شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پیشنهاد ایجاد اتحادیه مراكز آموزش عالی لارستان

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را یكی از مراكز مهم و تأثیرگذار در شهرستان دانست و گفت: با ایجاد یك…

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را یكی از مراكز مهم و تأثیرگذار در شهرستان دانست و گفت: با ایجاد یك اتحادیه مراكز آموزش عالی در منطقه می‌توان بسیاری از مشكلات دانشگاه‌های لارستان را در این مركز با هم‌فكری و هم‌افزایی و با استفاده از تجارب مدیران دانشگاهی حل كرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، جلسه هم‌اندیشی جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با رئیس و هیئت رئیسه، مدیران و برخی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هفته گذشته در سالن سمینار این واحد برگزار شد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی یكی از وظایف مهم حكومت را بخش تعلیم و تربیت دانست و اظهار كرد: بخشی از این تعلیم در دوران قبل از دانشگاه و مابقی در زمان تحصیل در دانشگاه صورت می‌گیرد و فرزندان ما در هر سیستمی كه مشغول به فعالیت و تحصیل علم و دانش باشند، باید با یك دید به آنان نگاه شود و اهتمام یكسانی به مراكز آموزشی اعم از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی صورت گیرد.

وی از مرحوم محمدحسین نخبه (یكی ازبنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی لارستان) یاد كرد و ادامه داد: باید یاد آن مرحوم را گرامی بداریم كه این بنای مهم و ارزشمند را در لارستان پایه‌گذاری كرد و از زحمات كسانی همچون اسعد زاهدی و مهدی مهدی‌زاده رؤسای پیشین این دانشگاه به جهت ارتقا و بالندگی مجموعه باید تقدیر شود. جعفرپور با سخت خواندن فعالیت مدیریت در حال حاضر و عبور از این مرحله گفت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و این انقلابی كه دشمن فكر نمی‌كرد ۶ ماه دوام بیاورد، بحمدالله در ۴۰ سالگی در اوج قدرت و اقتدار است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را یكی از مراكز مهم و تأثیرگذار در شهرستان دانست و اظهار کرد: با ایجاد یك اتحادیه مراكز آموزش عالی در منطقه می‌توان بسیاری از مشكلات دانشگاه‌های لارستان را در این مركز با هم‌فكری و هم‌افزایی و با استفاده از تجارب مدیران دانشگاهی حل كرد.

جعفرپور یكی از مشكلات مهم دانشگاه را وضعیت  مالی واحد به جهت كم شدن دانشجو عنوان كرد و متذكر شد: باید رشته‌هایی آورده شود كه مورد مقبولت جوانان باشد و در این راه تلاش خواهم كرد تا آنجا كه میسر باشد مشكلات در این خصوص حل شود و این امر جدیت شما را هم می طلبد تا به نتیجه برسد.

وی حركت به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای با ایجاد كاربردی كردن پژوهش و پایان‌نامه‌های دانشجویی، استفاده از ظرفیت‌ها و امكانات گسترده مجموعه، استفاده از استادان دانشگاه در صنایع شهرستان و تلاش در جهت ارتباط كاربردی با صنعت را از جمله راهكارهای موجود جهت عبور از مشكلات مالی برشمرد و اظهار كرد: باید هر حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به صورت جداگانه برنامه‌ای در جهت درآمدزایی داشته باشد و در نهایت برنامه‌ها به صورت كلی عملیاتی شود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این موضوع كه تنها با بخشنامه نمی‌توان مدیریت كرد و باید در انجام امور شرایط را مورد نظر قرار داد و بهترین تصمیم را گرفت، گفت: در وضعیت كشور نیز ما در حال جنگ هستیم و این جنگ اقتصادی است كه دشمن بر ما تحمیل كرده و می‌بایست استانداران و فرمانداران با درك این حس و تحلیل شرایط به جنگ اقتصادی بروند و در شهرهای خودشان با این شرایط مقابله كنند.

وی با اشاره به این موضوع كه دشمن درصدد است كه ناامیدی را در جوانان القا و آنان را از نظام اسلامی دلسرد كند، گفت: این مهم‌ترین هدف و برنامه دشمن در تحریم‌های اقتصادی است و ما وظیفه داریم به عنوان معلمان و مدرسان جامعه، جوانان را با شرایط آشنا كرده و با روشنگری و دادن امید به جوانان و تفهیم این شرایط برای آنان  این نقشه دشمن را نیز خنثی كنیم. جعفرپور ادامه داد: باید به جوانان گفته شود كه ما با صبر و مقاومت از چه شرایطی عبور كرده‌ایم و اگر امروز آن چیزی را كه دشمن می‌خواهد به آن بدهیم، نه تنها دشمنی او با ما تمام نخواهد شد بلكه به معنی از دست دادن شرف، اعتبار و استقلال ماست.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: به عنوان مثال بزرگترین دستاوردی كه از برجام گرفته‌ایم این تجربه بود كه آموختیم نمی‌شود به دشمن اعتماد كرد و چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن نیست.

وی با بیان این موضوع كه زیاده‌خواهی دشمن به هیچ عنوان تمامی ندارد و این موضوعی است كه باید جوانان ما بدان آگاهی پیدا کنند، ابراز كرد: استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی هم همانند اهداف بزرگ و آرمانی دیگر قطعاً مشكلات و سختی‌هایی دارد اما كشور ما با داشتن ظرفیت‌های مهم و ارزشمندی همچون جوانان باایمان، منابع باارزش زیرزمینی و بالاتر از همه اینها نصرت خداوند متعال كه در  همه  حال ما را یاری كرده است، می‌تواند با ایستادگی و مقاومت و تبعیت از مقام معظم رهبری از این مشكلات هم عبور كند.

در ابتدای این جلسه مهدی زارع رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: یكی از توفیقات مردم لارستان این است كه نماینده آنان، فردی دانشگاهی است و ما امروز بسیار خوشحالیم كه شما عضوی مبرز و نام‌آشنا از خانواده بزرگ ما دانشگاهیان هستید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین