سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 36

ایجاد صندوق توسعه لارستان به كجا رسيد؟دفتر نماينده مردم پاسخ دهد

دقيقا ۲ سال پيش ۱۱ آبان ۹۶  رئیس وقت بانک مرکزی(سيف) در  ديدار با نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه لارستان را…

دقيقا ۲ سال پيش ۱۱ آبان ۹۶  رئیس وقت بانک مرکزی(سيف) در  ديدار با نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي پیشنهاد ایجاد صندوق توسعه لارستان را ارائه نمود.  در این ديدار جعفرپور با اشاره به  سرمایه های چشمگیر لارستانیها اعم از لارستان و خنج و گراش، عمدتا آنها را بصورت سپرده گذاری شده  در بانک ها  ذکر نموده  و اظهار داشته بود  سپرده هاي مذكور عموماً  در مسیر ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال بکار گرفته نشده و  در خارج از منطقه بکار گرفته میشود. وی در این دیدار خواستار سرمایه گذاری بانکها در منطقه لارستان شده بود.

در ادامه  سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان اینکه با توان و ظرفیت لارستانیها از زمانی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول کار بوده اند آشنایی دارد، پیشنهاد نموده بود  صندوقي تحت عنوان صندوق توسعه لارستان زير نظر بانك مركزي ايجاد و با سياست گذاري و برنامه ريزي سنجيده و مطالعه شده در جهت توسعه منطقه اقدامات لازم صورت پذیرفته و در این خصوص بانک مرکزی برای هرگونه همکاری و پشتیبانی اعلام امادگی می نماید.

از آن زمان تاكنون اطلاعي از راه اندازي اين صندوق در دست نيست. اينكه تيم نماينده مردم در مجلس اقدامي در اين خصوص انجام داده و يا اين موضوع به فراموشي سپرده شده است، داستاني جداست كه از دفتر نماينده مردم خواستار پاسخگويي در اين زمينه هستيم.

به هر حال و در حال حاضر با تغيير رئيس بانك مركزي و رويكردهاي اقتصادي رئيس جديد، لازم است، نماينده مردم اين موضوع را بار ديگر در خلال فعاليت هاي اصلي و مهم باقيمانده از جمله اداره كل حمل و نقل و منطقه ويژه اقتصادي، به پيش برده تا با همت جناب همتي رئيس جديد بانك مركزي و جلسات كارشناسي با بانك هاي منطقه، بتوان ايجاد صندوق توسعه لارستان را تسريع بخشيده و يا در صورت راه اندازي مشكلات آن را مرتفع نمود تا اين صندوق خود به عنوان پشتوانه اي براي توسعه منطقه ويژه اقتصادي لارستان و ساير پروژه هاي هزينه بر منطقه به كار آيد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین