جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کمبود گروه‌های خونی مثبت در لارستان

جمالی با بیان اینکه اهداء خون باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود، گفت: در گروه‌های خونی «+A» و «+O» در لارستان با کمبود خون مواجه هستیم….

جمالی با بیان اینکه اهداء خون باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود، گفت: در گروه‌های خونی «+A» و «+O» در لارستان با کمبود خون مواجه هستیم.

به گزارش میلاد لارستان، «بهروز جمالی» در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه ۹ بیمارستان و ۳ درمانگاه تالاسمی از انتقال خون لارستان خون دریافت می‌کنند، گفت: بیماران تالاسمی، سرطانی و تصادفی شهرستان نیاز مبرم به تأمین خون دارند و هم‌اکنون نیز با مشکل کمبود خون به‌خصوص در گروه‌های خونی «A+» و «+O» مواجه هستیم.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر اینکه اهداء خون باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود، افزود: ارتباطی بین اهدای خون و انتقال ویروس کرونا از طریق خون وجود ندارد، بنابراین شهروندان می‌توانند با خیالی آسوده به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: استریل بودن وسایل و میکروب‌زدایی همواره در رأس امور انتقال خون بوده و جز دستورالعمل‌های این سازمان است.

جمالی با بیان اینکه در فرایند اهدای خون علاوه بر تأمین سلامتی فرد اهداکننده، نیاز سه بیمار به خون و فراورده‌های خون تأمین می‌شود، بیان کرد: در گروه‌های خونی «+A» و «+O» در لارستان در مضیقه هستیم و همیاری مردم می‌تواند در این شرایط دشوار، مسیر درمان بیماران را هموار کند.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان یادآور شد: پایگاه انتقال خون لارستان در روزها و شب‌های قدر در خدمت اهداکنندگان خون طی ساعت‌های هشت صبح تا ۱۴ و ۲۰ تا یک بامداد خواهد بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین