جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

یک ایده برای فروش محصولات حلوا مسقطی‌لاری از طریق اینستاگرام

بستر فضای مجازی اینستاگرام موقعیتی مناسب برای معرفی و عرضه محصولات متنوع و پرطرفدار حلوا مسقطی‌لاری به مشتریان در نقاط مختلف کشور است. به گزارش میلاد لارستان، بازاریابی در اینستاگرام…

بستر فضای مجازی اینستاگرام موقعیتی مناسب برای معرفی و عرضه محصولات متنوع و پرطرفدار حلوا مسقطی‌لاری به مشتریان در نقاط مختلف کشور است.

به گزارش میلاد لارستان، بازاریابی در اینستاگرام یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد برای تحقق اهداف کسب‌وکار در راستای تقویت بازاریابی و افزایش فروش محسوب می‌شود.

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب و پرمخاطب، با فراهم آوردن یک پلتفرم تصویر محور و پتانسیل جذب دنبال کنندگان مشتاق و تعامل فراوان، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای کسب‌وکارهای مختلف پیدا کرده است. این شبکه اجتماعی در طول چند سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید و جالب، برای کاربران عادی و به خصوص برای صاحبان کسب‌وکار ارزشمندتر و سودمندتر شده است. این ارزش و سودآوری با گذشت زمان برای کسب‌وکارهای مختلف اثبات شده و لذا بسیاری از کسب‌وکارهای جدید و باسابقه به بازاریابی از طریق اینستاگرام روی آورده‌اند.

امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست: این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برندهای مورد علاقه خود لذت می‌برند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی می‌شود.
اغلب کالاها و خدمات مختلف را می‌توان از طریق اینستاگرام به فروش رساند. اما تمرکز بر روی محصولات پرفروش در اینستاگرام، می‌تواند فروش و سود استثنایی داشته باشد.
بحث فروش و بازاریابی و نحوه انجام آن همانند سایر مفاهیم مهم کسب‌وکار به مرور زمان دچار تغییر می‌شود. در سالیان اخیر با ظهور شبکه‌های اجتماعی و اهمیت بحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بحث فروش در این شبکه‌ها از جمله فروش در اینستاگرام نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است.
اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است که مخاطبان زیادی دارد و امروزه بسیاری از افراد برای فروش خدمات و محصولات خود از این شبکه اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی و فروش استفاده می کنند.
به همین علت بسیاری از کسب و کارهای برای ارائه محصولات خود به مشتریان علاوه بر فروش حضوری و یا سایت روی فروش از طریق اینستاگرام نیز تمرکز می کنند.
قابلیت‌های متنوع، آسان و در دسترس شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند بستری برای تجارت مجازی برای جوانان باشد.
خوشبختانه از گذشته‌ای دور محصولی همچون حلوای مسقطی لاری داری محبوبیت و شهرت خاصی بوده است هر چند که نتوانسته‌ایم با ابزارهای رسانه‌ای این هویت دیرینه خطه لارستان را بیشتر معرفی کنیم.
در لارستان ده‌ها کارگاه تولید حلوای مسقطی لاری فعالیت دارند که هر یک از آنان توانسته‌اند با ابتکاراتی که به خرج داده‌اند، محصولاتی متنوع و خوشمزه تولید کنند و از لحاظ طعم و مزه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کنند.
حلواهای مسقطی تولیدشده در لارستان تنوع زیادی در زمینه مواد بکار رفته، اشکال مختلف، بسته‌بندی‌های جذاب و متناسب با صادراتی، قیمت نسبتاَ معقول، طعم‌های گوناگون و غیره است.
با توجه به رشد چشمگیر و روزافزون تجارت الکترونیک به ویژه در بستر اینستاگرام، نیاز است تا با یک حضور منسجم، هدفمند و مبتکرانه به شکل‌ پررنگ‌تر در راستای معرفی و فروش کالاها و اقلام تولیدشده در لارستان به ویژه کالاهای برند و مارک نظیر حلوای مسقطی لاری اقدام کرد.
هرچند به شکل پراکنده و جسته‌وگریخته هر یک از تولیدکنندگان حلوای مسقطی لاری با راه‌اندازی صفحاتی در بستر فضای مجازی اقدام به معرفی و فروش محصولات خود می‌کنند اما به نظر می‌رسد این پراکندگی فعالیت‌ها اثرگذاری زیادی در عرضه این کالای اصیل ندارد.
پیشنهاد نگارنده آن است که فرد یا افراد جویای کار با ایجاد صفحه‌ای مشترک از کلیه تولیدکنندگان در پیام‌رسان اینستاگرام، انواع محصولات متنوع حلوا مسقطی لاری را به شکل متمرکز به نمایش بگذارد و نسبت به فروش آن اقدام کنند.
با ایجاد یک صفحه اختصاصی برای حلوا مسقطی لاری می‌توان مشتریان از دیگر شهرهای کشور جذب کرد، تنوع محصولات بیشتر به چشم می‌آید، امکان اشتغال عده‌ای از افراد در راستای پیج‌داری و بسته‌بندی و آماده‌سازی سفارشات فراهم می‌آید، رقابت بین تولیدکنندگان برای تولید محصولات باکیفیت‌تر فراهم می‌شود، قیمت‌ محصولات با طرح و مزه‌های مختلف بهتر مشخص خواهد شد و هم انسجام بیشتری برای معرفی محصول پرطرفدار حلوا مسقطی لاری فراهم می‌شود.
نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین