جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

رضایی: امیدواریم طرح غربالگری تا 8 فروردین در منطقه تمام شود،مدعیان رعایت نشدن قرنطینه خانگی عکس و فیلم بفرستند

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی اظهار داشت: ۲ طرح غربالگری در خصوص کرونا در حال اجراست که در طرح اول رتبه اول نسبت به جمعیت را در استان…

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی اظهار داشت: ۲ طرح غربالگری در خصوص کرونا در حال اجراست که در طرح اول رتبه اول نسبت به جمعیت را در استان فارس کسب نموده ایم. وی گفت: امیدواریم طرح غربالگری اولیه تا ۸ فروردین تمام شود. وی همچنین اظهار داشت:افراد قرنطینه خانگی تحت رصد کامل معاونت درمان قرار دارند و کسانی که ادعا دارند قرنطینه خانگی رعایت نشده عکس و فیلم بفرستند. متن مصاحبه را در ادامه کامل تر بخوانید:

دکتر رضایی ریاست مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان طی مصاحبه با میلاد لارستان در توضیح  طرح های غربالگری کشوری کرونا اظهار داشت:  در این خصوص ۲ طرح غربالگری سامانه جامع سلامت و نیز طرح خودغربالگری و خود اظهاری به منظور تشخیص افراد سالم و مشکوک به کرونا ویروس ارائه خدمات می نمایند.

۴ سوال در طرح غربالگری سامانه جامع سلامت از هر فرد پرسش می شود

 وی گفت: در طرح غربالگری سامانه جامع سلامت که زیر نظر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی می باشد، افرادی که خدمات سلامت ارائه می دهند(بهورزان، پزشکان خانواده، خانه های بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی) بر اساس پرونده سلامت افراد تحت پوشش با آنها تماس حاصل نموده و با طرح ۴ سوال پیرامون تب، لرز، سرفه و تنگی نفس هرشخص کسب اطلاع می نمایند.

در چه صورتی افراد پس از غربالگری به بیمارستان معرفی می شوند؟

  رضایی افزود: بر این اساس اگر پاسخ به هر ۴ سوال منفی باشد، نیاز به مراجعه حضوری نبوده ولی اگر پاسخ یکی از موارد مثبت باشد، با مراجعه حضوری فرد و بررسی دقیق تر تصمیم گیری در خصوص وی صورت خواهد گرفت. وی در تکمیل صحبت خود در این خصوص اظهار داشت: فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی پس از بررسی در صورتی نیاز به آزمایش های تکمیلی (آزمایش خون، تصویری برداری، CT Scan و…) داشته باشد به مراکز اصلی زیرمجوعه دانشکده علوم پزشکی لارستان ارجاع داده شده و آزمایش های تکمیلی از وی به عمل  می آید و در صورت مشکوک بودن به کرونا نمونه وی جهت آزمایش به شیراز(در حال حاضر) ارسال می گردد.

رتبه اول غربالگری در استان فارس را در اختیار داریم

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه مجموعه های درمانی زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در چهار بیمارستان لار، خنج، اوز و بیرم جمعا جمعیتی حدود ۲۷۰ هزار نفر را تحت پوشش دارند اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته توسط پزشکان خانواده، بهورزان و دیگر کادر درمان تاکنون غربالگری از حدود ۱۱۵ هزار نفر از افراد(بیش از ۵۰%) تحت پوشش این دانشکده انجام شده و با این اوصاف نسبت به جمعیت تحت پوشش در استان فارس رتبه اول تعداد نفرات غربال گری شده تا کنون را به دست آورده ایم.

امیدواریم طرح غربالگری تا ۸ فروردین تمام شود

وی با اشاره به اینکه هر پزشک خانواده حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را تحت پوشش خود دارد و بهورزان نیز هر کدام حدود ۲۰۰ نفر را تحت پوشش دارند اظهار داشت: افراد باقیمانده  تحت پوشش نیز طی روزهای آینده غربال گری می شوند و  امیدواریم این طرح تا ۸ فروردین ماه در منطقه به اتمام رسیده و تمامی افراد تحت غربال گری قرار گیرند. 

حدود ۱۰% افراد تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی در طرح غربالگری دوم مشارک کرده اند

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان در خصوص طرح دوم غربال گری نیز اظهار داشت: این طرح به صورت خود اظهاری توسط خود افراد تکمیل می شود به این نحو که در آن هر فرد با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و پرکردن مشخصات اولیه (کدملی)، و پاسخ به چند سوال کوتاه و سریع در خصوص علائم بیماری کرونا،  وضعیت خود را به اطلاع سیستم رسانده و بر اساس پاسخ ارائه شده توسط فرد پاسخ های سیستم نیز به اطلاع وی رسانده می شود و بر اساس آن فرد تصمیم مقتضی را اتخاذ می کند. رضایی اظهار داشت:  در حال حاضر حدود ۱۰%  از افراد تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان در این طرح مشارکت نموده و درخواست داریم سایر افراد نیز با مراجعه به سایت در آن مشارکت نمایند.

افراد در قرنطینه خانگی حداکثر نیاز به داروهای خوراکی دارند همراه با ماندگاری در منزل

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در پاسخ به سوال دیگر میلاد لارستان در خصوص تعداد مبتلایان و افراد قرنطینه خانگی اعلام داشت: تا روز ۲ فروردین ماه تعداد ۲۷ مبتلا به کرونا در لار شناسایی شده که در حال حاضر ۳ نفر پس از گذراندن  نقاهت ۱۴ روزه در قرنطینه خانگی بهبودی کامل را به دست اورده اند، ۲ نفر در بیمارستان بستری اند  و مابقی افراد غیر از ۱ نفر فوتی در قرنطینه خانگی به سر برده و در آنجا تحت مراقبت هستند.

 وی  ادامه داد: برخی از افراد این  سوال را می پرسند که چرا افرادی که نیاز به قرنطینه خانگی دارند  به جای منزل در بیمارستان و یا مکانی که تحت نظارت بیمارستان باشد مراقبت نمی کنید تا از عدم آمد و رفت آنها قبل از بهبودی کامل در بین مردم اطمینان حاصل گردد که البته این سوال شاید در نگاه اول درخواست صحیح و بجایی باشد اما با توجه به اینکه افراد تحت مراقبت قرنطینه خانگی وضع عمومی مناسبی داشته و نیاز به اکسیژن و یا مرافبت های خاص بیمارستانی ندارند و فقط مانند یک بیمار عادی با مصرف داروی خوراکی باید دوره درمان  خود را بگذرانند لذا بود و نبود آنها در بیمارستان عملا موضوعیتی پیدا نخواهد کرد.

افراد قرنطینه خانگی تحت رصد کامل معاونت درمان قرار دارند

رضایی همچنین با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در کلیه بیمارستان های کشور نیز محدود است اظهار داشت: بر همین اساس اگر نیاز ضروری به حضور و مرافب از مریض در بیمارستان نباشد می توان در منزل از مریض مراقبت نمود.  وی گفت:  در عین حال ضمانت اجرای قرنطینه خانگی نیز بدین ترتیب است که افراد تحت قرنطینه خانگی به صورت مداوم توسط تیم معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان مورد رصد قرار گرفته و وضعیت سلامتی آنها کاملاً چک می شود و از این حیث جای نگرانی نخواهد بود.

کسانی که ادعا دارند قرنطینه خانگی رعایت نشده عکس و فیلم بفرستند

رضایی در پاسخ به سوال دیگری که در خصوص خروج افراد قرنطینه از منازل در فضای مجازی پخش شده بود اظهار داشت: طی پیگیری صورت گرفته مشخص گردید مواردی که در فضای مجازی منتشر شده همه نقل قول بوده و اگرچه بیان شده مردم مستندات عکس و فیلم ارائه نمایند، اما با پیگیری صورت گرفته از سوی معاونت درمان دانشکده و با استناد سخنان معاون بهداشت دانشکده افراد تحت قرنطینه خانگی موارد مدنظر را رعایت نموده اند. وی در پایان گفت: بنا به لزوم رعایت محرمانگی از نام بردن افراد تحت قرنطینه خانگی و حتی جنسیت و محل سکونت آنها معذوریم و معتقدیم دستورات دانشکده را رعایت می کنند اما کسانی که ادعا می کنند آنها را در فضای شهر و در بین مردم دیده اند با ارسال عکس و مستندات آنها را معرفی نمایید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین