پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رعایت حجاب و عفاف از الزامات کارمندان و حقوق بگیران دولتی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف از الزامات کارمندان و حقوق بگیران دولتی است، گفت: با هنجارشکنانی که هدفمند و با برنامه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف از الزامات کارمندان و حقوق بگیران دولتی است، گفت: با هنجارشکنانی که هدفمند و با برنامه در مقابل ارزشهای جامعه می ایستند باید برخورد قانونی شود.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معانت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد؛ در سخنانی با بیان اینکه جلسات بایستی به صورت کاربردی و تخصصی برگزار و مصوبات آن عملیاتی و اجرایی شود، اظهار داشت: امروزه هر کس بتواند ایده ها را به عمل تبدیل کند و در جامعه تغییر ایجاد کند، آن فرد، فردی تاثیر گذار و باسوادی قلمداد می شود.

 وی ادامه داد: ما باید متناسب با وضعیت شهرستان در موضوع حجاب و عفاف، ارزیابی داشته باشیم که چه تعداد این مهم را جدی و چه تعدادی به آن اهمیت نمی دهند و در این راستا می‌طلبد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سپاه و بسیج در این خصوص بر اساس اقداماتی که دارند، آماری از کسانیکه در طول ماه یا روز در خور تذکر هستند، ارائه نمایند.

 فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه بایستی با هنجارشکنان در جامعه برخورد قانونی صورت پذیرد؛ گفت: در جامعه افرادی هم هستند که با یک تذکر ساده، موازین و شئونات اسلامی را رعایت می کنند و در این موارد نیازی به برخوردهای قهری ، تحکمی و غیر ارشادی نیست.

حسنی اضافه کرد: کسی با بی حجابی و بعضا ولنگاری و یا دهن کجی به ارزشهای جامعه موافق نیست و آن را نمی پسندد، اما اگر افرادی هم در جامعه هستند که رعایت نمی کنند، باید با زبان توصیه و ارشادی و برخوردهای ایجابی که جذب حداکثری را در پی داشته است، عمل نمود.

وی با اشاره به اینکه بایستی روز به روز ارزش‌های اسلامی و اعتقادی در جامعه نهادینه شود؛ تاکید کرد: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رشد قابل توجهی را در جامعه دارند، لذا همه بخصوص خانواده ها بایستی این موضوع را جدی بگیرند و مدیریت نمایند و مراقب رفتار فرزندان خود باشند و لازم است که اقدامات مقابله ای و مصونیت سازی ما متناسب فن آوری جدید ارتقاء پیدا کند.

 حسنی نگهداری وضعیت موجود را یکی از اهداف و راهکار اساسی دانست و خاطر نشان کرد: ما باید در شهرستان از ارزش ها و اعتقادات دینی خود مراقبت و پاسداری نماییم و موارد منکراتی که در شهرستان ما موضوعیت ندارد به آن دامن زده نشود.

معاون استاندار فارس حضور باشکوه مردم در مراسم مختلف ملی و مذهبی را نشان از بالا بودن اعتقادات مردم این خطه دانست و گفت: همه با هماهنگی و انسجام و خارج از وظایف اداری خود بایستی در راستای اشاعه ارزش‌ها و به خصوص فرهنگ حجاب و عفاف تلاش نماییم و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

وی در پایان سخنانش تجمع بانوان در روز حجاب و عفاف که از سوی ناحیه مقاومت بسیج قرار است در سطح شهر برگزار گردد را برنامه مناسبی دانست و گفت: در هفته حجاب و عفاف بایستی ادارات شهرستان به خصوص ادارات فرهنگی برنامه‌های خود را ارائه و عملیاتی نمایند.

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در موضوع حجاب و عفاف، ترویج علمی و عملی با پوشش اسلامی ایرانی، کنترل و نظارت بر فیلم ها، موسیقی ها، کنسرت ها، تجمعات و کتاب ها، تکمیل پارک بانوان ، نظارت مسئولین شهرستان بر تمامی ادارات و مراکز عمومی مجموعه تحت مدیریت خود در موضوع حجاب و عفاف، حمایت قاطع از نیروی انتظامی در مواجهه با هنجارشکنان، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در محل بیمارستان امام سجاد علیه السلام سابق با همکاری بسیج خواهران و میراث فرهنگی، حمایت از طرح های فرهنگی با محوریت موضوع دختران، برگزاری تجمع و راهپیمایی به مناسبت ۲۱ تیر روز حجاب و عفاف، نهادینه کردن سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعه، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری مسابقه کتاب گشت ارشاد تا چادر المیرا(چون و چراهای حجاب) و غیره از اهم مصوبات این جلسه بود.

پیش از این نیز حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان، علی اصغر علی پور معاون سیاسی فرمانداری، محمد اسماعیل عسکریزاده رییس دفتر شورای نگهبان شهرستان، سرگرد جاهدی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، مجید حجتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و جمعی از اعضای جلسه نیز پیشنهادها و راهکارهای خود را در موضوع حجاب و عفاف مطرح نمودند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین