پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کاهش 60 درصدی جابجایی مسافران با ناوگان عمومی در لارستان

مسئول اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های لارستان بابیان اینکه تعداد سفرهای بین‌شهری با ناوگان عمومی در اسفندماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است، گفت: برای ضدعفونی…

مسئول اداره حمل‌ونقل و پایانه‌های لارستان بابیان اینکه تعداد سفرهای بین‌شهری با ناوگان عمومی در اسفندماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است، گفت: برای ضدعفونی کردن ناوگان مسافربری با استفاده از الکل ۶۰ درصد به بالا یا محلول رقیق‌شده «آب‌ژاول» یک ساعت قبل از هر حرکت، صورت می‌گیرد.

فرهاد فرج پور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه به دلیل شیوع ویروس «کرونا»میزان سفرها و تعداد مسافران کاهش محسوسی داشته است، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم، بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری بایستی با رعایت ضوابط بهداشتی اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران کنند.

وی بابیان اینکه به جهت وضعیت موجود، شرکت‌های مسافربری لارستان علیرغم کاهش تعداد مسافران، اقدام به برقراری چند سرویس در هرروز به مقاصد کم‌خطر ازنظر شیوع کرونا کرده‌اند، افزود: کلیه سفرهای مربوط به خارج از استان در این ایام لغو شده است.

فرج پور بابیان اینکه تعداد سفرهای بین‌شهری با ناوگان عمومی در اسفندماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: تعداد مسافران نیز در بازه زمانی ذکرشده، با کاهش ۶۰ درصدی روبرو بوده است.

مسئول اداره حمل‌ونقل لارستان با اشاره به اینکه به لحاظ بهداشتی بر کار شرکت‌های مسافربری نظارت می‌شود، تصریح کرد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و نیز کارشناسان حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری بر ناوگان و محیط پایانه‌ها نظارت بهداشتی داشته و آموزش‌های لازم به رانندگان و متصدیان شرکت‌های مسافربری ارائه می‌کنند.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که وسایل حمل‌ونقل عمومی و به‌ویژه اتوبوس‌ها چگونه و در چه فاصله زمانی ضدعفونی می‌شوند؟، گفت: برای ضدعفونی کردن ناوگان مسافربری با استفاده از الکل ۶۰ درصد به بالا یا محلول رقیق‌شده «آب‌ژاول» یک ساعت قبل از هر حرکت، صورت می‌گیرد.

فرج پور با اذعان به اینکه با توجه به اینکه رانندگان در معرض خطر بالای ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که تهیه ماسک و دستکش برای مسافران با توجه به کمبود این اقلام در بازار بسیار مشکل است، تهیه این مهم به شخص مسافر واگذارشده است.

وی درباره تست تب سنجی مسافران ورودی و خروجی نیز یادآور شد: مقررشده است که کارشناسان شبکه بهداشت قبل از هر حرکت و بعد از هر سفر اقدام به تب سنجی از مسافران کنند و پیگیری این موضوع در دستور کار نمایندگی حمل‌ونقل جاده‌ای لارستان قرار دارد.

مسئول اداره حمل‌ونقل لارستان بیان کرد: یکی از شرکت‌های مسافربری فعال در لارستان، از چند هفته گذشته، با هزینه خود اقدام به تهیه تب‌سنج دیجیتالی کرده و کنترل‌های مربوطه را پیش و بعد از هر سفر انجام می‌دهد.

وی در خصوص نظارت بهداشتی بر کامیون‌ها و تریلرهای عبوری از راه‌های مواصلاتی لارستان نیز، گفت: اگرچه ویروس کرونای جدید می‌تواند بسته به نوع سطح تا چندین ساعت روی سطوح باقی بماند اما بسیار نامحتمل است که ویروس بتواند پس از جابجایی، مسافرت و نیز قرار گرفتن در معرض انواع شرایط و دما، به حیات ادامه دهد.

فرج پور بابیان اینکه احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق کالای حمل شده، بسیار اندک و تقریباً غیرممکن است، اضافه کرد: کنترل وضعیت سلامت رانندگان عبوری حمل‌ونقل کالا نیز معمولاً بایستی در مبادی ورودی و خروجی هر شهر، توسط کارشناسان شبکه بهداشت انجام پذیرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین