شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نخستین جشنواره «حلوا مسقطی لاری» برگزار می شود+پوستر

نخستین جشنواره «حلوا مسقطی لاری» به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری صنف قنادان وابسته به اداره صنعت معدن و تجارت و با همراهی فرمانداری ویژه…

نخستین جشنواره «حلوا مسقطی لاری» به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با همکاری صنف قنادان وابسته به اداره صنعت معدن و تجارت و با همراهی فرمانداری ویژه لارستان برگزار می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار این جشنواره در روزهای ۸ و ۹ فروردین ماه ۱۳۹۸در بوستان ملت لار پارک شهر برگزار خواهد شد.

شهردار لار در این باره گفت: نخستین جشنواره حلوای مسقطی لاری به همراه نمایشگاه صنایع دستی، اغذیه و شیرینی منطقه لارستان و همچنین جشن عیدانه ویژه برنامه فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر در نوروز ۹۸ خواهد بود.

محمدرضا قنبرنژاد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو اعلام داشت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لار از یک ماه پیش با همکاری دیگر نهادها و ارگانها در تدارک برگزاری برنامه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه حلوای مسقطی یکی از تولیدات نام آشنا و پرآوازه لاری است افزود: با حمایت فرهنگی از این تولید داخلی و محلی هم می توان به رونق این صنعت غذایی کمک کرد و هم می توان از پتانسیل مسافران عبوری در ایام نوروز جهت معرفی شهر لار و دیگر قابلیت‌های گردشگری آن بهره جست.

شهردار لار گفت: تمهیدی فراهم آمده که با همراهی و همدلی صنف قنادان همه نام های آشنا در تولید این شیرینی با تمام توانمندی خود در این فستیوال شرکت کنند. قنبرنژاد افزود: با حفظ محوریت تولیدات مبتنی بر این شیرینی ۱۵ غرفه اصلی را تشکیل می دهند، ۱۲ غرفه که متشکل از صنایع دستی، اغذیه و شیرینی‌های منطقه لارستان است طراحی و آماده اجرا شده است. غرفه های نظیر خوس بافی، حصیر بافی (سپ بافی)، نی و نیاب و شیرینی های چون قتلمه، دلبرو، چولو و … و غذایی مانند کباب کنجه لاری همچنین انواع نان های محلی لارستانی بخشی از این صنایع دستی و غذایی خواهد بود.

شهردار لار در ادامه اذعان داشت به جهت جذابیت جشنواره و جذب هرچه بیشتر مخاطب بومی و غیربومی، ویژه برنامه ای فرهنگی هنری نیز در این دو شب برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاه فضایی طراحی شده که هر شب به صورت مجزا برنامه هایی فرهنگی هنری مبتنی بر فرهنگ و زبان لارستانی اجرا خواهد شد. برنامه هایی نظیر سرود ها و اجرای خوانندگان به زبان لارستانی، معرفی پتانسیل های گردشگری، فرهنگی و هنری و غذایی توسط کارشناسان در اثنای برنامه، اجرای مسابقات و جنگ های سرگرمی با محوریت زبان لارستانی بخشی از برنامه هایی است که برای این دو شب طراحی و آماده اجرا شده است.

قنبرنژاد در پایان ضمن دعوت از همه شهروندان جهت حضور در این جشنواره خاطرنشان ساخت که همه همشهریان خود می‌توانند مبلغ این جشنواره در سطح استان و کشور باشند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین