جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

آموزش های همگانی ضرورت انکارناپذیر پدافند غیرعامل است

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، احسان طاهری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، در جمع مردم لارستان در مسجد جامع…

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، احسان طاهری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، در جمع مردم لارستان در مسجد جامع این شهرستان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سخنانی به یاد آوری سه واقعه مهم در تاریخ معاصر کشور پرداخت و اظهار کرد: این جوانان مومن، انقلابی و شجاع بودند که با حماسه، ایثار، حماسه و فداکاری های خود به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی مقابله کنند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

 وی در ادامه در خصوص هفته پدافند غیرعامل که از ۸ تا ۱۴ آبان ماه می باشد، ضمن تشریح وظایف پدافند غیرعامل با اشاره به ساختار تشکیلاتی پدافند غیرعامل به ضرورت توجه این موضوع مهم پرداخت و تصریح کرد: پدافند غیرعامل دارای هشت حوزه عملکردی همچون سایبری، زیستی، عمومی، پرتویی، کالبدی یا فنی، مردم‌محور، شیمیایی و اقتصادی است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، اضافه کرد: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل این است که مردم شریف در جامعه ای ایمن و در آرامش زندگی کنند و به عبارتی دیگر اقدامات پدافند غیرعامل در راستای برقرار کردن سلامت جسمی و روحی مردم عزیزمان است.

 طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش های همگانی ضرورت انکارناپذیر پدافند غیرعامل است؛ گفت: پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی است و نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارد.

وی تاکید کرد: دشمن در بخش های مختلف اعم از سایبری، زیستی، فرهنگی و اجتماعی، سناریوهای جدیدی را طراحی کرده است که آگاهی از این موارد و پاسخ قاطع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی هم اشاره کرد و از عموم مردم خواست ضمن ارتقای سواد فضای مجازی، با آسیب شناسی و استفاده صحیح از این فناوری، می شود امنیت جامعه را حفظ کرد.

 معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، با اشاره به حادثه خیز بودن منطقه خاطر نشان کرد: نهادها و اداراتی که مجوز های ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی را صادر می کنند، موظفند اصول مهم استحکام بناها را طبق پیوست پدافند غیرعامل مدنظر قرار دهند و این موضوع به دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز ابلاغ شده است.

طاهری در پایان اهم اقدامات شورای پدافند غیرعامل شهرستان را به سمع و نظر مردم رساند.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین