سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

روزانه حدود 900 ماسک بین 3 داروخانه شهر لار توزیع میشود؛ از لحاظ دارویی در وضعیت مناسبی هستیم

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان طی سخنانی در خصوص میزان موجودی دارویی دانشکده  در این روزهای کرونایی اعلام نمود: وضع دارویی مان خدا را شکر مناسب بوده…

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان طی سخنانی در خصوص میزان موجودی دارویی دانشکده  در این روزهای کرونایی اعلام نمود: وضع دارویی مان خدا را شکر مناسب بوده و نیازهایمان را نیز مرتب به ستاد بحرانی که در سازمان تشکیل شده با نگاه کمبودی اعلام می کنیم.

به گزارش میلادلارستان هوشگ جعفرپور  در خصوص مواد ضدعفونی کننده تحویل گرفته شده نیز اظهار  داشت: حجم قابل توجه الکل را در حدود ۱۵۰۰۰ لیتر در شرایط سخت فعلی توانستیم تامین نماییم. وی گفت: این حجم قابل توجه را از مکان های مختلف جهت تهیه مواد ضدعفونی کننده تامین نمودیم.

وی گفت: حجم قابل توجهی از دستکش نیز وارد مجموعه شده که فقط یک قلم آن  ۳۰۰ هزار جفت به صورت متفرقه وارد شده  و با توجه به موجودی مناسب در حال حاضر در هیچ کدام از ۳۱ داروخانه کل منطقه لارستان تقریبا کمبودی در این زمینه نداریم. وی گفت: به همین نسبت که توزیع در داروخانه های مرکز شهرستان صورت گرفته در داروخانه های سایر بخش ها نظیر جویم، بیرم، بنارویه و … نیز توزیع صورت گرفته و سعیمان بر این بوده تا توزیع عادلانه صورت گیرد. وی گفت: البته اذعان داریم که یک داروخانه در جویم به تنهایی نمی تواند کل تقاضاهای بخش را پوشش دهد.

جعفرپور ادامه داد: تولید ماسک نیز خوشبخاته به وفور در حال انجام است و در حال حاضر نیز یک کارگاه تولیدی دیگر منتظر تایید ما جهت تولید روزانه ۱۰۰۰ عدد ماسک می باشد. وی اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی  به این شرکت ها در حال حاضر مجوز یک ماهه می دهد و در حال حاضر تا ۳۱ فروردین مجوز داده شده است. وی گفت: کارگاه های تولیدی که مجوز داده ایم روزانه حدود  ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰  ماسک می توانند تولید نمایند و  در حال حاضر و پس از تامین  بخشی از نیاز روازنه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ ماسک از سه تولیدی بین داروخانه های شبانه روزی سطح شهر توزیع می شود و مردم می توانند نیاز خود را تامین نمایند.

جعفرپور گفت: در حال حاضر حدود ۱۶۰۰۰ ماسک سه لایه نیز در قالب حواله های اداره کل تجهیزات و ملزومات سازمان غذا و دارو تحویل گرفته ایم و به بیمارستان و بخش خصوصی تحویل داده که و  ۵۰۰۰ ماسک نیز به  داروخانه دکتر خلیل آزاد تحویل داده ایم که بین بیماران خاص توزیع گردد.

وی گفت: البته تولید ماسک های فیلتردار در توان مجموعه شهرستان نبوده و مواردی که در شهرستان مشاهده می شود از خارج شهرستان تامین می شود. معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی لارستان  همچنین اظهار داشت: از جمله فرصت هایی که در این یکی دوماهه ایجاد شده توسعه توان شرکت های دانش بنیان می باشد که خوشبخاته دو شرکت دانش بنیان در زمینه تولید مواد ضدعفونی تولیدات خود را شروع نموده اند و در سطح داروخانه ها محصولاتشان در حال توزیع است.

جعفرپور اظهار داشت: یکی از کارهایی که در این زمینه نیز انجام گرفته انجام آزمایش بر روی محصولاتی است که در بازه زمانی فعلی در منطقه تولید می شود و خوشبختانه مجوز پس از آزمایش لازم بر روی محصولات تولیدی صادر شده و مقرر گردیده محصولات از طریق مجمع خیرین سلامت خریداری شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۵:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین