سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

آغاز برداشت کلزا از ۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان

مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت : پیش بینی می شود با افزایش تولید نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از…

مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت : پیش بینی می شود با افزایش تولید نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ،علی سعیدی نژاد اظهار داشت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از بیستم فروردین ماه شروع شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت .

وی تصریح کرد : کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به اخذ معرفی نامه به منظور ارائه به مراکز خرید اقدام نمایند، که این امر باعث حذف پای دلالان و سود جویان می شود.

سعیدی نژاد با اعلام خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت ۴۶۶۰ تومان توسط دولت تاکید کرد: تحویل نهاده به کشاورزان در سال زراعی آینده منوط به تحویل محصولات ( گندم، جو،کلزا ) برداشت شده به دولت است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد برداشت غلات کشور بیان کرد: نرخ برداشت دانه های روغنی کلزا در سال ۹۹ ، از ۴۲۸ هزار تومان تا ۵۲۳ هزار تومان به ازای هر هکتار بر اساس نوع کمباین متغیر است .

سعیدی نژاد با اشاره به لزوم ضدعفونی کمباین ها اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور و مرکز توسعه مکانیزاسیون مقرر گردید چنانچه ضدعفونی کمباین ها در مبدا صورت گرفته باشد گواهی صادره از مبدا مورد تایید بوده و نیاز به ضدعفونی مجدد نمی باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین