سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اگر مجاهدت سيد لاري و حمایت مردم بیدار لارستان نبود جنوب ایران از دست رفته بود

امام جمعه موقت شيراز در همايش مناديان وحدت در لارستان طي سخناني با اشاره به مجاهدت هاي سيد عبدالحسين لاري در مقابله با استعمار انگليسي، استبداد و مقابله با فتنه…

امام جمعه موقت شيراز در همايش مناديان وحدت در لارستان طي سخناني با اشاره به مجاهدت هاي سيد عبدالحسين لاري در مقابله با استعمار انگليسي، استبداد و مقابله با فتنه گران اظهار داشت: اگر مجاهدت سيد لاري و حمایت مردم بیدار لارستان نبود جنوب ایران از دست رفته بود.

به گزارش ميلادلارستان همزمان با مناسبت ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد فرخنده منادی وحدت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و زادروز امام جعفر بن محمد الصادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت همایش بزرگ منادیان وحدت در حسینیه اعظم شهر لار با حضور علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم تسنن و تشیع جنوب فارس، علاءالدین بروجری رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و ساير مسئولان محلي برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز به عنوان مهمان ویژه ضمن تبریک به مناسبت ولادت رهبر انسانیت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر‌ بن محمد الصادق و هفته وحدت، با اشاره به سوابق تاریخی خطه لارستان در جنوب استان فارس، اظهار داشت: در دوره ای که فتنه‌ها ایران را فرا گرفته بود لارستان به عنوان دژ محکم توحید و دفاع از اسلام و مبارزه با استکبار به رهبری مردی بزرگ، چهره ای نورانی، فرزندی از فرزندان رسول خدا و عالمی بزرگوار، مرحوم آیت الله العظمی حاج سید عبدالحسین آیت‌اللهی لاری، می درخشید.

وی با اشاره به اینکه وجود آن مرد الهی باعث شده که بعد از قریب صد سال هنوز انفاس قدسیه آن عالم عظیم‌الشأن دلها را روشن کرده و سبک و راه و روش زندگی مردم را مشخص کند، افزود: لارستان در زمانی مرکز قدرت اسلام در جنوب کشور بود، آن زمانی که انگلیسی ها جنوب ایران و روس‌ها شمال ایران را اشغال کردند، دولت و قدرتی نبود، در مقابل استعمار در جنوب به رهبری این عالم بزرگ جبهه ای تشکیل شد.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه این عالم عظیم الشان در سه مقابله با استعمار انگلیسی، در مقابله با استبداد و مقابله با تفرقه انگیزان و فتنه‌گران می جنگید، تصریح کرد: اگر مجاهدت سيد لاري و حمایت مردم بیدار لارستان نبود جنوب ایران از دست رفته بود

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه تاریخ درخشان لارستان برای کل ایران درسی عبرت انگیز است و اگر ملتی با رهبری بزرگ و پاک پشت هم باشند می‌توانند کمر ابرقدرت‌ها را بشکنند و اجازه ورود دشمنان اسلام را به این مرز و بوم ندهند، خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد مقاومت این مرد بزرگ همین وحدت شیعه و سنی بود و در آن شرایطی که اطلاعات و ارتباطات کم بود، نفوذ الهی و معنوی این مرد تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی با تقدیر از شیوخ آن زمان اهل سنت که یاران باوفای آیت الله لاری بودند و در کنار ایشان در هدف مقدس شان توطئه اختلاف و خطرناک جنگ بین شیعه و سنی را خنثی کردند، تأکید کرد: در شرایطی که جنگ‌های منطقه‌ای و جنگ های قبیله ای همه جای ایران را گرفته بود، اینجا نه تنها شیعه و سنی متحد شدند که هر مسلمانی در خطه لارستان پشت سر این پیشوای بزرگ عالم روحانی متحد بودند و این جلسه و این وحدت ریشه در آن زمان دارد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه امسال شاهد توطئه های رنگارنگ دشمنان بودیم، ادامه داد: آمریکایی‌ها لقمه چربی را از دست دادند، ترامپ نگاه به چاههای نفتی و ذخایر ایران داشته و حسرت می‌خورد.

وی با بیان اینکه درست است که گاوشیردهی مثل عربستان در کنار او است ولی طمع آنها تمام شدنی نیست و روحیه استکبار همین است، تصریح کرد: اینها چشم به ذخایر ایران دوخته اند و خیلی هم کاری به نظام ندارند. همین نظام با همین شرایط اگر مثل عربستان بگوید که بفرمایید چاههای نفتی ما در اختیار شما باشد، دیگر آنها نیز مشکلی نخواهند. حجت الاسلام رضوی اردکانی هدف اصلی دشمن را غارت کردن چاههای نفت دانست و افزود: این لقمه چرب را انقلاب از حلقوم اینها بیرون کشید اکنون مثل گرگ گرسنه و وحشی در تلاشند که غارت کنند اما این خیال را به گور خواهند برد.

این مسئول با اشاره به اینکه دیگر  محال است کشور ایران بعد از این انقلاب باشکوه جای پایی برای این استعمار داشته باشد، عنوان کرد: در این چهل سال همه نوع توطئه چیدند از جمله؛ توطئه تجزیه طلبی و جدایی خواهی در ترکمنستان، کردستان و بلوچستان، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان اهل سنت کردستان ، ترکمنستان و بلوچستان وفاداری خودشان را ثابت کرده اند، یادآور شد: دشمنان می خواستند شیعه و سنی را به جان هم بیندازند، با این عنوان که بلوچستان باید مستقل باشد ولی رهنمون های خوب رهبر انقلاب، آگاهی ملت و بصیرت عامه سبب شد که در این توطئه نیز تیرشان به سنگ بخورد.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری توطئه دشمنان در مسلح کردن گروههایی مثل منافقین، ادامه داد: صدهزار نیروهای مسلح شبانه روز دنبال فتنه و اغتشاش و شورش بودند، بسیاری از مردم عادی گرفته تا سران اول مملکت را ترور کردند، باز هم به اهدافشان نرسیدند ک ناکام ماندند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به فتنه بنی‌صدر، گفت: فتنه بنی صدر فتنه کم و کوچکی نبود که بصیرت مردمی فتنه را خنثی کرد تا اینکه دشمنان به این فکر افتادند که ریشه نظام را باید با قدرت نظامی نابود کنند، تا اینکه یک انسان نمای وحشی به نام صدام را تحریک کردند و با پول عربستان سعودی وارد جنگ کردند به طوری که خود عربستان اعلام کرد ما صد میلیارد دلار به صدام در جنگ هشت ساله کمک کردیم یا شیخ جابر حاکم سابق کویت در مصاحبه ای که در ریاض انجام داد گفت؛ علاوه بر انواع کمک های نظامی، ۱۷ میلیارد دلار پول به صدام کمک کرده است.

وی با اذعان به اینکه ۱۷ کشور دیگر در این جنگ علیه ما وارد عمل شدند، از سلاح های روسی تا سلاح های آمریکایی و بمب‌های شیمیایی آلمانی و …. با هم در یک جبهه علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شدند، ولی نهایتا دیدند که چه شد و سرنوشت جنگ چگونه رقم خورد، تصریح کرد:دست الهی یاریگر مردم ایران بود، دشمنان نمی‌توانند بفهمند که یک ملت اگر اتکا به خدا داشته باشد پیروز می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مطمئن باشید اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها احتمالی ۳۰ الی ۴۰ درصد می‌دادند که با ضربات نظامی می‌توانند نظام را از پا در بیاورند یک لحظه به خودشان تردید راه نمی‌دادند چرا که مسئله این است که آنها نمی‌توانند، خاطر نشان کرد: آن زمانی که کشور ایران در اوایل انقلاب بود، همه چیز به هم ریخته بود، سلاح‌های خوبی نداشتند و حتی وسایل اولیه تجهیز سربازان خود را نداشتیم آن‌طور شکست خوردند، اکنون که ایران در اوج عزت و قدرت نشسته است، امروز موشک های ساخت جوانان این کشور بدون کمترین وابستگی به خارج می توانند قلب حیفا و تل آویو را هدف بگیرند می‌توانند ریاض و جده و مراکز توطئه، ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را هدف بگیرند، دشمنان می دانند که این قدرت و امکانات هست، اینها ممکن است جنگ را احمقانه شروع کنند ولی پایان دهنده آن نخواهند بود.

وی با بیان اینکه ترامپ بارها گفته است که ما بنای دخالت نظامی در ایران را نداریم. در واقع باید به آنها گفت؛ ( *نمی توانید* ) چون خسارت برای شما خیلی بیشتر از این‌ها خواهد بود. دشمنان می گویند:چون زورمان به ایران نمی‌رسد باید پر و بال ایران را بزنیم،  بنابراین در لبنان مشکل و درگیری درست کردند نخست وزیری آوردند و نخست وزیری بردند، همه هدفشان این بود که حزب الله را نابود کنند و بکوبند، اما تیرشان به سنگ خورد.

وي گفت: در سوریه، جبهه مقاومت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و تجاوزگری های رژیمی صهیونیستی، ايستاد و دیدند که که چگونه با کمک حزب الله و نیروهای مسلح سوریه و به هدایت عزیزان ما در سپاه و  نیروهای مسلح، داعش نابود و سرکوب شد، داعش را که  خودشان به وجود آورده بودند تا پر و بال ایران قطع کنند را از بین رفت.

رضوی اردکانی خطاب به دشمنان ادامه داد: امروزه ملت‌های منطقه بیدارند و آخرین سیاست آمریکا این است که سعی کند که در کشورهای همسو با ایران مثل؛ عراق، سوریه، لبنان و یمن جنگ‌های داخلی راه بیاندازد. البته اینها موج سواری می کنند، مردم خواسته های به حق دارند ولی اینها هدفشان چیز دیگری است، همانطور که در عراق خودشان را نشان دادند.

وي اظهار داشت: دشمنان می خواهند در کشورهای همسو با ایران آشوب و اختلاف به پا کنند، جنگ های داخلی و برادرکشی هدف اول آنها است، هدف دوم دولتی که در این کشورها سرکار است دیگر حریف نشود و استعفا بدهد، تا خلع قدرت به وجود آمده و هرج و مرج همه جا را فرا بگیرد* و اینجاست که آمریکایی‌ها راحت می شوند.

وي در پايان اظهار داشت: هر گونه بذر اختلاف در هر نقطه‌ای بیفتد و اگر ایجاد کننده این اختلاف باشیم، بدانیم که آب به آسیاب دشمن ریختن است چه آگاهانه یا غیر آگاهانه باشد.

به گزارش ميلادلارستان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم امام جمعه لارستان، شیخ صالح انصاری از علمای اهل تسنن شهرستان اوز،، علاءالدین بروجردی و  جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز به سخنرانی پرداختند.

پخش چندین کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری، مولود خوانی و اجرای گروه سرود مصباح الهدی زینت بخش این مراسم بود. تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل سنت نیز حسن ختام این همایش بود.

خبرنگار؛ سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین