پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

ارائه ۳۱ هزار خدمت رایگان دندانپزشکی در مناطق روستایی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: در یکسال گذشته، بیش از ۳۱ هزار خدمت رایگان دندانپزشکی در  مناطق روستایی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان با هزینه‌ای معادل ۳…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: در یکسال گذشته، بیش از ۳۱ هزار خدمت رایگان دندانپزشکی در  مناطق روستایی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان با هزینه‌ای معادل ۳ میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان حسن فزونی با تبریک روز دندانپزشکی به دندانپزشکان و همکاران خدوم سلامت دهان و دندان عنوان کرد: در نظام سلامت کشور، سلامت دهان و دندان از اهمیت بیار زیادی برخوردار است و نمی‌توان به ارتقای سلامت جامعه فکر کرد ولی سلامت دهان و دندان را نادیده گرفت.

وی افزود: در راستای دسترسی بهتر مردم به خدمات دندانپزشکی، در حال حاضر ۲۴ مرکز دندانپزشکی فعال در حوزه معاونت بهداشت دانشکده داریم که فقط در مناطق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر ، ۱۸ مرکز دندانپزشکی فعال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان  خاطر نشان کرد: برخی گروه ها حساس تر هستند و در واقع جزو گروه های هدف دندانپزشکی هستند مانند خانم های باردار و کودکان زیر ۱۴ سال و…

رسیدگی به این گروه ها به دلایل مختلف مورد تاکید ما بوده و به همین دلیل در مناطق روستایی بصورت رایگان بسیاری از خدمات را دریافت می کنند.

فزونی تصریح کرد: در یک سال گذشته در حوزه سلامت دهان و دندان خدمات بسیار خوبی در مناطق تحت پوشش ارایه شده که البته در مناطق محروم و روستایی واقعا چشمگیر بوده است. به گونه ای که خدمات رایگان در سه ماه پایانی سال به نسبت سه ماه اول ، حدود ۴ برابر شده است.

وی خاطر نشان کرد :طی سال ۱۴۰۱، در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیش از ۳۱ هزار خدمت رایگان برای گروه های هدف و پرخطر انجام شده است که ارزش ریالی آن با تعرفه دولتی، ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان در پایان اظهار داشت :این خدمات بی نظیر ناشی از نگاه ویژه این دانشکده به مناطق و مردم محروم بوده و با ایثار و فداکاری و همت دندانپزشکان عزیز و همکاران خوبمان در حوزه سلامت دهان و دندان محقق شده است. و لذا جا دارد از همه تلاشگران این عرصه تشکر و قدردانی نمایم.

امیدوارم در سال جدید هم بتوانیم در ارتقاي خدمات دندانپزشکی و سلامت مردم قوی عمل کنیم و بتوانیم خدمات بیشتری را بخصوص به مناطق محروم برسانیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۵:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین