چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

برنامه‌ریزی پارک علم و فناوری فارس برای ایجاد کریدورهای صادراتی از لارستان

    رییس پارک علم و فناوری فارس از برنامه‌ریزی برای ایجاد کریدورهای صادراتی از لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، امین رضا ذوالقدر…

 

 

رییس پارک علم و فناوری فارس از برنامه‌ریزی برای ایجاد کریدورهای صادراتی از لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، امین رضا ذوالقدر درباره بودجه این پارک هم گفت: بودجه پارک در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ افزایش نسبتا خوبی داشت و نزدیک به ۸۷ درصد آن هم محقق شد. اما بودجه امسال پارک ها افزایش چشمگیری نداشته است البته مجلس و سازمان برنامه و بودجه، در این زمینه بودجه ای را به معاونت فناوری اختصاص داده اند که بتوانند به پارک ها کمک کنند که به نوعی می تواند گفت این مساله را جبران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید کریدورهای صادراتی ایجاد کنیم به عنوان نمونه در شهرستان لارستان در استان فارس خیرینی حضور دارند و بخش عمده تجارت آنها در کشورهای حوزه خلیج فارس است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برج علم و فناوری را در لارستان با هزینه ای نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان احداث کردند. مبلغ سه میلیارد تومان هم از سفر رییس جمهور به استان فارس برای تجهیز در اختیار ما گذاشتند و مبلغ ۲ میلیارد تومان هم معاونت ریاست جمهوری کمک کرد.

ذوالقدر افزود: این برج آماده بهره برداری است و بنا داریم با کمک این خیرین و بخش خصوصی کریدورهای صادراتی را ایجاد کنیم و محصولات دانش بنیان را برای صادرات ارایه کنیم.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان فارس در سال ۹۹ نزدیک به پنج میلیون دلار صادرات داشت که البته در سال ۱۴۰۰ با کاهش رو به رو شد که این کاهش به خاطر اعمال تحریم ها است.

رییس پارک علم و فناوری استان فارس در پاسخ به این سوال که آیا محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک متناسب با نیازهای جامعه است، گفت: تیم هایی که حضور پیدا می‌کنند حتی در همان جلسات ارزیابی هم به موضوع بازار آنها توجه می‌کنیم. اگر تیمی محصولی داشته باشد که نیاز به بازار نباشد، پذیرش نمی‌شود لذا شرکت‌ها در پاسخ به نیازهای کشور در پارک شکل گرفته است.

ذوالقدر درباره تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس گفت: در این پارک ۳۵۰ شرکت مستقر است که ۲۰۰ آن شرکت دانش بنیان است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین