چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

به مناسبت هفته دولت چندین پروژه بهداشتی درمانی در لارستان اجرایی می شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح عمرانی بهداشتی درمانی در این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح عمرانی بهداشتی درمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، محمدحسین کریمی، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبریک هفته دولت اظهارداشت: دانشکده علوم پزشکی لارستان مانند هر سال مفتخر است تا در هفته دولت پروژه های مختلفی را در حوزه بهداشت و درمان کلنگ زنی و افتتاح کند.

وی با بیان اینکه پروژه های هفته دولت مجموعا به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال است تصریح کرد: فاز اول مرکز درمان سرطان امام حسن مجتبی(ع) يادمان زنده یاد صالح پور با زیر بنایی بالغ بر ۲ هزار مترمربع و با هزینه ۹۵ میلیارد ریال توسط خیر از جمله پروژه هایی است که در این هفته افتتاح می شود.

با اشاره به اینکه تجهیزات این پروژه از اعتبارات دولتی به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین می شود، افزود: کل مساحت پروژه ۵ هزار و ۷۵۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن پیشرفته ۱۲۸ اسلایس همزمان با روز عید غدیر بارگیری و روز ولادت امام موسی کاظم (ع) وارد لارستان شد، گفت: دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس که از ۲ سال قبل برای مجوز و خرید آن با مشارکت بنیاد نیک اندیشان هاشمی و بخش دولتی اقدام شده بود، با ادامه این همراهی و مشارکت، چند روز قبل وارد لارستان شد تا در هفته دولت شاهد آغاز عملیات نصب و راه اندازی آن باشیم.

کریمی با اشاره به این که این دومین دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس استان فارس است خاطر نشان کرد: این دستگاه با پیگیری دانشکده علوم پزشکی، بنیاد نیک اندیشان هاشمی و رایزنی های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ارز دولتی به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو خریداری شده است که چنانچه ارزش آن و تجهیزات جانبی‌اش را با ارز آزاد محاسبه کنیم ارزشی قریب به ۱۷ میلیارد تومان داشته که معادل کل اعتبار ساخت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی هاشمی زاده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان پروژه بعدی را ژنراتور بیمارستان امام رضا(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لار با توجه به مراجعه زیاد از نقاط مختلف شهرستان و حتی شهرستانها و استانهاي همجوار و با توجه به قطعی برق خصوصا در سال گذشته نیاز داشت تا ژنراتور مجهز و مناسبي را داشته باشد که این ژنراتور با ارزش ۱۰ میلیارد ریال از منابع دولتی تهیه و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به دیگر پروژه دانشکده در هفته دولت تصریح کرد: همانطور که گفته شد مراجعان بیمارستان امام رضا(ع) لار از نقاط مختلف استان و جنوب کشور هستند و از این رو گسترش بخش ICU یکی از نیازهای ملموس بود که با همت خیر محترم، بخش ICU داخلی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و زیربنای ۴۶۰ مترمربع احداث شده و بخش دولتی نیز با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن را تجهیز کرده است و در هفته دولت شاهد افتتاح آن هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به پروژه های بهداشتی این دانشکده خاطرنشان کرد: ۲ مرکز جامع سلامت روستایی هر کدام با زیربنایی ۵۰۰ مترمربع وبا اعتبار ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در روستاهای بریز و براک ساخته شده که در این هفته افتتاح می شود.

وی افزود: ساخت این مراکز از سال ۹۵ آغاز شده و قرار است که در روستاهای بریز و براک هرکدام به ترتیب ۵۲۴ و ۱۰۴۳ خانوار را تحت پوشش قرار دهند.

کریمی با اشاره به دیگر پروژه بهداشتی که در هفته دولت افتتاح می شود بیان کرد: خانه بهداشت گاوبست پروژه دیگری است که از سال ۹۶ ساخت آن آغاز شده و با اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در زیربنای ۱۰۰ متر مربع بنا شده است و ۹۶ خانوار را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۵:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “به مناسبت هفته دولت چندین پروژه بهداشتی درمانی در لارستان اجرایی می شود”

  1. علی گفت:

    چرا با توجه به اینکه بیش از یک سال از ساخت مرکز مهم درمانی سرطانیها میگذرد نسبت به تجهیز این مرکز به دستگاههاییشرفته درمان سرطان اقدامی نمیشود؟و عملا این ساختمان متروکه شده است ؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین