چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

گفت و گو با مخترع و نخبه لارستانی در عرصه علم و فناوری

در بسیاری از مواقع هستند افرادی نخبه و مبتکر که به دلیل نشناخته بودن و عدم توجه به انزوا می روند و پتانسیل و ظرفیتشان مغفول می ماند که در…

در بسیاری از مواقع هستند افرادی نخبه و مبتکر که به دلیل نشناخته بودن و عدم توجه به انزوا می روند و پتانسیل و ظرفیتشان مغفول می ماند که در این اثنا وظیفه رسانه معرفی آن ها به مردم و جامعه می باشد که به همین منظور به سراغ یکی از نخبگان شهرستان لارستان رفته ایم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری علم و فناوری مهم ترین سرمایه های یک جامعه، یک نهاد و به صورت کلی هرجمعی، نیروی انسانی آن می باشد که از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، حال آنکه جمعیت و نیروی انسانی نخبه، مبتکر و مخترع جایگاهی خاص در این میان دارند و می توانند با استفاده از قوه تفکر و ایده های خود هر دری را باز کرده و به پیشرفت آن مجموعه کمک نمایند و با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود تحریم های سنگین، یکجانبه و ناجوانمردانه علیه کشور، اهمیت این افراد برای جامعه بیش از پیش مطرح می شود تا بتوان از این گذر نیز به سلامت عبور کرد.
در بسیاری از مواقع هستند افرادی نخبه و مبتکر که به دلیل نشناخته بودن و عدم توجه به انزوا می روند و پتانسیل و ظرفیتشان مغفول می ماند که در این اثنا وظیفه رسانه معرفی آن ها به مردم و جامعه می باشد که به همین منظور مصاحبه ای با یکی از نخبگان شهرستان لارستان صورت گرفته است که در زیر می آید:

** خود را معرفی کنید.
علی رضا کارکن، متولد ۱۳۷۵ در لارستان هستم. دبیرستان را در استعدادهای درخشان شهید بهشتی لارستان و در رشته ریاضی فیزیک گذراندم و هم اکنون دانشجوی لیسانس مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان می باشم. همچنین پژوهشگر دانشگاه صنعتی شریف (عضو تیم ماهواره دانشجویی (کن‌ست) )، عضو پژوهشگر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و عضو بنیاد ملی نخبگان می باشم.
تسلط کامل به زبان های برنامه نویسی C , C++ , C# , Python دارم. همچنین در موضوعات پردازش تصویر، پردازش سیگنال، الکترونیک، رباتیک، هوش مصنوعی و طراحی الگوریتم تسلط کامل داشته و سابقه کار نیز دارم. تسلط کاملی به مبحث برنامه نویسی ریزپردازنده و سخت افزار در AVR و ARM و آشنایی با مباحث آیرودینامیک، سازه های هوافضایی، مخابرات و طراحی پلتفرم های مکانیکی دارم.

** کمی درمورد ایده ها و اختراعات خود برای مخاطبین توضیح دهید.
دستگاه بررسی دقیق حرکت پاندولی، رادار آلتراسونیک با قابلیت نقشه برداری و رمزنگاری داده به روش نهان‌نگاری، دستگاه تعقیب اجسام به کمک پردازش تصویر مجهز به رادار آلتراسونیک و سیستم اعلام وضعیت امنیت کاری به کمک حساسیت نور و صوت، دستگاه مانيتورينگ و دريافت اطلاعات مربوط به نقاط دسترسي اطراف در ابعاد بسیار کوچک، ابزار تست نفوذ و پياده سازي حملات و ايجاد ارتباط بازگشتي با پيش فرض دسترسي محدود فيزيکي به کامپيوتر هدف، روش جديد رمزنگاري متن و ايجاد ارتباط امن، به کمک توليد رشته هاي تصادفي چند لايه، کلاه هوشمند پرواز، ربات حفاش، سیستم اعلام وضعیت نور و صوت و اعلام جهت و میزان شدت، دستگاه رسم اشکال اسپیروگراف با قابلیت تنظیم شرایط اولیه سیستم، آنتن خودکار (ساخته شده جهت استفاده در ایستگاه زمینی کن‌ست )، دیسک پایداری پرواز جهت ارتباط سامانه در حال فرود و چتر مواردی هستند که به جز کلاه هوشمند پرواز، همگی حداقل یک بار ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته اند.

** تعداد اختراعات و ایده هایتان بسیار است، لطفا کمی درمورد تعدادی از اختراعات خود که به نظر شما جذاب تر است، توضیح دهید.
به دلایل کاملا روشن امکان شرح و توضیح  تمام اختراعات به طور کامل در حال حاضر وجود ندارد.
دستگاه بررسی دقیق حرکت پاندولی: این وسیله قادر خواهد بود به کمک سنجش میدان مگنتیک و پردازش داده، اطلاعات مهمی را از جسم در حال حرکت با خاصیت مگنتیک را در اختیار کاربر قرار دهد. این وسیله در آموزش فیزیک

به دانش آموزان و دانشجویان کاربرد دارد.
رادار آلتراسونیک با قابلیت نقشه برداری و رمزنگاری داده به روش نهان‌نگاری: این دستگاه قادر خواهد بود تا با ارسال پالس های آلتراسونیک محیط اطراف را اسکن کند. تکنولوژی های مشابه این دستگاه در زیردریایی ها کاربرد دارد. داده خروجی این دستگاه برای امنیت بیشتر درون عکس ذخیره می شود.
دستگاه تعقیب اجسام به کمک پردازش تصویر مجهز به رادار آلتراسونیک و سیستم اعلام وضعیت امنیت کاری به کمک حساسیت نور و صوت: این وسیله به کمک پردازش تصویر قادر به تعقیب اجسام متفاوت است.
دیسک پایداری پرواز جهت ارتباط سامانه در حال فرود و چتر: این وسیله به صورت تماما مکانیکی قادر خواهد بود تا اثر باد را بر روی سامانه های در حال فرود با چتر خنثی کند.

** با توجه به این همه تلاش و اختراع عناوین مهم افتخارات خود را برایمان بازگو کنید.
شرکت و حضور در مرحله پایانی ۱۹امین جشنواره جوان خوارزمی، شرکت و کسب گواهی بین المللی از جشنواره ملی ایده و اختراع، یک ایده یک دنیا، دانشگاه تهران، شرکت و کسب رتبه اول هفتمین دوره و اولین دوره مسابقات کن‌ست(ماهواره دانشجویی) ایران به عنوان سرپرست و عضو تیم با ۶۰درصد، درصد مشارکت در پروژه، پژوهشگاه هوافضا، مرکز ملی فضایی از جمله مهم ترین عناوین کسب شده توسط اینجانب می باشد.

** مهم ترین مشکلات و کاستی هایی که برای شما وجود دارد، چه می باشند؟
بزرگترین مشکل در روند طراحی و ساخت این اختراعات وجود داشت و دارد، مبحث مالی و تامین مواد اولیه و ابزارآلات لازم است. در صورت در اختیار داشتن وسایل و ابزار و بودجه می توان ایده ها و طرح های بسیار بهتری را به مرحله عمل رساند که حمایت و پشتیبانی افراد و مسئولین را می طلبد.

** چه درخواست و خواهشی برای بهبود و پیشبرد بهتر کارها و فعالیت های خود دارید؟
فراهم کردن محیط کارگاه و دفتر کار برای ادامه فعالیت و همچنین مشاوره و آموزش رایگان به دیگر افراد مستعد در این زمینه، تامین ابزار، قطعات و مواد اولیه اساسی برای طراحی و ساخت ایده های جدید، معرفی ایده ها و اختراعات به مراجع مربوطه جهت استفاده از آن ها در صنعت از جمله درخواست های اینجانب می باشد که درصورت فراهم شدن می تواند باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی بود.

** برنامه ریزی شما برای آینده چه می باشد؟
حضور در تیم دانشگاه شریف برای دوره بعدی مسابقات کن‌ست ایران ( اسفند ۹۸ )، حضور و اعزام به ایالات متحده امریکا برای مسابقات کن‌ست ناسا و دانشگاه تارلتون تگزاس با تیم پژوهشگاه هوافضا و دانشگاه شریف ( خرداد ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ )، فارغ التحصیلی از مقطع ارشد و ورود به دکتری (سال ۱۴۰۱ )

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “گفت و گو با مخترع و نخبه لارستانی در عرصه علم و فناوری”

  1. دوستدار جوانان خلاق گفت:

    کار شما در معرفی این نخبه ی بی ادعا و با اراده و پشتکار که بدون هیچگونه حمایتی با مدیریت قوی تیمش توانست در مسابقات کنست ایران بالاتر از تیم های دانشگاه های برتر کشور در مقام اول بایستد قابل تقدیر است. اقدام شما با فراخوان حمایت تکمیل خواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین