جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

حکومت اسلامی سیدلاری سنگ بنای انقلاب اسلامی

میلاد لارستان: نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) با مطرح کردن فتوای نابودی سلطنت اموی قاجاری خواستار ایجاد حکومت اسلامی می…

میلاد لارستان: نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) با مطرح کردن فتوای نابودی سلطنت اموی قاجاری خواستار ایجاد حکومت اسلامی می شود، گفت: این فتوا سنگ بنای حکومتی شد که بعدها توسط امام راحل(ره) شکل عملی به خود گرفت.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت فقیه مجاهد آیت الله العظمی سیدعبدالحسین نجفی لاری(ره) که در حسینیه اعظم شهر لار با حضور مسئولین و علمای تسنن و تشیع برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار داشت: وحدت امروز حاکم بر منطقه لارستان مرهون تلاشهای علمای تسنن و تشیع این شهرستان بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه وحدت تحسین برانگیز لارستان بزرگ ثمره فعالیتهای دهها ساله حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) و سیدمجتبی موسوی لاری(ره) از علمای تشیع و همچنین مرحوم ابونجمی و مرحوم فقیهی از علمای اهل تسنن است، افزود: این علما برای حفظ همبستگی تلاش های ماندگاری را انجام داده اند.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد زندگی مرحوم آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) بسیار گسترده است که نیاز به بررسی عمیق دارد، تصریح کرد: این شخصیت بزرگ در تمام طول عمر خود در حال جهاد بوده است که جهاد نظامی تنها یک بُعد از زندگی بابرکت ایشان است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) علاوه بر جهاد نظامی، در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز فعالیت های بی شماری داشته اند.

وی تأسیس حوزه علمیه در خطه لارستان به محض ورودشان به این منطقه را نشان از اهتمام فرهنگی، اجتماعی و دشمن شناسی این عالم مجاهد برشمرد و خاطر نشان کرد: وقتی ایشان اقدام به ایجاد چنین مرکز علمی و دینی می کند، این را می رساند که آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) نسبت به تقوا و آگاهی مردم تأکید دارد.

جعفرپور اعلام ایجاد حکومت اسلامی توسط آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) را یک بُعد مهم از جهاد سیاسی این عالم دانست و بیان کرد: چاپ تمبر، اخراج مبلغان خارجی از منطقه و همچنین مقابله با افراد مسلح از جمله فعالیت های ایشان در بُعد سیاسی است که نشان از هوشیاری آن بزرگمرد است.

نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) با مطرح کردن فتوای نابودی سلطنت اموی قاجاری خواستار ایجاد حکومت اسلامی می شود، گفت: این فتوا سنگ بنای حکومتی شد که بعدها توسط امام راحل(ره) شکل عملی به خود گرفت.

وی اقدامات بزرگ آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در جنگ مسلحانه، تأسیس ارتش، راه اندازی کارخانه اسلحه و مهمات سازی را از جمله نمونه های این سید بصیر در مقابله نظامی با بیگانگان برشمرد و اضافه کرد: آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) افتخاری برای جهان اسلام و ایران اسلامی بخصوص منطقه جنوب کشور و لارستان بزرگ است.

به گزارش میلاد لارستان؛ آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) در سوم صفر ۱۲۲۶ (هـ.ش) در دزفول به دنیا آمد و در سن ۲۲ سالگی به درجه اجتهاد رسید و در سال ۱۲۷۰ (هـ.ش) پس از هجرت به لارستان اقدامات مختلفی در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی صورت داد که مهمترین آن اعلام جهاد علیه نیروهای متجاوز انگلیس است.

وی در سال ۱۳۰۳ (هـ.ش) جان به جان آفرین تسلیم کرد و در شهر جهرم به خاک سپرده شد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین