جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در شهر لطیفی+تصاویر

مراسم بزرگداشت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی در شهر لطیفی برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه‌ای با حضور…

مراسم بزرگداشت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی در شهر لطیفی برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه‌ای با حضور امام جمعه لارستان، فرمانده سپاه لارستان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر لطیفی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم امام جمعه لارستان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و سردار حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم ادامه راه شهدا تأکید کرد.

حجت الاسلام موسوی خرم در بخش اول سخنان خود به بیان یکی از ویژگی های مهم اخلاقی این سردار بزرگ پرداخت و گفت: اخلاص آنان سبب جذب عنایات الهی شد.

وی در تبیین اهمیت اخلاص افزود: عاملی که باعث جذب عنایات خاصه الهی در شرایط حساس و خطیر می شود، خداوند متعال یکی از عنایات خاصه را در داستان حضرت یوسف علیه السلام بیان می دارد: «كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَم» ما این چنین برهان خویش را به یوسف نشان دادیم، تا بدی و فحشاء را از او دور سازیم چرا که او از بندگان برگزیده و با اخلاص ما بود.

امام جمعه لارستان همگان را بر الگوگیری در ویژگی‌های اخلاقی بعنوان رمز بقای نظام اسلامی توصیه کرد و یادآور شد: با شروع جنگ نیابتی استکبار جهانی با شرکت پیدا و پنهان ده ها کشور امریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی همراه شد، عراق و سوریه هدف اصلی حملات قرار گرفت و شرایط این دو کشور تبدیل به یک تهدید بزرگ برای جهان اسلام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه سردار سلیمانی بود که با نگاه فرصت ساز خود از دل این تهدیدها، ارتش بزرگ بین المللی اسلامی را به وجود آورد، تصریح کرد: فاطمیون، زینبیون، حیدریون، قوات الوطنی، لواء القدس و… نمونه های بارز آن است.

وی با اشاره به اینکه این سردار مجاهد بود که با پایمردی و فرماندهی شجاعانه خود توانست نیروهای داعش را در آستانه ورود به دروازه های دمشق و بغداد متوقف کند، آنان را به عقب براند و نهایتاً در موصل متلاشی سازد و پایان عمر داعش را اعلام کند، خاطر نشان کرد: این موضوع چنان واضح است که بسیاری از پژوهشگران، محققان، دانشگاهیان منطقه و جهان و حتی برخی از شخصیت ها و گروه های سیاسی آمریکا درباره نقش شهید سلیمانی در مبارزه با گروه تروریستی داعش و از بین بردن آن در منطق به ویژه در عراق و سوریه هیچ تردیدی ندارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بنا به اظهارات و اعترافات صریح دولتمردان آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون، ترامپ و … داعش را نیروهای آمریکایی آموزش داده و سازماندهی و تجهیز کردند و سپس این گروه تروریستی با کمک های مالی و معنوی عربستان سعودی و امارات اقدامات خود را از سوریه و عراق شروع کرد، عنوان کرد: زمانی که سردار سلیمانی با آموزش، سازماندهی، تقویت و انسجام گروه های مقاومت در قالب مدافعین حرم با گروه های تروریستی در منطقه مبارزه می کرد، یکی از کارشناسان آمریکایی گفته بود که طی تحولات سال ۲۰۱۱ تا کنون «محور مقاومت» تبدیل به «جریان مقاومت» و در نهایت تبدیل به «اتحاد مقاومت» شده است.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه امروز محور مقومت از لبنان، عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین تا یمن را در بر گرفته است و آماده است که موازنه قدرت را در مقابل جریان ضد مقاومت کاملا به نفع خود دگرگون کند، افزود: جنگ هشت ساله بین دو کشور ایران و عراق به طور طبیعی می توانست سال ها باعث کینه، عداوت و دشمنی بین این دو ملت مسلمان و همسایه شود، اما سردار سلیمانی با حضور در جبهه مقابله با داعش و با آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و مستشاری نظامیان عراق توانست نه تنها به استقرار نظم و امنیت در آن کشور کمک کند بلکه زمینه ساز تقویت اخوت و همدلی مضاعف میان دو ملت ایران و عراق شود.

این مراسم به همت هیأت رزمندگان اسلام لطیفی و پایگاه مقاومت بسیج شهید مرادی به اجرا درآمد.

 

عکاس: عکاس فرزاد عباسیان

ع ۱۲۰/ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین