سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 16

از نزدیک شدن به نوزاد حیوانات اجتناب کنید/بهار، فصل زاد و ولد

با آغاز زاد و ولد حیات وحش در استان فارس، پایش و گشت زنی در مناطق برای حفظ امنیت حیات وحش افزایش یافت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

با آغاز زاد و ولد حیات وحش در استان فارس، پایش و گشت زنی در مناطق برای حفظ امنیت حیات وحش افزایش یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فصل زایش حیات وحش در شهر‌های جنوبی و مرکزی استان از نیمه اسفند آغاز شده و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش استان فارس گفت:چادر‌های حفاظتی در زیستگاه‌های حساس حیات وحش برپا شده است و ماموران اجرایی به طور شبانه روزی در مناطق و زیستگاه‌ها حضور دارند.

لیلا جولایی با بیان این که ماده هایی که نوزادان خود را به دنیا آورده اند ناچار هستند برای تغذیه و یا شکار بچه های خود را مدتی تنها بگذارند اما مجددا به محل اختفای آنها باز می گردند ، گفت : دست زدن، بغل کردن، بازی کردن و گرفتن عکس یادگاری با نوزادان حیات وحش اقدام اشتباهی است که موجب وارد آمدن استرس به جانور می شود و حتی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نشستن بوی انسان بر روی بدن نوزاد، حیوان مادر از پذیرفتن مجدد نوزاد خود اجتناب کند.

مسئول اداره نظارت بر حیات وحش استان فارس تاکید کرد : در این شرایط انتظار می‌رود که مردم همکاری مضاعفی با محیط زیست داشته باشند و از مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ حیات وحش ضمن همکاری با مامورین محیط زیست استان هرگونه خبر در زمینه حیات وحش را به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها و یا سامانه رایگان ۱۵۴۰ گزارش کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین