سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

جشن هفته وحدت در اوز برگزار شد

جشن میلاد پیامبر اسلام، امام جعفر صادق و آغاز هفته وحدت با حضور علما، مسئولین و مردم مرکزاستان، شهرستان های اوز،لارستان، گراش و خنج، ۱۹ آبان در مسجد مصلی اوز…

جشن میلاد پیامبر اسلام، امام جعفر صادق و آغاز هفته وحدت با حضور علما، مسئولین و مردم مرکزاستان، شهرستان های اوز،لارستان، گراش و خنج، ۱۹ آبان در مسجد مصلی اوز برگزارشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اوز امروز، آتش فراز بخشدار اوز ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان و تبریک میلاد پیامبر و امام جعفر صادق گفت: ۱۰ مهر روز تصویب ارتقای اوز در ذهن مردم اوز ماندگار شد و از مقام معظم رهبری، هیئت دولت و مسئولین استان و شهرستان سپاسگزاری کرد.

وی افزود: بهره گیری از وحدت راه برون رفت از مشکلات است و نظام اسلامی بر پایه وحدت بنیان گذاشته است.
بخشدار گفت: امروز افتتاح مسجد زندان که به همت حاج اسماعیل محمدی از محلچه است با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

مولود خوانی سنتی عبدالکریم پاسلار، طبب نامی و محمد امامی بخش بعدی مراسم بود.

حجت الاسلام بینا زاده نماینده مقام رهبری در امور اهل سنت استان فارس با تبریک میلاد پیامبر و سلاله پاکش امام جعفر صادق و گرامیداشت هفته وحدت پرسید چه باید از محضر پیامبر بیاموزیم؟ وی پاسخ داد: بزرگترین وظیفه اسوه قرار دادن پیامبر و تاسی از آن حضرت است. نباید نسبت به سنت پیامبر ظلم کنیم که بزرگترین ظلم نشناختن سنت پیامبر است. عزیزترین کسانی هستند که فاصله خود را با پیامبر کاهش می دهند. باید تشبه عملی داشته باشیم که خلوص نیت، مطالعه و کار می خواهد.
خدا ما را امت واحده نامید و تا زمانی که امت واحده بودیم پیروز بودیم و اکنون نیز راهی جز تقویت و گسترش وحدت نداریم.

محمود محبی رئیس شورای اسلامی شهر اوز گفت: وحدت در قرآن به آن سفارش شده است و گرفتاری ها از اختلاف است. وحدت در جنوب فارس مثالزدنی است و وظیفه داریم آن را حفظ کنیم. وی با تبریک ارتقای اوز افزود: تقسیمات جغرافیایی خللی در وحدت منطقه ایجاد نمی کند.

اجرای مولود خوانی توسط گروه آناشید به مدیریت مسعود فضلی دیگر برنامه مراسم بود.

دکتر موسوی خرم امام جمعه لار ضمن تبریک ارتقای اوز اظهار امیدواری کرد با همکاری بتوان لارستان بزرگ را به جایگاه خود برسانیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت رصد برنامه های دشمن گفت: در جنگ های هویتی دشمن به دنبال گسل عقیدتی ، مذهبی و دینی و فرهنگی است. در سوریه، لبنان، عراق و… این گسل ها را می بینیم که ایده ای جدید و بسیار خطرناک است. راهبرد نظام اسلامی وحدت است تا همه ادیان ابراهیمی بتوانند همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند.
خدا می فرماید: برای جهانی کردن اسلام، آرام کردن جامعه و وحدت لازم است. اشتراکات ما زیاد است و اختلافات ناچیز است.

وی با اشاره به راهکارهای وحدت، صبر در مسایل سیاسی را یکی از راهکارها دانست. رعایت ادب اسلامی راه کار بعدی است. رهبر انقلاب فرمود: توهین به مقدسات برادران اهل سنت حرام است. وی چهارمین راهکار وحدت را شناسایی دشمنان و ترفندها دانست.

حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز ارتقای اوز را تبریک گفت و تقارن جشن هفته وحدت و ارتقا را به فال نیک گرفت. وی وحدت در جنوب استان را اعتقادی و عملی دانست.

دراین مراسم لوح تقدیر به نیکوکار مسجد زندان حاج اسماعیل محمدی از روستای محلچه اهدا شد.

شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز ضمن تبریک ۱۰ مهر و ۱۲ ربیع الاول برای همه آرزوی موفقیت کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین