شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رئیس پدافند غیرعامل: ابر‌های ایران را می‌دزدند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات…

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.
به گزارش ميلاد لارستان به نقل از ايسنا، سردار جلالی در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی گفت:  آسیب‌پذیری محل اثر تهدیدات است بنابراین اگر آسیب‌پذیری وجود نداشته باشد چیزی هم نمی‌تواند تهدید کننده باشد. وي گفت: پدافند غیرعامل براساس سه عنصر شناسایی تهدید، رصد و بررسی تهدید و مقابله با تهدید یا کاهش پیامدهای آن در سطح قابل تحمل عمل می‌کند. سردار جلالي گفت: نوع مخاطرات طبیعی به علت ثابت بودن به گونه‌ای است که دانش بشری می‌تواند بر آن مسلط شود؛ به عنوان مثال زلزله‌های ۱۰۰ سال پیش با زلزله‌های کنونی فرقی ندارد و امروز می‌توان با احداث ساختمان‌های مقاوم با این تهدید مقابله کرد.

وي ادامه داد:  شبکه‌های اجتماعی فی‌نفسه فرصت‌های زیادی دارد اما اگر زیرساخت‌های این قابلیت در اختیار دشمن قرار گیرد می‌تواند آن را به تهدیدی علیه ما تبدیل کند.  امروز جنگ زیستی با هدف آسیب زدن به اقتصاد در دستور کار برخی کشورها قرار دارد و کشورهایی هستند که حملات زیستی هدفمندی انجام می‌دهند. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:  تهدیداتی در حوزه غذایی به خصوص دستکاری غذایی، تغییر الگوی مصرف و … نیز وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های یک ملت را تغییر دهد؛ یکی از اساتید دامپزشکی در این خصوص به بنده گفت که غذای حرام مثل گوشت خوک اثرات زیستی بالایی بر انسان دارد و تمایلات خدایی را در انسان از بین می‌برد.

جلالی به معضلات تغییر اقلیم در ایران نیز اشاره و اعلام کرد: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.  تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم. وی افزود: در این مطالعه طی چهارسال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و ۲۰۰ متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین