شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تصمیم ترور سردار سلیمانی چگونه اتخاذ شد؟

روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» نوشت: وقتی تیم امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه به فلوریدا رفتند اصلاً انتظار نداشتند عملیات ترور ژنرال سلیمانی مورد تایید قرار بگیرد. یک مجموعه اسلاید توضیحی به ترامپ…

روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» نوشت: وقتی تیم امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه به فلوریدا رفتند اصلاً انتظار نداشتند عملیات ترور ژنرال سلیمانی مورد تایید قرار بگیرد. یک مجموعه اسلاید توضیحی به ترامپ ارائه شد و به دنبال آن چندین گام که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند نیز مطرح شد؛ یکی از این گام‌ها هدف قرار دادن سلیمانی بود. کاملا غیرمنتظره، ترامپ این گزینه را انتخاب کرد؛ این تصمیم به تحریک مشاوران جنگ‌طلب ترامپ اتخاذ شد.  در پشت صحنه، تلاش‌های شدیدی از سوی پنتاگون، سیا و دیگران برای مکان‌یابی دقیق ژنرال سلیمانی و بسیج امکانات نظامی برای کشتن وی آغاز شده بود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس،‌ در ادامه آمده است: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که سال‌ها ژنرال سلیمانی را ردگیری می‌کردند، می‌دانستند او در یک سفر طولانی در خاورمیانه به سر می‌برد و به سوریه و لبنان برده شده است. آنها متوجه شدند او طی روزهای آینده از دمشق به بغداد پرواز خواهد کرد.  به نظر می‌رسد او به طور غیرمعمول درباره پوشش مسیرهای سفرش نگران نبود. مقامات ایرانی روز جمعه گفتند او با یک پرواز که محرمانه نبود از سوریه به بغداد پرواز کرد، ظاهراً برای جلسه با مقامات عراقی.

وقتی [سردار]سلیمانی روز پنج‌شنبه به بغداد رسید، یک پهپاد و دیگر هواپیمای نظامی در حال گشت‌زدن نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد بودند. وی و چندین فرد دیگر وارد دو خودرو شدند و در مسیر فرودگاه به سمت مرکز بغداد راهی شدند که موشک از پهپاد آمریکایی شلیک شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین