چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

رونمایی از کتاب «مرا دیگر نمی یابی» در اوز

همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام در سالن اجتماعات بیمارستان امیدوار اوز از کتاب مرا «مرا دیگر نمی یابی» رونمایی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه…

همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام در سالن اجتماعات بیمارستان امیدوار اوز از کتاب مرا «مرا دیگر نمی یابی» رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ این کتاب نوشته لایق شیرعلی، شاعر معاصر تاجیکستانی است که به صورت دوزبانه توسط فرهاد ابراهیم پور چاپ و به خط فارسی و سیرلیک است.

فرهاد ابراهیم پور، شاعر و نویسنده کتاب نیز در این نشست گفت: در سفری که به تاجیکستان داشتم روزانه یادداشت برمی داشتم و با کانون نویسندگان و رئیس و دبیر آن کانون آشنا شدم. پس از آن با خط سیرلیک آشنا شدم و متوجه شدم اشتراک زیادی با مناطق فرا رو داریم.در کتابخانه ملی تاجیکستان که ۱۱ میلییون جلد کتاب دارد بسیاری از نسخ کتاب ایرانی وجود دارد و بسیاری از خیابان های آنها به نام حافظ، سعدی، مولوی و رودکی است. لایق شیرعلی نیز یکی از شاعران تاجیکستان است که در سال ۱۳۲۰ در مزار شریف به دنیا آمده است. او در میان مردم و محافل ادبی محبوبیت خاصی دارد زیرا علاوه بر صداقت آنچه در توان داشته برای گسترش ارتباطات دریغ نکرده است. ۶ ماه طول کشید تا با خط سیرلیک آشنا شدم و این کتاب اولین کتاب دو زبانه است که در پیگیری آن دوست بزرگوارم آقای عبدالرزاق افسری همکاری زیادی داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین