سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

زارع: تمركز عالمانه بر پدافند غيرعامل باعث تقويت پايداري ملي و استحكام اجتماعي مي شود

همايش بررسي و تحليل پدافند غيرعامل با حضور فرماندهان نيروي انتظامي شهرستان لارستان و رئيس  دانشگاه آزاد اسلامي  در سالن اجتماعات نيروي انتظامي لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به…

همايش بررسي و تحليل پدافند غيرعامل با حضور فرماندهان نيروي انتظامي شهرستان لارستان و رئيس  دانشگاه آزاد اسلامي  در سالن اجتماعات نيروي انتظامي لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا از لارستان، در اين جلسه مهدي زارع ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع حافظان نظم و امنيت و فرماندهان تلاشگر اين نيرو گفت: آشنايي با مقوله پدافند غيرعامل يكي از مهمترين موضوعاتي است كه بايد در دستور كار همه اقشار جامعه اعم از نظاميان و غير نظاميان قرار بگيرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، در تشريح اين موضوع اظهار كرد: پدافند به دو دسته عامل و غير عامل تقسيم مي شود كه در پدافند عامل، محوريت با نيروهاي مسلح و ابزارهاي نظامي در عرصه هاي عملياتي مي باشد ؛ در صورتي كه در پدافند غير عامل، هر چند نقش نيروهاي مسلح اجتناب ناپذير است؛ اما نمي توان از تاثير افراد عادي و توده مردم در اجراي آن غافل شد.

زارع ادامه داد: نقش دانشگاهيان در آموزش جامعه به منظور آشنايي با پدافند غيرعامل، منحصر به فرد و حياتي است و لازم است نخبگان، جامعه را جهت كنترل حوادث و بلاياي طبيعي يا مسائل انساني غير قابل پيش بيني آگاه كرده و راهكارهاي آسيب پذيري كمتر را آموزش دهند. امروزه، حيات كشورها به صورت مستقيم به دفاع غير عامل وابسته است تا دشمنان نتوانند، موجوديت رقبايشان را هدف قرار داده و خسارتي به آنها وارد كنند.

وي تصريح كرد: در تهديدات نظامي، سابيري، زيستي، شيميايي، پرتوي و اقتصادي بايد با تقويت قرارگاههاي استاني و كشوري و تهديدات طبيعي با عملكرد سازمان مديريت بحران منطقه اي و ملي خنثي شود.

وي در خاتمه با ذكر آيات و رواياتي از ائمه معصومين(ع) بيان كرد:موضوع پدافند غيرعامل از موضوعات مهمي است كه در آموزه هاي ديني ما توجه خاصي بدان شده و تمركز عالمانه بر مطالعه آن موارد مي تواند در تقويت پايداري ملي و استحكام اجتماعي نقش موثري ايفا كند.

خبرنگار:يزداني

س-۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین