شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

آیا آنفولانزای نوع H1N1 و H3N2 در لارستان نیز گزارش شده است؟!

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان طی سخنانی به ذکر توضیحات در خصوص شیوع آنفولانزای نوع H1N1 و H3N2  در کشور اشاره نموده و اظهار داشت:‌با توجه به فصل سرما آنفولانزا…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان طی سخنانی به ذکر توضیحات در خصوص شیوع آنفولانزای نوع H1N1 و H3N2  در کشور اشاره نموده و اظهار داشت:‌با توجه به فصل سرما آنفولانزا در لارستان نیز بروز و گسترش داشته و موارد بسیاری از این بیماری گزارش شده و موارد شدید منجر به بستری نیز در بیمارستان داشته ایم.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی لارستان، یگانه با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است اظهارداشت: در ساختمان این ویروس دو نوع پروتئین H و N به تعداد معدودی وجود دارند و ترتیب و شماره آنها در نامگذاری این ویروس استفاده میشود که متاسفانه تغییر و جهش این ویروس زیاد بوده و هرساله ایجاد بیماری میکند. وی در این خصوص افزود: ویروس آنفلوآنزا به طور کلی به سه دسته A و B و C تقسیم می شوند که نوع B مخصوص انسان، نوع C بیشتر در حیوانات و نوع A قابل انتقال به انسان از پرندگان و حیوانات است.

دکتر یگانه با اشاره به اینکه اين بيماري در روزهاي گذشته منجر به فوت حدود ۱۹ نفر از هموطنان شده است تصریح کرد: با توجه به فصل سرما این بیماری در لارستان نیز بروز و گسترش داشته و موارد بسیاری از این بیماری گزارش شده و موارد شدید منجر به بستری نیز در بیمارستان داشته ایم. معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: مواردی که نمونه گیری شده و به آزمایشگاه ارسال شده تا کنون از نوع H1N1 و H3N2 نبوده اند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: در گروه های در معرض خطر که شامل افراد مسن و زنان باردار و افراد دارای بیماری های زمینه ای و کودکان هستند توصیه به واکسیناسیون شده است. یگانه افزود: آموزش به پیشگیری با یک شستشوی ساده دست که مهمترین راه پیشگیری است و توصیه به رعایت فاصله و جداسازی افراد بیمار و همچنین توصیه به بیماران در خصوص جلوگیری از خود درمانی و مراجعه به پزشک از دیگر اقدامات در این رابطه بوده است.

وی در این خصوص توصیه هایی را ارائه داد از جمله، مهمترین راه پیشگیری شستشوی مرتب دست‌ها، واکسیناسیون گروههای در معرض خطر، خودداری از خوددرمانی و مراجعه به پزشک، گوش دادن به توصیه های پزشکان که متاسفانه خیلی از افراد به پزشک مراجعه میکنند و به پزشک میگویند که چه دارویی رو براشون نسخه کنه، عدم استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک و کورتون، استراحت در منزل که بهترین درمان است تا دوره بیماری طی شود و همچنین استفاده از میوه و سبزیجات بیشتر.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به واکسن آنفوآنزا گفت: واکسن را هرساله بر اساس بیشترین وفور نوع ویروس برای همان سال  می‌سازند ولی انواع ویروس زیاد است و واکسن امسال دو نوع سه و چهار ظرفیتی بوده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین