شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

طعم شیرین «حلوای مسقطی لاری» در بحبوحه جنگ

یکی دو روز که بچه های گردان ابوذر در منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ اطراف شهر حلبچه و خرمال با نیروهای عراق درگیر بودند. در این منطقه به دلیل عدم جاده…

یکی دو روز که بچه های گردان ابوذر در منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ اطراف شهر حلبچه و خرمال با نیروهای عراق درگیر بودند. در این منطقه به دلیل عدم جاده های ارتباطی، امکان رساندن آذوقه هنوز وجود داشت.

در روز اول حضور گردان همه جیره های جنگی خود را مصرف کرده بودند. تعقیب و گریز عراقی ها در اطراف سد دریاچه ی دربندیخان عراق حسابی ما را به خود مشغول کرده بود.

کمتر کسی از بچه ها به فکر نهار و شام بود. هواپیماهای کوچک و ملخی عراقی در آسمان رفت و آمد می کردند و ما را از بمب های خود بی نصیب نمی گذاشتند.

تعداد زیادی از نیروهای دشمن به اسارت ما در آمده بودند. شاید از پنجاه_ شصت نفر هم بیشتر بودند. فرماندهان لشکر از دفتر امام سئوال کرده بودند که آیا اجازه ی استفاده از امکانات موجود در شهرهای  اشغالی دارند یا خیر؟ دفتر جواب داده بود که رزمندگان در آن شرایط سخت برای یه وعده شام یا نهار اجازه ی استفاده دارند.

اما نیروهای گردان احتیاط می کردند و حتی از همان یه بار نیز نمی خواستند استفاده کنند. از طرفی گرسنگی نیز همه را تحت فشار قرار داده بود. تنها آذوقه له جای مانده مقداری حلوا مسقطی لاری به همراه کمی نان خشک بود.

آن شب اسرای عراقی هم به آمار گردان اضاف شده بود. بعد از نماز قوطی های حلوا مسقطی بین بچه های گردان و اسرا تقسیم شد و حسابی به دلمان چسبید.آن شام ساده از خیلی غذاهای گرم دیگر  خوشمزه تر بود.

راوی: (نجف همتی)

______

منبع: مسعود فرشیدنیا ، کتاب

گردان ابوذر ۳ ، انتشارات بونیز، ۱۳۹۷.

«حماسه و شوخی های رزمندگان گردان ابوذر لشکر ۳۳ المهدی

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین