شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تجلیل از “تصویرگر” روزهای کرونایی+عکس مجموعه آثار

طی مراسمی از “تصویرگر” جوان لارستانی در روزهای کرونایی تقدیر شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  مراسم تقدیر از الهه خرمی، هنرمند تصویرگر…

طی مراسمی از “تصویرگر” جوان لارستانی در روزهای کرونایی تقدیر شد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  مراسم تقدیر از الهه خرمی، هنرمند تصویرگر لارستانی با حضور احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، مجید حجتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، گوهر باقریه مشاور امور بانوان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، محسن حجتی مدیر روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان در محل فرمانداری برگزار شد.

  

 

در آغاز این نشست طاهری معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار داشت: فضای مجازی ظرفیت قابل توجهی است که برخی از هنرمندان به صورت کاملا خودجوش از این ظرفیت بهره برده و با تولید آثار هنری، هشدار های بهداشتی را در جامعه فراگیر کرده اند. برخی نیز با تولید آثاری که با هدف بالا بردن سطح امید  روحیه در جامعه طراحی شده، نقش بسزایی را در جامعه ی درگیر با این بیماری ایفا نموده اند. وی گفت: خرمی هنرمندی بوده که از همان روزهای آغازین ورود ویروس به شهرستان، آثارش در جامعه پخش شد و بازخورد خوبی پیدا کرد. از همان ابتدا، همه، آثارش را دنبال می کردیم و بسیاری از هشدارها و پیام های بهداشتی اعلام شده از سوی نهادهای مرتبط با بهداشت و درمان را در قالب این هنر در فضای مجازی مشاهده می نمودیم.

در ادامه حجتی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با بیان اینکه پیش از کرونا برنامه های فرهنگی زیادی آماده اجرا بود که متاسفانه با ورود این بیماری به کشور و شهرستان بسیاری از آنها تعطیل و رکودی در فضای هنری ایجاد شد اظهار داشت: پس از انتشار ویروس در شهرستان، برخی از هنرمندان، به عبارتی؛ تهدید حاصل از این بیماری را به فرصتی برای استفاده از هنر خود جهت مبارزه با این ویروس خطرناک تبدیل نمودند.

حجتی افزود: خرمی یکی از این هنرمندان بود که با وجود سبقه اندک هنری و نوپا بودن، با جسارتی مثال زدنی و به شکلی کاملا خودجوش آثاری را با مضامین هشدار های بهداشتی و پیام هایی همدلانه با کادر درمان تولید نمود.


پس از حجتی، باقریه مشاور امور بانوان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  گفت: مایه شعف و امید است که چنین بانوانی در سطح جامعه، دغدغه اجتماعی داشته و با تولید آثار فرهنگی هنری در این روزهای دشوار به صورتی اثرگذار در جامعه ظاهر می شوند.  این مسئول فعال در حوزه بانوان افزود: به این هنرمند جوان و خوش ذوق پیشنهاد می کنیم که در کنار تولید آثار هنری مرتبط با دغدغه این روزها، تا حد توان و از طریق فضای مجازی، هنر خود را به دیگر بانوان علاقه مند این عرصه، آموزش دهد.

محسن حجتی مدیر روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان نیز طی سخنانی آثار این هنرمند را تاثیرگذار در فضای عمومی قلمداد نمود و برخی از این تصویر سازی ها نظیر “عدم تجمع در باغ های شهری” و “تشکر از کادر درمان” را در جایگاه پر بازدید ترین اثر هنرمند که بیشترین بازنشر را در فضای مجازی داشته مورد توجه قرار داد.

 


پس از سخنان مسئولین حاضر در جلسه، الهه خرمی ضمن معرفی خود و پس از آن تشریح مراحل تولید آثارش، دوران قرنطینه را موقعیتی برای استفاده از هنر تصویرسازی و تولید اثر با مضامین مبارزه با بیماری کرونا دانست. او گفت: از همان روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا، هر روز دغدغه تازه ای برای مقابله با این بیماری در سطوح مختلف جامعه، از مسئولین تا مردم بوجود می آمد. پس از بررسی دقیق، هر کدام از این دغدغه ها را که سطح اولویت اجتماعی آن بالاتر بود به عنوان ایده اصلی برای تولید اثری جدید انتخاب می نمودم و پس از چند روز کار بر روی آن، محصول نهایی را ابتدا از طریق دوستان و صفحات مجازی و در روزهای بعد از طریق پایگاه های خبری رسمی شهرستان منتشر می نمودم.

خرمی افزود: استقبال از آثار و بازخوردهای مثبت شهروندان انگیزه ای می شد که ایده ی اثر بعدی را با وسواس بیشتری انتخاب و تصویر سازی نمایم. وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان عنوان نمود که امیدوار است پس از پایان روزهای کرونایی، نمایشگاهی از آثارش را برپا نماید. در پایان جلسه، مسئولین یاد شده با لوح تقدیر و هدیه نقدی از فعالیت های این هنرمند جوان تجلیل نمودند.

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین