کنند اما مردم ما حضور در پای صندوق رای را انتخاب نمودند و دشمن را شکست دادند.

به گزارش میلاد لارستان؛ از دیگر برنامه های اجرا شده سخنرانی و خاطره گویی آزادگان دفاع مقدس آقایان محمدمهدی محمدی از کازرون، جلیل زارع از خرامه، غلامرضا نیکنام و فضل الله بنایی از لار، اجرای گروه سرود دختران یاس نبی، پخش کلیپ آزادگان لارستان و تجلیل از رزمندگان و آزادگان بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین