پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مرکز یادگیری محلی از سال 98 در لارستان راه اندازی می شود

مدیر آموزش و پرورش لارستان از اخذ مجوز تشکیل مرکز یادگیری محلی از مرکز استان و وزارت خبر داد و گفت: در سال آینده افتتاح خواهد شد. به گزارش میلاد…

مدیر آموزش و پرورش لارستان از اخذ مجوز تشکیل مرکز یادگیری محلی از مرکز استان و وزارت خبر داد و گفت: در سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان، مهدی اسماعیلی اظهار داشت: نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۹۰ بنابر تصویب نامه هیات وزیران، با آموزش و پرورش ادغام و تحت مدیریت این وزارتخانه درآمد وهم اکنون شش اداره سواد آموزی در سطح استان فارس وجود دارد که اداره سواد آموزی لارستان از جمله آنها و در زمره ادارات موفق در اجرای برنامه های سازمانی خود است.

وی به تشریح فعالیت های اخیر حوزه سوادآموزی پرداخت و عنوان کرد: این اداره با کمترین نیرو تمامی کارهای سابق مربوطه از قبیل جذب، آموزش، نگهداشت، نظارت، آزمون پایانی، ثبت نمرات، صدور کارنامه، تشکیل پرونده آموزشی، تشکیل اسناد مالی، تبلیغ و ترویج و … را انجام می دهد به نحوی که در سال ۹۷ توانست تمامی حجم ابلاغی استان و حتی بیشتر در دوره های مختلف سوادآموزی جذب و تحت پوشش ببرد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار طرح آموزش اتباع بیگانه در لارستان اجرا و ۱۰۰ نفر از افاغنه در دوره سواد تحت پوشش رفته است یادآور شد: تعداد ۳۲۴ نفر ایرانی در دوره سواد، ۸۰ نفر در دوره انتقال و ۷۲ نفر در دوره تحکیم نیز تحت پوشش هستند که در مجموع ۵۷۶ نفر افراد کم سواد و بی سواد در حال آموزش می باشند و طرح های مکمل سوادآموزی مانند خواندن با خانواده با ۳۸۵ سوادآموز و حلقه های کتابخوانی با ۴۲ نفر نیز در حال برگزاری است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس از تشکیل منظم جلسات شورای پشتیبانی خبر داد و گفت: امسال جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان که ریاست آن با معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان است به پیشنهاد ایشان، در بخش های مختلف شهرستان از قبیل بنارویه، عمادشهر و روستای زاهد محمود وهمچنین یکبار نیز با حضور معاون سوادآموزی استان در محل فرمانداری ویژه لارستان با حضور روسا و نمایندگان ادارات عضو این شورا برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان دیدار با علما به ویژه امام جمعه شهرستان و استفاده از رهنمودهای آنها، برگزاری نمایشگاه و اجرای مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه های این اداره در طول سال عنوان و تاکید کرد: اداره سوادآموزی به عنوان یکی از دستگاههای عضو نهضت سبز هر ساله در برنامه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حضور فعال دارد.

اسماعیلی همچنین از اخذ مجوز تشکیل مرکز یادگیری محلی از مرکز استان و وزارت خبر داد و گفت: در سال آینده افتتاح خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین