یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تجلیل از ۷۰ آزاده ۸ شهرستان فارس در لارستان

به مناسبت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی در برنامه‌ای با عنوان «الماس‌های درخشان»، از ۷۰ آزاده ۸ شهرستان فارس در لار تجلیل شد. به گزارش میلاد لارستان،…

به مناسبت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی در برنامه‌ای با عنوان «الماس‌های درخشان»، از ۷۰ آزاده ۸ شهرستان فارس در لار تجلیل شد.

به گزارش میلاد لارستان، ۲۶ مرداد در همایش تجلیل از آزادگان و گرامیداشت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی با عنوان «الماس‌های درخشان» که به منظور تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، کوار و خرامه در گلزار مطهر شهدا شهر لار برگزار شد.

در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان، حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان، حجت الاسلام حسین زاده امام جمعه بیرم، شیخ دانش امام جمعه اهل سنت خور، اسفندیاری فرماندار خنج، محمدی فرماندار اوز،  معاونین فرمانداری، ائمه جمعه و جماعت اهل تشیع و تسنن، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین «موسوی خرم» در این مراسم با اشاره به اینکه دشمن میدان جنگ را تغییر داده است، اظهار داشت: امروز صحنه جنگ پابرجاست و همه ما باید افسران میدان جنگ نرم باشیم، در جنگ ترکیبی دشمن حجاب زنان را نشانه گرفته است در حالی که طبق آمار ۹۵ درصد از زنان جامعه ما پایبند به حجاب هستند.

امام جمعه لارستان در این آیین که با حضور مسئولین، ائمه جمعه وجماعات، روحانیون و علمای شیعه و سنی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد خاطرنشان کرد: امروز ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشورمان ایران اسلامی و پایان محرم و آغاز ماه صفر ورود اسرای اهل بیت به شام است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم با اشاره به سابقه جنگ روایت‌ها در عصر یزید گفت: همزمان با قیام سیدالشهدا، یزیدیان در کنار جنگ سخت خط دیگری را در عرض آن با عنوان جنگ نرم و جنگ روایت ها را قرار داد و نامه ای که یزید بعد از مرگ معاویه خطاب به والی مدینه نوشت بدین مضمون است که از حسین برای من بعیت بگیر و اگر بیعت نکرد سر او را برای من بفرست، این آغاز یک تحریف بزرگ بود که یزید با آن ویژگی‌هایی که همه به آن در منابع شیعه و سنی اذعان کرده اند خود را در جایگاهی می دید که جانشین نبی اکرم باشد و از فرزند پیامبر خواست که با او بیعت کند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خط تحریف را یک خط همیشگی دانست و عنوان داشت: خط تحریف و جنگ روایت همیشه‌ بوده است هنگامی که لشکر یزیدیان روبه روی لشکر امام حسین قرار می گیرند، عمربن سعد خطاب به لشکرش می گوید ای لشکر خدا بر مرکب سوار شوید و من به شما بشارت بهشت می دهم. تیری به کمان گذاشت و به سوی لشکر امام حسین پرتاب کرد و گفت شاهد باشید که من اولین تیر را رها کردم.

امام جمعه لارستان افزود: بعد از اینکه اسرای اهل بیت وارد مجلس ابن زیاد شدند این خط تحریف پررنگ تر شد و ابن زیاد شروع به خطابه ای کرد که شأن اهل بیت را پایین بیاورد، در مجلس یزید هم یزید خطابه ای را گفت که به دنبال انتقام از محمد و آل محمد بود و اسلام آوردنش هم زیر سؤال بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم با اشاره به نقش حضرت زینب در جهاد تبیین تصریح کرد: عصر عاشورا حضرت زینب یک قافله سالار شد و با آن روحیه حیدری اش خطبه یزید و ابن زیاد را بهم ریخت و با جنگ روایت قوی آنها را وادار به عقب نشینی کرد و اثر این جهاد تبیین و جنگ روایت سبب منفعل شدن یزید شد.

امام جمعه لارستان با اشاره به تغییر میدان جنگ از سخت به جنگ نرم عنوان کرد: امروز دشمن جنگ روایتی را در جنگ ترکیبی آغاز کرده است، روزی آزادگان ما در عرصه جنگ سخت بودند و امروز همه ما در جنگ روایت ها یک افسر و رزمنده هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم با تأکید بر نقش فعال در برابر توطئه دشمن گفت: در این جنگی که دشمن مسئله کشف حجاب را علم کرده است، نباید در این قضیه منفعل باشیم باید موضع فعالی داشته باشیم.در عرصه جنگ ترکیبی و دروغ نمایی دشمن باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

امام جمعه لارستان با اشاره به پایبندی بیش از ۹۵ درصد زنان جامعه به مسئله حجاب تصریح کرد: امروز فقط ۵ درصد از زنان جامعه ما کشف حجاب کرده اند که تعدادی از آنها بهایی‌ها و فرقه‌هایی هستند که اعتقادی به حجاب ندارند. دشمن به دنبال این است که چند دختر را اجیر کند تا بدون روسری عکس بگیرند و بگویند کار نظام تمام است، کار شما تمام است نظام پابرجاست ۹۵ درصد زنان پای حجاب باقی مانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم در پایان به سخن رهبری درخصوص حل مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله حجاب حل خواهد شد اما نظام بنا ندارد با قهر و غلبه این کار را انجام دهد.

در ادامه رمضان قنبری از کازرون، محمد زمان زمانی از اوز، حسن بهمنیان از کوار، علی زارعی از خرامه، غلامرضا نیک نام از لار از آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از زمان اسارت خود پرداختند.

قرائت شعر، پخش کلیپ و تجلیل از ۷۰ نفر از آزادگان شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، کازرون، خرامه و کوار از طرف فرمانداری ویژه و بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تجلیل از ۷۰ آزاده ۸ شهرستان فارس در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    در گزارش باز مشاهده ميشود اقاي موسوي امام جمعه محترم لار را امام جمعه لارستان ذكر مي كنند كه كاملا اشتباست.خبرنگاران محترم روزنامه ميلاد تابحال به اين موضوع مهم خوب توجه كرده بودند ولي در اين گزارش فراموش كرده اند. البته براي ياداوري متذكر شده ايم.باتشكر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین